polkupyörän lastenistuin joka kiinnitetään tangon eteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fillaristi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja TheFoxyLady:
Mä oon kuullu, et ne olis kiellettyjä nykyään, pidetään turvattomana tai jotain. En oikeesti tiedä, mut näin oon joskus lukenu jostain.

luulis et ne hollantilaiset on hiukka edellä meitä näissä fillariasioissa (vaikkei skideillä mitään kypäriä ollutkaan )

Netistä voi ostaa, ei oo samanalaisii ku tos jutussa, näyttää ihan asiallisilta. Siinä jutussa ei muuten edes lapsilla ollu kypäriä..

Mut täs linkki jenkkii-amazoniin. Siel oli ihan hyvät kuvat.

http://www.amazon.com/WeeRide-Kangaroo-Child-Bike-Seat/dp/B000FIH0EG

Alkuperäinen kirjoittaja em:
Netistä voi ostaa, ei oo samanalaisii ku tos jutussa, näyttää ihan asiallisilta. Siinä jutussa ei muuten edes lapsilla ollu kypäriä..

Mut täs linkki jenkkii-amazoniin. Siel oli ihan hyvät kuvat.

http://www.amazon.com/WeeRide-Kangaroo-Child-Bike-Seat/dp/B000FIH0EG

Toihan näyttääkin turvalliselta. Se missä mua kuskattiin 70-luvulla, tuli pyörän ohjaustankoon niin että matkustin siinä selkä menosuuntaan. mahtoi olla kiva ohjata :)

Mulla oli sellanen joskus 90-luvulla kun mun teinit oli pieniä :D toinen istu takana istuimessa ja toinen tangossa. Sellanen perus oranssi hamax tjtn. etu-sekä taka istuimet :)

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Pakko kommentoida sitä juttua, yhdelläkään lapsella ei ollut kypärää päässä!?

Eipä ne Amsterdamissa pidä kypäriä juuri kukaan, ja siellä sukkuloivat muun liikenteen keskellä pyörineen... lapsia kuskataan just noissa etuistuimissa, tai sitten pyörän edessä on sellainen reen näköinen kaukalo, johon mahtuu 2 muksua vierekkäin - ilman turvavöitä, tietty :)

Mä oon kans miettinyt tota etuistuinta tai sitten peräkärryä, kun ens kesänä pitäisi saada 2 ipanaa kulkemaan pyörällä. Onkohan sellaisia etuistuimia, jotka tulis kiinni pyörän runkoon eikä ohjaustankoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Mä oon kans miettinyt tota etuistuinta tai sitten peräkärryä, kun ens kesänä pitäisi saada 2 ipanaa kulkemaan pyörällä. Onkohan sellaisia etuistuimia, jotka tulis kiinni pyörän runkoon eikä ohjaustankoon?

... kröhöm, ja tuossa Amazonin linkissähän oli juuri sellainen ;) Mahtuukohan tossa itse polkemaan ihan ok, onko kellään kokemusta tuollaisesta istuimesta?

Sulla on ihan hirveä lasti, jos kaksi mukulaa kyydissä. Ei ole helppoa pysyä tasapainossa. Kärry on paljon turvallisempi (tosin niistäkin kyllä googlettaisin testit).

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sulla on ihan hirveä lasti, jos kaksi mukulaa kyydissä. Ei ole helppoa pysyä tasapainossa. Kärry on paljon turvallisempi (tosin niistäkin kyllä googlettaisin testit).

Niinhän se ois, ja talvella/huonolla kelillä näppärämpi varmaan... mutta niinhän meitäkin siskon kanssa kuskattiin aikanaan, että yksi ipana eessä, toinen takana ja ostoskassit pyöränsarvissa ;)

... kröhöm, ja tuossa Amazonin linkissähän oli juuri sellainen ;) Mahtuukohan tossa itse polkemaan ihan ok, onko kellään kokemusta tuollaisesta istuimesta?

ei siinä mahdu, näkee jo kuvasta kun se tulee stongan ja satulan väliin. jos muistan oikein niin siinä jutussa istuin tuli stongan etupuolelle.
kiitos kuitenkin linkittäjälle siitä tuli hyvät hakusanat : )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei siinä mahdu, näkee jo kuvasta kun se tulee stongan ja satulan väliin. jos muistan oikein niin siinä jutussa istuin tuli stongan etupuolelle.

Hollantilaisten istuimet on just niitä jotka tulee tangon etupuolelle, mutta sellainen on varmaan vielä hankalampi pitää tasapainossa kuin tuo Amazonin penkki...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Hollantilaisten istuimet on just niitä jotka tulee tangon etupuolelle, mutta sellainen on varmaan vielä hankalampi pitää tasapainossa kuin tuo Amazonin penkki...

tämä linkki vaikuttaa hyvältä...

http://totcycle.com/blog/all-about-front-child-bike-seats.html

Yhteistyössä