Polikliininen synnytys

  • Viestiketjun aloittaja Ihaaliina
  • Ensimmäinen viesti
Ihaaliina
Itteäni kiinnostas kovastikin se että pääsis jo piankin pois sairaalasta synnytyksen jälkeen mutta mies on "vähän" vastahankaan. Tosin ihan asiallisesti aattelee että JOS jotain vauvalle tulee niin sehän tulee vasta niinä ensi päivinä. :\| Mutta, mutta jotenkin se sairaalassa oloaika on jotenki hankalaa. Ei vaan osaa nukkua vieraassa paikassa sitä vähääkään. :whistle:
Mitäs muut mieltä tästä synnytys vaihtoehdosta ja onko joku jopa kokeillukin? Kokemuksia siis kyselen, sekä hyviä että huonoja. :heart:
 
Josefine
Moi!

Itse olen päättänyt mieheni kanssa käyttää tuota poliklinikka synnytys vaihtoehtoa, tietysti edellyttäen että kaikki ovat hyvin vauvalla sekä myös minulla. Kokemusta on tuollaisesta. Esikoiseni syntyi Hollannissa jossa ei siis sairaala synnytyksiä niinkään arvosteta, kuten kotona synnytystä. Pääsin sairaalaan kuitenkin synnyttämään pitkän "kinuamisen" jälkeen. Vauva syntyi yöllä 02.19 ja kotiin lähdimme kummatkin seuraavana aamuna ennen kymmentä. Tosin eipä tuo minua haitannut pätkääkään, koska oloni oli vallan mainio ja vauva voi hyvin!! Mitään ongelmia ei ilmennyt onneksi.... Tosin hieman jännitti koska kysymyksessä oli ensinmäinen lapseni, mutta hienosti kaikki meni.. =)

Nyt minulle onkin itseasiassa tullut tässä vuosien mittaan sairaalakammo (johtuen ehkä siittä kun itse synnyin niin jouduin olemaan vuoden sairaalassa, asiaa on tutkittu ja kammo on hyvin todennäköisesti sieltä peräisin), joten lähden oikein mielelläni sairaalasta heti pois, kun vaan kunto antaa periksi ja vauva voi hyvin. En sinne turhan takia halua jäädä... alan voimaan vaan viellä huonommin siellä...

Sehän on ehtona noissa poliklinnika synnytyksissä että ei ole kysymys esikoisesta, raskaus on mennyt hyvin (ei ole ollut valkuaista virtsassa esim), raskaus on jatkunut viikolle 38. asti jne....

Itselläni kaikki kohdat ovat täytyyneet, ainut että viikkoja tällä hetkellä kasassa 37+2, joten muutamia päiviä tässä toivottavasti pystytään viellä "pidättelemään" vauvaa (on näyttänyt siltä siis että vauva tulisi reilusti etuajassa...) Vaikka luulen että ei se nyt aivan päivän tarkkaa kai ole....

Mutta hyviä vointeja sinne ja tsemppiä h-hetkenä!!!
 
Kolmannesta ajattelin lähteä päivällä kotiin kun vauva oli yöllä syntynyt. Aamulla hoitsu huomas et vaavin hengitys vinkui ja ei muuta ku vastasyntyneitten teholle viikoks. Itse en tajunnu et se vinkuna on jotain vaarallista. Keuhkoihin oli menny lapsivettä ja aiheutti tulehduksen.
 

Yhteistyössä