Polkupyörän peräkärry

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mymmeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
olisin vielä kysynyt tuosta lasten kärryyn laitosta, onko helppoa. jotenkin näyttää että pitää laittaa kovin "syvälle"

entä onko helppo muuntaa vedettävästä rattaiksi?

Yhtä helppp ehkä hiukan helpompikin on lapset laittaa, kuin auton istuimeenkin. Lasta kuin laittaa kärryyn, niin itse on silloin suoraan lapsen yläpuolella. Miehellä, jolla on välillä selkävaivoja, tekee joskus vaikeaa kumartua laittamaan valjaita kiinni. Mutta pääsääntöisesti lapsi on helppo laittaa kärryyn, ovi aukko on niin iso.

Kaikki meidän lapset kiipeisivät itsekin kärryyn, mutten ole antanut. Turvallisuussyistä, katson että on turvallisempaa nostaa lapset istuimiin, kuin antaa kiivetä ja heiluttaa kärryä (pyörä voi kaatua).

Rattaista pyöränkärryksi muuntuu helposti ja samaten toisin päin. En ole koskaan mitannut aikaa, mutta uskoisin, ettei siinä minuuttia kauempaa mene.

vielä:)

onko millaset rataskäytössä? eli jos suunnittelen pyöräileväni kaupunkiin ja rattailen näillä siellä, onnistuuko?

Jos googletat tuon Croozer näet miten pieni se pikkurengas on (vastaa matkarattaiden renkaita). Eli ihan toimiva tasaisella alustalla. Hiukan epätasaisemmallakin menee, kun kallistaa kärryä ja menee isojen renkaiden päällä. En ole kaupungilla kauheasti kärrytellyt kävelyteillä, siirryn kaupasta toiseen aina kärryä vetämällä. Lähinnä olen pikkurengasta käyttänyt kaupoissa. Isoa juoksurengasta emme ole vielä kokeilleet.

Hankaluuksia voi tulla siitä, että tuo on aika leveä. Ainakin meidän kahden hengenkärry. Kaikista ruokakaupoista olen päässyt ulos ja sisään, mutta joihinkin pikkuputiikkeihin (ja esim kaupungin apteekkiin) tuolla ei pääse edes sisään ovista :( Toisaalta meillä lapset usein nukahtavat kärryyn, joten olen pika-asioinin ajaksi jättänyt ulkopuolelle nukkumaan hälyttimen kanssa.

Kannattaa myös youtubesta hakea videoita kärryistä, löytyy melkoisesti. Ihan valmistajien, että yksityisten laittamia. Hakusanaksi esim merkki.

Mistä ootte ostanu ja paljonko ootte maksanu? Siis sellainen lasten kuljetukseen tarkoitettu. Kärkkäisellä oli joskus tarjous 99e muttei taida olla enää, vai?? Biltemasta kattelin olis 129e... Muualta ostaneita? Ja onko käytännössä toimiva? Jaksaako hyvin polkea(tiedän että on osaltaan polkijan kunnostakin toki kiinni)kärry perässä? Meillä kuljetettavina olis 1v ja 3v eli tuo 36kg painoraja joka ainakin bilteman kärryssä oli ei tule vielä pitkään aikaan vastaan. Minkä ikäisiä muut kuljettaneet?
Laittakaa ukot tekemään sellainen kärry :)

images

Meillä on 2 lapsen qeridoo 2012 malli ja olen tyytyväinen, kaikin puolin hyvä, ei tietenkää pikkuputiikeihin mahdu, mutta menee isoissa ruokakaupoissa. Ainut huono puoli on se ettei ole eturenkaalle omaa säikytys tilaa pitää vaan laittaa tavaratilaan ja jos menee kauppaan pitää lapsi nostaa kärryistä pois että saa irrotettua ja laitettua sen veto tangon sinne alas piiloon. Mutta ei ole tähänkään asti tuottanut ongelmia.

Yhteistyössä