Polkupyöräilykypärän käyttö!

  • Viestiketjun aloittaja 4ever
  • Ensimmäinen viesti
4ever
Ystäväni ei käytä kypärää, eikä myöskään hänen ekaluokkalainen poikansa. Minä ja minun ekaluokkalainen taas käytetään. Nyt poikani on kertonut, että ystäväni poika on jo pidempään haukkunut häntä kypärän käytöstä. Olen pojalleni sanonut, että on viisasta käyttää kypärää ja selittänyt mitä hyötyä siitä on ja puhunut ystäväni kanssa, mutta mikään ei tunnu tehoavan. Mutta nyt, pitäisikö vielä mainita ystävälleni asiasta? Miten ottaisin asian esille? Kiitos jos vastaatte!
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27247716:
minä saattaisin (pahalla päällä ollessani) sanoa molempien lasten sekä äidin kuullen että xxxx ei sitten varmaan ole vanhemmilleen niin tärkeä kuin yleensä lapset ovat vanhemmilleen. Luulisi jo aiheuttavan kaverissa vipinää.
Olisipa kurjasti sanottu. Itse en usko tuollaiseen "haukkumalla kasvattamiseen". Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia, etkä voi koskaan kaikkia kaltaiseksesi muuttaa. Haukkumallakaan...Eipä se lapsi siitä muuta opi kuin että on o.k puhua ilkeästi muista.
 
"jeps"
minua pisti tuossa eräänä päivnä silmiini aika pahasti sellainen kun lapselle puetaan se kypärä päähn, lapsi istuu pyörän turvaistuimella tai siinä peräkärrissä, vaan arvaa onko kypärää polkevala aikuisella päässä.
Bussipysäkillä kun oottaa ajoissa bussia pistää silmiin vaikka mitä ihmisten törppöilyä ;)
 
"vieras"
Olisipa kurjasti sanottu. Itse en usko tuollaiseen "haukkumalla kasvattamiseen". Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia, etkä voi koskaan kaikkia kaltaiseksesi muuttaa. Haukkumallakaan...Eipä se lapsi siitä muuta opi kuin että on o.k puhua ilkeästi muista.
Lähinnä ihmetyttää miksi nämä kypärää käyttämättömät sitten ilkkuvat muita?
Julistavat omaa typeryyttään?
 
Olisipa kurjasti sanottu. Itse en usko tuollaiseen "haukkumalla kasvattamiseen". Ihmiset nyt vaan ovat erilaisia, etkä voi koskaan kaikkia kaltaiseksesi muuttaa. Haukkumallakaan...Eipä se lapsi siitä muuta opi kuin että on o.k puhua ilkeästi muista.
Mutta kun tässä ei olekaan kyseessä lapsen vaan sen äidin kasvatus. Herättää toivottavasti äidin miettimään että tästähän siinä välinpitämättömyydessä pohjimmiltaan on kyse (siis lapsen turvallisuudesta välittäminen)
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";27247845]Lähinnä ihmetyttää miksi nämä kypärää käyttämättömät sitten ilkkuvat muita?
Julistavat omaa typeryyttään?[/QUOTE]

Eikö sitten takaisin haukkumalla vaan alennu itse samalle tasolle? Sitäkö lapsille pitäisi opettaa? Itse uskon positiivisempaan kasvatukseen..
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27247850:
Mutta kun tässä ei olekaan kyseessä lapsen vaan sen äidin kasvatus. Herättää toivottavasti äidin miettimään että tästähän siinä välinpitämättömyydessä pohjimmiltaan on kyse (siis lapsen turvallisuudesta välittäminen)
Haukut omalle lapsellesi toisen perheen äitiä...vielä kaikkein julmimmalla tavalla, sanomalla ettei välitä riittävästi lapsestaan. Anteeksi, mutta en voi ymmärtää.
 
Haukut omalle lapsellesi toisen perheen äitiä...vielä kaikkein julmimmalla tavalla, sanomalla ettei välitä riittävästi lapsestaan. Anteeksi, mutta en voi ymmärtää.
Ei haittaa. Mutta mielestäni tuollaisen äidin teot puhuvat puolestaan, minä vain totean sen ääneen. Lakkaa lapsi pilkkaamasta kypärää käyttävää ja toivottavasti heillä herää kotona keskustelu, eli tavoitteisiin päästy ja naapurilapsenkin turvallisuus lisääntyy kun äiti häpeissään ostaa lapselle kypärän :saint:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;27248159:
Ei haittaa. Mutta mielestäni tuollaisen äidin teot puhuvat puolestaan, minä vain totean sen ääneen. Lakkaa lapsi pilkkaamasta kypärää käyttävää ja toivottavasti heillä herää kotona keskustelu, eli tavoitteisiin päästy ja naapurilapsenkin turvallisuus lisääntyy kun äiti häpeissään ostaa lapselle kypärän :saint:
hmm, eiköhän se on päivänselvä asia et lapsi käyttää pyöräilykypärä
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"vieras"
[QUOTE="vieras";27255278]eikö kaikki ala asteella olevat lapset käyttävät kypäräkun polkevat?[/QUOTE]

no ei tääläpäin ainakaan, jos menet ulos kävelemään kun koulu alkaa tai loppuu niin melekkin kaikki polkevat ilman kypärä
 
Täällä käyttävät aika kivasti. Ja ihan sama vaikka muut ei käyttäis, meillä käytetään silti. Mutta siihen kiusaamiseen puuttusin kyllä. Antakoon se toinen äiti oman lapsensa pään kajahtaa asfalttiin, mutta ei tarvii vinoilla muille oli aihe mikä tahansa.
 
"vieras"
[QUOTE="jeps";27247838]minua pisti tuossa eräänä päivnä silmiini aika pahasti sellainen kun lapselle puetaan se kypärä päähn, lapsi istuu pyörän turvaistuimella tai siinä peräkärrissä, vaan arvaa onko kypärää polkevala aikuisella päässä.
Bussipysäkillä kun oottaa ajoissa bussia pistää silmiin vaikka mitä ihmisten törppöilyä ;)[/QUOTE]

Meen aina näin. Käytännön sanelema juttu, en pysty kuskaamaan omaa kypärää koko päivää mukanani. Lapsilla on aina kypärät, ei ole heidän valintansa kun eivät ymmärrä riskejäkään. En välitä mitä joku ajattelee tai on ajattelematta. Toisten äitien olen huomannut kyttäävät, monilla naisilla elämä kapenee sellaiseksi äitiyden myötä. Isejä ei näytä kypärät kiinnostavan ;)

Huvittavaa kun jossain Amstredamissa, missä pyöriä moninkertainen määrä, pyöräillään ilman kypärää, ja täällä kytätään yksittäisiä kypärättömiä aikuisia. Mitenkään kypärää väheksymättä; Onko liikenne tai elämä ylipäänsä Suomessa sen turvallisempaa tai turvatumpaa vaikka meillä on maapallon parhaat turvaistuimet, kypärät, polvisuojat, turvasalvat ja konttauskypärät?
 

Yhteistyössä