Poliisi valvoo tietokonettasi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitäsi valvotaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23222003]Mä olen samaa mieltä kyllä tässä, ja koskeaa puhelinkuunteluakin. Jos kerran on syytä epäillä, mun puhelua saa kuunnella (mitä syödään, sisko purkautuu tms) tai tietokonetta kurkkia (valokuvat kasveista, kissoista ja autoista ja käsitöistä) tai tulla vaikka nytkin katsomaan ihan kotiin:D Eipä se kuuntelu varmaan kovin kauaa kestä tai montaa kertaa uusiudu :laugh:[/QUOTE]

Suomi, suomalaiset, aah <3 Teidänlaistenne takia täällä voi säätää mitä lakeja vaan, kun ette tajua oikeuksistanne mitään. Ei sillä oo mitään väliä vaikka itse ei tekis mitään kuuntelun arvoista, mutta kyse on ihmisoikeuksista ja yksityisyydensuojasta.

No hei, mitä harmia siitä aiheettomasta kotietsinnästä oli? Aikaa kului ja piti kertoa lajikkeet? So?

Musta tää on rinnastettavissa ls-ilmoituksiin, eli jos kolmen turhan jälkeen tulee yksi aiheellinen, se perustelee ne kolme aiempaa.

Tiedätkö miten poliisi suorittaa kotietsinnän? Se on sama kun sun kotiin murtauduttaisiin, sillä sitä ei tehdä millään tavalla siististi, vaan jokainen kaappia ja laatikka revitään sisältöineen alas ja siivoaminen jää asukkaan vastuulle. MUtta joo, eipä siitä mitään harmia ole. :D

[QUOTE="just";23222176]Älä viitti. Meillä nimittäin ON käynyt poliisit katsomassa taimia, olivat saaneet ilmoituksen juurikin violetista valosta ja kasveista. Jotka oli tomaattia.

Mä en siitä vetänyt herneitä nenään, kunhan olin häkeltynyt ensin ja sitten ihan suoraan NAUROIN![/QUOTE]

Minä vetäsin herneen nenään, koska minulle perusoikeudet ovat tärkeitä. Tämä on aika pitkälle asenne ja mielipide kysymys, josta väittely on turhaa. Minä olen ihminen joka kiinnittää huomiota siihen jota ei sanota ääneen, eli juurikin siihen millä oletuksella kotietsintä tehdään ko. tilanteissa. Ymmärrän kyllä että toiset eivät ole niin herkkiä näissä ja osaavat ajatella tilanteen "työtäänhän poliisikin vain tekee" tyylillä.

Täälläkö ihan oikeasti joku luulee että jos poliisille tällainen oikeus sallittaisiin, tarkoittaisi se automaattisesti sitä että poliisi ratsaa kaikkien koneet? Poliisi kärsii jo nyt hälyyttävästä resurssipulasta ja jostain pitäisi saada muutama satatuhatta poliisia tavallisten ihmisten koneita ratsaamaan. Kuulostaa realistiselta.
Onko teillä, jotka niin pontevasti tätä vastustatte, jotain laitonta materiaalia koneillanne? Esimerkiksi netistä luvatta waretettua musiikkia, elokuvia ja tietokoneohjelmia levyt väärällään?
Ei rehellistä ja lainkuuliaista ihmistä pitäisi haitata missään määrin se että poliisi pyrkii selvittämään rikoksia jos oma tontti on puhdas.

Tiedätkö miten poliisi suorittaa kotietsinnän? Se on sama kun sun kotiin murtauduttaisiin, sillä sitä ei tehdä millään tavalla siististi, vaan jokainen kaappia ja laatikka revitään sisältöineen alas ja siivoaminen jää asukkaan vastuulle. MUtta joo, eipä siitä mitään harmia ole. :D

