poliklinikkamaksun hakeminen vakuutuksesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli te joilla vakuutus niin miten olette toimineet tuon poliklinikkamaksun kanssa?Eli saatiin lasku sairaalasta, 22? käynti ja tämänhän pystyy hakemaan vakuutuksesta myös?Maksoin sen nyt niin pitääkö mun tilata sellanen maksullinen kuitti siitä ennen kuin laitan vakuutusyhtiöön vai pitääkö ensin hakea kelasta jotain?
Ja jos joku osaa neuvoa vielä taksilaskujen hakemisen kelasta ja vakuutuksesta niin olisin kiitollinen.

kelasta et saa mitään tuosta 22 ekestä. matkalaskun saat täytettyä kelan nettisivuilla, mutta jos sulla todistus lääkäriltä kun kerran taksilla menit niin siihen vaan kirjoittelet puuttuvat kohdat.

meillä myös tapiolassa lapsivakuutukset ja ollaan tehty niin, että jos maksettu netissä polimaksu, niin tilattu se kuitti myös, muistaakseni sen vaativat. sairaalassa maksettunahan riittää pelkkä se lappu/kuitti tietty.

Oletko sinä se sama joka muutama päivä sitten kyseli lasten tapaturmavakuutuksen kattavuudesta ja joka oli just ottanut vakuutuksen Tapiolasta?

Tuli vaan mieleen että onko nyt sitten heti sattunut jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
entäs omavastuu?paljon teiläl on se ?eli kannattaako sitä edes lähettää v-yhtiöön?

Tapiolassa on oma vastuu vähän alle 50? tai sen saa siis itse päättää mut toi on se minimi ja nykyään vissiin vuodessa riippumatta kuinka minta kertaa hakee kun ennen oli per hakukerta. Eli siis kyllähän se kannattaa hakea vaikka jää tuon omavastuun alle koska pienentää sitä oma vastuuta seuraavaan kertaa. Itse kyllä hakisin kaikki kerralla sitten kun tuo oma vastuuosa on täyttynyt.

Tapiolassa on myös tapaturmavakuutus jos ei ole oma vastuuta lainkaan.

Riippu vakuutusyhtiöstä mitä ne vaatii:
Pohjolaan riitti kun soitti ja kertoi puhelimessa tiedot eli eivät vaatineet edes mitään kuitteja nähtäväksi. Ja kyse oli siis tapaturmavakuutuksesta ja tapaturman takia tehdystä poliklinikkakäynnistä, eikä omavastuuta ollut.

Omavastuuosuus riippuu siitä mitä sun vakuutuskirjassa lukee, sitä ei voi täällä palstalla muut tietää...

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:
entäs omavastuu?paljon teiläl on se ?eli kannattaako sitä edes lähettää v-yhtiöön?

Tapiolassa on oma vastuu vähän alle 50? tai sen saa siis itse päättää mut toi on se minimi ja nykyään vissiin vuodessa riippumatta kuinka minta kertaa hakee kun ennen oli per hakukerta. Eli siis kyllähän se kannattaa hakea vaikka jää tuon omavastuun alle koska pienentää sitä oma vastuuta seuraavaan kertaa. Itse kyllä hakisin kaikki kerralla sitten kun tuo oma vastuuosa on täyttynyt.

aha joo,kysyin vaan sen takia kun oon ihan käsi noiden vakuutusjuttujen kanssa =)
hyvä kun on tommonen systeemi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko sinä se sama joka muutama päivä sitten kyseli lasten tapaturmavakuutuksen kattavuudesta ja joka oli just ottanut vakuutuksen Tapiolasta?

Tuli vaan mieleen että onko nyt sitten heti sattunut jotain?

En ole sama.

Alkuperäinen kirjoittaja iipa:

aha joo,kysyin vaan sen takia kun oon ihan käsi noiden vakuutusjuttujen kanssa =)
hyvä kun on tommonen systeemi

Siis noita kuitteja voi kerätä vuoden ja laittaa sitten vakuutusyhtiöön ja menee yksi omavastuu, meillä muistaakseni 47?.Sitten uusi systeemi netin kautta on kai se, että korvauksen voi hakea heti, mutta yksi omavastuu menee myös kerran vuodessa, kun sinne jää päivämäärä muistiin milloin on ekaa kertaa hakenut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli te joilla vakuutus niin miten olette toimineet tuon poliklinikkamaksun kanssa?Eli saatiin lasku sairaalasta, 22? käynti ja tämänhän pystyy hakemaan vakuutuksesta myös?Maksoin sen nyt niin pitääkö mun tilata sellanen maksullinen kuitti siitä ennen kuin laitan vakuutusyhtiöön vai pitääkö ensin hakea kelasta jotain?
Ja jos joku osaa neuvoa vielä taksilaskujen hakemisen kelasta ja vakuutuksesta niin olisin kiitollinen.

Eiköhän jokaisessa vakuutusyhtiössä ole omavastuu. Ainakin meidän Tapiolassa olevassa vakuutuksessa on 37 ? omavastuu. Tämä omavastuu lasketaan jokaista hakukertaa kohden, joten olen ottanut tavaksi laittaa hakemuksen sisään vain kerran vuodessa. Tällöin siis menee vain kerran tuo omavastuu. Toi 22 egee jäisi meillä ainakin omavastuun alle.

Jokaisen vakuutusyhtiön nettisivuilla on tulostettavissa se hakulomake, kaikkein selvin juttu. Toki ne pyytämällä lähettävät postistakin. Kelallakin on lomakkeet tulostettavissa netistä, ohjeineen.
Meidän Tapiolan vakuutus ei korvaa matkakuluja, muista yhtiöistä en tiedä.