Poliisi on samaa mieltä kilttimiehen kanssa romanien rikoksista

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tuossa poliisi sanoo selvästi että se osuus romaniväestöstä joka tekee rikoksia tekee niitä paljon. Saman voi päätellä muistakin uutiskynnyksen ylittäneistä jutuista.
Tuomiot kasautuu tietyille yksilöille jotka sitten lokaa koko vähemmistön maineen ja aiheuttaa sen että kaikkia tarkkaillaan kaupoissa.
Vartija on näissä tilanteissa vaikeassa asemassa. Kauppias saattaa vaatia toimia mutta samalla häipyy takahuoneeseen. Jos väijyy romaneja tai poistaa ne myymälästä niin saa itse tuomion ja jos kieltäytyy niin vaihtuu kohde ja hyvässä lykyssä työpaikka.
 
vierailija
Vuosia sitten poikani oli liikenteessä stadissa kahden kaverinsa kanssa. Tuli kirjastoauto, josta nousi pari romaania, jotka mukiloivat yhden pojista. Kun poliisit tuli paikalle, niin pojat tekivät rikosilmoituksen autosta ja tyypeistä. Kirjattiin ylös ja olivat kuulemma poliisin vanhoja tuttuja. Asiasta ei koskaan tullut minkäänlaista selontekoa eikä mitään korvauksia vaikka mukiloitu joutui tikattavaksi. Uhri ja mukiloijat eivät tunteneet ennestään toisiaan.
 
vierailija
Onkohan Suomessa yhtään romanisukua, jossa ei olisi rikoksesta vankeuteen tuomittuja jäseniä? No näin kun kirjoittaa, niin pakkohan niitä on olla kun puhutaan kuitenkin n. 10 000 henkilön porukasta. Mutta aika paljon ihmisillä on kokemuksia romanien rikollisuudesta, mikä tulee esiin aina kun aihe tulee puheeksi. Itse olen tullut heikäläisten ryöstämäksi nuorena. Samoin on käynyt useammalle kaverille. Pari romania olen tuntenut vähän paremmin ja toinen on pariin kertaan lusinut. Toinen ihan normaali työtä tekevä mies. Mutta jos listaa omia kavereita ja sukulaisia vuosien varrelta, niin eipä sieltä juuri rötöksiä löydy. Onko kyseessä sitten tilastollinen poikkeama, mene tiedä.
 

Yhteistyössä