Onneksi kotietsintöjä tehdään joskus myös ihan siististi, mutta tämäkin on valitettavan yleinen tapa suorittaa se.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23222226:
Täälläkö ihan oikeasti joku luulee että jos poliisille tällainen oikeus sallittaisiin, tarkoittaisi se automaattisesti sitä että poliisi ratsaa kaikkien koneet? Poliisi kärsii jo nyt hälyyttävästä resurssipulasta ja jostain pitäisi saada muutama satatuhatta poliisia tavallisten ihmisten koneita ratsaamaan. Kuulostaa realistiselta.
Onko teillä, jotka niin pontevasti tätä vastustatte, jotain laitonta materiaalia koneillanne? Esimerkiksi netistä luvatta waretettua musiikkia, elokuvia ja tietokoneohjelmia levyt väärällään?
Ei rehellistä ja lainkuuliaista ihmistä pitäisi haitata missään määrin se että poliisi pyrkii selvittämään rikoksia jos oma tontti on puhdas.

Heh, klassikko :D Puollustat ihmisoikeuksia ja sinut leimataan rikolliseksi.

Mun mielestä sä vähän ylireagoit nyt.

Enkä tainnut kirjoittaa että mulle on ihan fine että poliisi saa tehdä mitä huvittaa vain koska sitä huvittaa.... Mutta todellakin jos on aihetta / syytä epäillä rikoksesta niin miksei voisi salaa kuunnella puheluita tai seurata tietokonetta..?

Kyllä poliisille pitää antaa välineitä joilla rikolliset saadaan vastuuseen. Suomessa hyssytellään ihan liikaa. Ja pelätään jotain poliisivaltiota, vaikka täällä ollaan vielä hyvin kaukana sellaisesta edes ajatuksen tasolla.

Siis tajuatko, että "syytä epäillä" tarkoittaa sitä että poliisi ehkä epäilee (ei siis tarvitse syytä tai todistetta, eli täysin mielivaltainen päätös) jotain tapahtuvan. Tämä tarkoittaa sitä että kenen tahansa syyllisen tai syyttömän konetta voidaan seurata. Mutta ei sitä ihmiset tajua vaikka kuinka selitettäis.

Suomessa poliisilla on jo aika paljon valtuuksia verrattuna moneen muuhun maahan.

Just näin. Aivan turhaa hysterisointia...

Vaikka muakin naurattaa ajatus siitä, että jotain kiinnostaisi vaklata mun töitä tai sähköpostiviestittelyä kavereiden kanssa niin ei tarvitse mennä kauaksi maantieteellisesti tai historiaan kun niin tehtiin oikeasti. Kun Virossa suljettiin ikkunat kotona kun puhuttiin perheenjäsenten kesken politiikasta. Naapureille ei edes uskallettu puhua.

Täällä kun sanotaan ettei ole mitään salattavaa, niin viranomaiset päättävät sen onko teillä mitään salattaa, eli oletteko syyllistyneet rikokseen, ette te.

Tyhmimmät palstalaiset varmaankin hyväksyisivät 24/7/365 kameravalvonnan kotonaan, koska "ei ole mitään salattavaa".

Kuka sanoi että automaattisesti kaikkien koneet tutkitaan, mutta käytännössä toi laki antaa poliisille halutessaan tutkia kenen koneen tahansa. En tiedä onko laitonta materiaalia, mutta en mä esim. haluis että poliisi kyttää mun sanomisia, varsinkin kun ottaa huomioon että kohta on myös negatiivinen ajattelu kiellettyä.

[QUOTE="vieras";23222219][QUOTE="just";23222176]Älä viitti. Meillä nimittäin ON käynyt poliisit katsomassa taimia, olivat saaneet ilmoituksen juurikin violetista valosta ja kasveista. Jotka oli tomaattia.

Mä en siitä vetänyt herneitä nenään, kunhan olin häkeltynyt ensin ja sitten ihan suoraan NAUROIN![/QUOTE]Minä vetäsin herneen nenään, koska minulle perusoikeudet ovat tärkeitä.[/QUOTE]
Ajatellaaanpa asiaa hieman toiselta kannalta.

Naapurisi kavattaa kannabista josta poliisit häntä myös epäilevät mutta pitäviä todisteita ei ole. Naapurisi myy kasvattamaansa kannabista lapsellesi joka myöhemmin siirtyy kovempiiin aineisiin. Shit happens mutta naapurin perusoikeudet olivat lapsesi henkeä tärkeämmät.

