Poliisi suoritti etnistä profilointia liittyen Porvoon ampumisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos poliisi etsii parrakkaita miehiä niin aika outo mielleyhtymä jos vain jonkun tietyn etnisyyden omaava tulis mieleen. Nykyään partoja joka toisella.

No ihan kaikkea ei ole kehdattu (esim. parran tummuudesta, pituudesta ja mallista) varmaan ääneen sanoa, ettei heti poliisia haukuta rasseiksi :sneaky:

Hmm... yhtenäiset mustat asut - murtokeikka joka meni pieleen?
Ihon sävy viittaa Välimeren tälle puolelle?

EC1W0xeXYAAt2qb.jpeg

Jossain luki että poliisi oli käskyttänyt suomeksi. En tiedä pitääkö paikkaansa

Olisi varmaan etnistä profilointia käskyttää jollakin muulla kielellä. Ruotsin kilvet eivät tietenkään kerro, minkä maalaisia tai mitä etnisyyttä autossa olijat ovat.

Nyt en ymmärtää kun samasta kuvasta päätellään että ne oli ma muja tai että ei ollu ja kaikki sanoo "minä olin oikeassa"
Näinpä. Aika vaaleaihoiset kädet ainakaan kovin kaukaa oleviksi maahanmuuttajiksi. Toki kuva on sutattu rikollisten kasvojen peittämiseksi, joten vaikea tuosta mitään sanoa varmuudella.

Btw mun mielestä noi mustat asut näyttää mekoilta. Olivatko tekijät naisia vai jotain pervoja? Ei sillä, että itselleni asialla olisi merkitystä, mutta ihan pakko vähän ärsyttää ja heittää vettä huhumyllyyn...

Olisi varmaan etnistä profilointia käskyttää jollakin muulla kielellä. Ruotsin kilvet eivät tietenkään kerro, minkä maalaisia tai mitä etnisyyttä autossa olijat ovat.
Ruotsiin rekisteröity auto, joten aivan hyvin olisi voinut käskyttää ruotsiksi. Vai olikohan virkaruotsi ruosteessa. No toki moni Suomessa liikkuva Ruotsin rekisteriin rekisteröity auto on suomalaisen, joka asuu Ruotsissa vakituisesti, jolloin suomi on luonnollinen valinta käskytyskieleksi. Jos sitä ei olisi ymmärrretty, sitten olisi pitänyt varmaan kaivaa virkaruotsin alkeet esille.

Yhteistyössä