Polvet ja lonkat kipeät kävelystä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "piip"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"piip"

Vieras
Olen kolmisen viikkoa kävellyt tunnin lenkin melkein joka päivä ja osan matkasta myös hölkännyt. Aluksi minulla oli pohkeet äärettömän kipeät muutaman päivän, se meni ohi, mutta nyt on menneet polvet kipeiksi, samoin lonkat. Niihin sattuu kävellessä, mutta jos hölkkään vähän kipu lievittyy. Onko tämäkin jokin ohimenevä vaiva?

Jos on ylipainoa, kävele vain ja pehmeällä maalla (ei asfaltilla). Ylipainoisena ei sais juosta/hölkätä, se on tappoa just polville ja lonkille. (ei vaikka ne noissa telkun laihdutushommissa aina pistää ne juoksemaan..)

Voi ei :/ Olen oikeasti nauttinut nuista kävelylenkeistä ja painoakin on pudonnut 5 kiloa. Täytyy kai jostain etsiä sitten pururata. Tiedossa on kyllä yksi tommoinen maastoreitti, mutta arkailen lähteä sinne kun se on täynnä kiviä ja puunjuuria. Pelkään siellä koko ajan että lennän nurin.

Täällä vähän sama homma. Käyn joka päivä tunnin lenkin rattaita työntäen. Alku kesästä sattui jalkoihin ja nyt kun tuohon jo tottunut niin menee oikea polvi todella kipeäksi. En itse siis hölkkää vaan kävelen reippaasti, mutta joskus tuo polvi oudosti "muljahtaa" ja alan kinkkaamaan loppumatkan. :(

kengät kuntoon. eikä juosta asfaltilla :kieh: huonot kengät(ei kunnon vaimennuksia)+kova alusta aiheuttaa hyvinkin nopeasti polvien/lonkkien tohjoutumisen, myös normaalipainoisella.
Jos lenkkeilee vaikka tunninkin päivässä pitää kenkien olla oikeesti hyvät.

Ostin kyllä ihan juoksukengät jotka on tuntuneet ihan hyviltä jalassa. Otin semmoisen mallin jossa kärki on vähän leveämpi, kun yleensä kengät on semmosia kapeita jotka puristaa minun varpaita ja sitten jossakin on rakko. Nuo on muuten kyllä tuntuneet tosi hyviltä.
Pitääpä sitten siirtyä tuonne metsään juoksentelemaan. Tänään kyllä pidän taukoa tuossa hölkkäilyssa ja käyn 7 kilsan kävelylenkillä.

Yhteistyössä