Polvikipu loppuraskaudessa + synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Auts"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Auts"

Vieras
Minulla alkoi loppuraskaudessa särkeä polvia melkoisesti. Synnytyksestä kuukausi ja edelleen polvet on kipeät. Polviin sattuu istuma-asennosta ylösnoustessa.
Paino on tippunut lähes entiselleen, joitain kiloja on vielä tiputettavana.

Muilla samaa ongelmaa, mistähän voisi johtua?
Ja ennen kaikkea, milloin mahtaa mennä ohi..?

Liittyykö jollain tavalla kaikkien nivelten löystyminen relaksiini-hormonin vaikutuksesta kehon valmistautuessa synnytykseen? Mutta eikö vaivojen pitäisi helpottaa synnytyksen jälkeen.. Tosin minulla on edelleen myös käsien tunnottomuutta/pistelyäkin.

No osin voi johtua löystymisestäkin mutta myös hormoneilla voi olla osasyy. Mulla polvet kipeytyny kans joka raskaudessa ja sen jälkeen kunnes imetys lakannu ja kierto palautunu. Lääkäri sanoi, et estrogeenin alhaisuus voi tehdä mokomaa! Samaa ilmiötä on kuulema vaihdevuosi ikäisillä.
Tsempiiä. Menee kyl ohi :)

Mulla oli sama vika. Synnytyksen jälkeen polvet sattui samanlailla. Lääkärissäkin kävin, laitto kortisonipiikin toiseen polveen ja toiseen en huolinu. Eipä siitä mitään apua ollut, ajan kanssa ne polvet paraantui :)

Sama tilanne. Synnytyksestä kolme viikkoa ja polvet ovat olleet nyt pari viikkoa tosi kipeät. Edellisen raskauden jälkeen sama tilanne ja kärsin polvikivuista on/off reilu 2 vuotta. Jostain syystä sitten nyt raskausaikana polvikivut helpottivat, mutta taas päällä. Polvissa ei ole mitään vikaa, olen parin vuoden aikana rampannut vaikka missä lääkärissä. Ei reumaa, on kuvattu, kortisonit ei auttaneet jne. Eräs fysioterapeutti antoi apua, kun hieroi jumissa olevaa takapuoltani (!) sekä sivureisiä. Kokeiltaa painella reiden sivuja yläosasta, onko kipeät? Jotenkin ilmeisesti raskauden jälkeen tullut kropan virheasento, joka johtuu kun paino poistunut edestä. Täytyy taas varailla aikaa fysioon....

Yhteistyössä