Ei varmaan kaikkia koneita ratsata, mutta laki sallii kaikkien koneiden ratsaamisen.

Juu, vain rikolliset vastustavat lakeja jotka heikentävät kansalaisten perusoikeuksia. Älä ole pelle!

Siis tajuatko, että "syytä epäillä" tarkoittaa sitä että poliisi ehkä epäilee (ei siis tarvitse syytä tai todistetta, eli täysin mielivaltainen päätös) jotain tapahtuvan. Tämä tarkoittaa sitä että kenen tahansa syyllisen tai syyttömän konetta voidaan seurata. Mutta ei sitä ihmiset tajua vaikka kuinka selitettäis.

Suomessa poliisilla on jo aika paljon valtuuksia verrattuna moneen muuhun maahan.

Tajuan.
Ja siis ihan tervetuloa tutkimaan mun konetta tai kuuntelemaan puhelinta. En tosiaan koe että mun oikeuksiani poljettaisiin mitenkään. Jos mun vapaa liikkuminen estettäisiin tai olisi jokin kotiintuloaika.... no sitten voisin närkästyä ja kokea että mun oikeuksiani ja vapauttani rajoitettaisiin. Varmaan muuttaisiin jonnekin jossa saan liikkua vapaammin.... jos Suomesta siis voisi vielä liikkua pois vapaasti, eikä täällä olisi rajat suljettu tyyliin Neuvostoliitto.... :whistle: Mutta tällaisiin toimiin on jo matkaa siitä puheluiden kuuntelusta tai tietokoneen tutkimisesta. Tai jopa siitä että joku tulee tutkimaan mun huonekasveja.....

Turhaa hysteriaa todellakin, jos olet rehellinen niin sinulla ei voi olla mitään tätä vastaan. Mielestäni autoihin pitäisi asentaa poliisin toimesta GPS paikantimet, se tunnistaisi millä tiellä liikut ja kuinka kovaa, aina kun liikkuisit ylinopeutta niin sinulle lähtisi sakko postissa. Kodeissa tulisi olla turvakamerat jotka estäisivät kotiväkivallan, raiskaukset, huumeiden käytön, rikosten suunnittelun, lasten hyväksikäytön ja muun hämärä toiminnan. Ne jotka näitä uudistuksia vastustavat vaarantavat liikennettä, hakkaavat puolisoaan, raiskaavat, käyttävät huumeita, suunnittelevat rikoksia, käyttävät lapsiaan hyväksi tai harrastavat jotain muuta hämärätoimintaa. Jos tälläisillä uudistuksilla saadaan yksikin pedofiili kiinni niin se on mielestäni sen arvoista!

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23222290:

Naapurisi kavattaa kannabista josta poliisit häntä myös epäilevät mutta pitäviä todisteita ei ole. Naapurisi myy kasvattamaansa kannabista lapsellesi joka myöhemmin siirtyy kovempiiin aineisiin. Shit happens mutta naapurin perusoikeudet olivat lapsesi henkeä tärkeämmät.

Miksi lapseni siirtyisi kovempiin aineisiin jos hänellä on kannabiksen kotikasvattaja myyjänä?

[QUOTE="jebulis";23222269]Vaikka muakin naurattaa ajatus siitä, että jotain kiinnostaisi vaklata mun töitä tai sähköpostiviestittelyä kavereiden kanssa niin ei tarvitse mennä kauaksi maantieteellisesti tai historiaan kun niin tehtiin oikeasti. Kun Virossa suljettiin ikkunat kotona kun puhuttiin perheenjäsenten kesken politiikasta. Naapureille ei edes uskallettu puhua.[/QUOTE]

Virossa pelättiin jopa omia lapsia ilmiantajina. Tähänkö halutaan mennä Suomessakin?

