polte tunne alapäässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja inha tunne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

inha tunne

Vieras
Vti poissuljettu. Lääkkeet valmiina hiivaan ja emätintulehdukseen. Kumpaa kannattaa ensin kokeilla? Asun pienes kunnas ja yksityiselle gynelle saa ajan vasta kuukauden päähän. Tk.ssa lääkäripula eli ajat menee sieläki useamman viikon päähän. Päivystykseen laittavat jos ei pysty odottaa. Mutta sielä ei lääkäri tutkinut antoi vain dalacin ja hiivalääke reseptin.
Mulla ei koskaan ennen ollu alapää vaivoja niin en osaa ite sanoa kumpaa olis.
Sukupuoli tauti ei ole.

Polte, kuivuus.. Jos nyt jotain valkovuotoa sattuu tulemaan on se vaalean kellertävä/vihertävä pikkuhousuissa. Pumpulipuikolla suoraan syvemmältä emättimestä se on täysin normaali väri ja koostumus.

Entä jos se johtuu jostain pesuaineesta tai ruoka-aine allergiasta? Tietysti ensin kannattaa kokeilla hoitaa emätintulehduslääkkeellä, jos se auttaisi. Hiivahan aiheuttaa hillitöntä kutinaa, joka on häiritsevämpää kuin polte. Et maininnut kutinaa, niin mietin, että ei ehkä ole hiivaa.

En kyllä ole allerginen millekkään muulle kuin joillekin antibiooteille ja pesuaine on hajusteeton ja sama kun aina ennen. tätä polte tunnetta mulla oli joskus ennen pari vuotta sitten.. muistaakseni se meni ohi itsekseen. se alkoi virtsatie tulehduksen jälkeen.. tulehdus hoidettiin antibiootilla ja tarkistettiin että oli parantunut. silloin mulla oli kyllä todella kuivat limakalvot.. kuivuutta on edelleenkin muttei niin pahana..

Jos syön paljon vaaleaa leipää ja sokeria sisältävää saan usein jotain ärsytys tilaa emättimeen. tosin siihen ei liity polte tunnetta eikä kutinaa.

Kutinaa ei nyt ole... vain tuo ajoittainen polte.. mutta toisaalta tuo valkovuodon väri vois kyllä enemmän viitata emätintulehdukseen. multa on löydetty raskauksien aikana streptokokki B emättimessä mutta sille ei oo tehty mitään kun ei oo oireillu. myöhemmin raskauden jälkeen kaikki mun vti tulehdukset on ollut tuon streptokokki b aiheuttamia.

Yhteistyössä