Poliklinikka synnytys

  • Viestiketjun aloittaja jippii
  • Ensimmäinen viesti
jippii
Onko kokemuksia?
Itseäni kiinnostaisi synnyttää tää kolmonen polikliinisesti ja samana päivänä kotiin,kauan siellä ollaan yleensä tarkkailussa ennen kotiin pääsyä?
Kiitos vastauksista jo etukäteen! :flower:
 
Ei ole kokemusta, mutta oon kanssa jatkossa miettinyt samaa. Mitä olen lukenut aiheesta, niin 6 tunnin päästä synnytyksestä pääsisi kotiin, jos oma olo ja vauvan kunto on sen mukainen =) Ja tietenkään ei yötä vasten lähetetä kotiin, jos syntyy illalla tai yöllä. Sun pitäs keskustella neuvolassa asiasta, niin ne kertoo sit jatkosta.
 
itsekkin haaveilen
Olen menossa heinäkuussa oyssiin synnyttämään kakkosta ja olen päättänyt että jos kaikki itsellä ja vauvalla ok niin lähden kyllä läpyttämään sieltä heti kun mahdollista. Neuvolassa kannattaa asiasta etukäteen keskustella.

Elikkä ainakin 8 tuntia pitävät tarkkailussa ja sitten jos ok niin voi lähteä. Yöllä ei tietenkään kotiuteta. Lastenlääkäri tarkastaa vauvan ennen lähtöä, mutta minulle on suositeltu että vauva vietäisiin lastenlääkärin tutkittavaksi n. 3 päivän ikäisenä koska mahdolliset sydänviat kuulemma tulevat sitten vasta ilmi. Ja ainakaan oyssiin eivät ota kuin päivystystapauksessa tarkastukseen eikä omassa kunnassa ole lastenlääkäriä joka pystyisi tarkistamaan sydämen tilanteen jotenka yksityiselle siis lähdettävä sitten.

Neuvolan kanssa pitäisi olla myös sovittuna että tulevat sieltä sitten katsomaan n. vuorokauden ikäisenä. Tosin minulle sanottiin neuvolasta että ei välttämättä aina ole siihen aikaa, mutta jos tuolla yksityisellä kuitenkin lasta 3 vrk ikäisenä käyttää niin ei ole niin tarpeellista neuvolasta tulla vuorokauden ikäistä katsomaan. Itse vaan pitää sitten seurata tuleeko keltaisuutta. Neuvolasta tulevat kotiin kuulemma kuitenkin sitten viikon ikäistä katsomaan. Mutta kaiken a ja o on kuulemma neuvolassa asiasta etukäteen keskustelu jotta sielläkin tiedetään tilanne. Ja paikkakuntakohtaisia erojahan voi olla paljonkin.
 
sairaalakammoinen
Toinen lapseni syntyi aamulla ja illalla päästiin kotiin. Porvoossa ainakin seuranta-aika on 10 tuntia. Suhtautuivat tosi hyvin pyyntööni päästä kotiin mahdollisimman pian. Sanomattakin tietysti on selvää, että kotiinlähdön ratkaisee viimekädessä lääkäri tarkistettuaan lapsen ja äidin voinnin.
 

Yhteistyössä