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;23222290:

Hahaha, salli mun nauraa. Mä väitän ihan pokkana että kukaan kannabiksen kotikasvattaja ei myis omistaan alaikäisille. Sitä eivät tietenkään voi estää jos joku aikuinen jolle ovat myyneetm, myy eteenpäin lapselle. Kannabis vaatii kasvattaessa kovasti hermoja, täydellistä omistautumista ja hirveän pitkän ajan. Kasvattajat on suurin osa rauhallista, omissa oloissaan viihtyvää hippiporukka, jotka myös kuumottaa poliisia niin paljon etteivät omat turvallisuutensa takia uskaltais edes myydä lapsille, sillä lapsi on potentiaalisempi vasikka kiinnijäädessään. Rikolliset ja diilerin myy mielummin vaarallisempa huumeita, sillä niitä ei tarvii itse valmistaa eli odottaa puolta vuotta. Toisekseen kannabis ei saa ketään haluamaan kovempia huumeita, vaan ne diilerit. Ihan näin OT:na.

[QUOTE="vieras";23222305]Turhaa hysteriaa todellakin, jos olet rehellinen niin sinulla ei voi olla mitään tätä vastaan. Mielestäni autoihin pitäisi asentaa poliisin toimesta GPS paikantimet, se tunnistaisi millä tiellä liikut ja kuinka kovaa, aina kun liikkuisit ylinopeutta niin sinulle lähtisi sakko postissa. Kodeissa tulisi olla turvakamerat jotka estäisivät kotiväkivallan, raiskaukset, huumeiden käytön, rikosten suunnittelun, lasten hyväksikäytön ja muun hämärä toiminnan. Ne jotka näitä uudistuksia vastustavat vaarantavat liikennettä, hakkaavat puolisoaan, raiskaavat, käyttävät huumeita, suunnittelevat rikoksia, käyttävät lapsiaan hyväksi tai harrastavat jotain muuta hämärätoimintaa. Jos tälläisillä uudistuksilla saadaan yksikin pedofiili kiinni niin se on mielestäni sen arvoista![/QUOTE]

No mun mielestä tällainen ajattelu on sitä turhaa hysterian lietsomista.

Ja kyllä mun mielestä se että autot voidaan gps paikantaa on hyvä juttu. Jos auto esim varastetaan tai auton omistaja autoineen katoaa..... on kätevää, että poliisi tietää mistä ainakin auton voi noutaa.

[QUOTE="vieras";23222305]Turhaa hysteriaa todellakin, jos olet rehellinen niin sinulla ei voi olla mitään tätä vastaan. Mielestäni autoihin pitäisi asentaa poliisin toimesta GPS paikantimet, se tunnistaisi millä tiellä liikut ja kuinka kovaa, aina kun liikkuisit ylinopeutta niin sinulle lähtisi sakko postissa. Kodeissa tulisi olla turvakamerat jotka estäisivät kotiväkivallan, raiskaukset, huumeiden käytön, rikosten suunnittelun, lasten hyväksikäytön ja muun hämärä toiminnan. Ne jotka näitä uudistuksia vastustavat vaarantavat liikennettä, hakkaavat puolisoaan, raiskaavat, käyttävät huumeita, suunnittelevat rikoksia, käyttävät lapsiaan hyväksi tai harrastavat jotain muuta hämärätoimintaa. Jos tälläisillä uudistuksilla saadaan yksikin pedofiili kiinni niin se on mielestäni sen arvoista![/QUOTE]

Kodeissa tapahtuu järkyttävän paljon piilorikollisuutta joka ei tule viranomaisten tietoon. Siksi on paikallaan saada jokaiseen kotiin 24/7/365 kameravalvonta. Vain rikolliset voivat vastustaa tätä!

Hahahaha, apua. Mun on pakko oikeesti muuttaa pois suomesta, en mä kestä tällasia valopäitä.

[QUOTE="vieras";23222273]Täällä kun sanotaan ettei ole mitään salattavaa, niin viranomaiset päättävät sen onko teillä mitään salattaa, eli oletteko syyllistyneet rikokseen, ette te.

Tyhmimmät palstalaiset varmaankin hyväksyisivät 24/7/365 kameravalvonnan kotonaan, koska "ei ole mitään salattavaa".[/QUOTE]

Mikä ihmeen hysteria nyt on päällä? Onko joku nyt ihan tosissaan sitä mieltä että tähän ollaan menossa? Keskustelua on hyvä käydä, mutta sanotaan nyt näin, että tyhmyyttä löytyy ihan joka leiristä.

Yhteistyössä