Poliisi kävi ovella

  • Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti
typerys
Voisiko joku kiltti kertoa millaisen sanktion minä tästä saan kun baarissa eilen joku oli unohtanut takkinsa tuolin selkänojalle ja minä otin sen siitä mukaani aikomuksenani palauttaa poliisiasemalle. Takin taskussa oli puhelin ja lompakko. Minä tietysti leikin sankaria ja otin takin eikä edes tullut mieleen palauttaa baarin työntekijöille. Ajattelin että seuraavana päivänä vien sen löytötavaratoimistoon ja saan siitä varmasti jonkin palkkion. Yölllä sitten puhelin oli jotenkin sammunut ja aamulla sain sen onneksi päälle kun PIN-koodi oli 1234. Sitten soitin puhelimen omistajalle jolta oli tullut viesti että puhelimen löytäjälle löytöpalkkio ja selitin ihan miten asia oli mennyt. Sitten hän tuli hakemaan takkia ja annoin sen hänelle ja kun hän repi puhelinta kädestäni niin pidin siitä vielä kiinni ja kysyin että mitenkäs se löytöpalkkio. Tämä riuhtaisi puhelimen kädestäni ja lähti ja hetken päästä oli poliisit ovella ja minut kuulemma haastetaan oikeuteen varkaudesta. Kun poliisit olivat lähteneet niin tämä mies vielä jäi haukkumaan minua huoraksi ym. ja sanoi että saan olla onnellinen ettei hän vedä minua turpaan ja nyt on minulla koko elämä pilalla enkä edes ikinä saa töitä kun olen tällainen varas ja rikosrekisteriin tulee merkintä loppuelämäksi. Olen ollut niin pois tolaltani että olen vain itkenyt koko päivän enkä tiedä mitä tekisin :(.. Millainen tuomio tuosta nyt minua odottaa?? Ja pliis ei tarvitse alkaa haukkumaan typeräksi kun muutenkin on jo tarpeeksi paha mieli
 
NIIN
kiittämättömyys on maailman palkka. eiköhän ne poliisit ymmärrä asian oikean laidan. Miks sä muuten olisit ikinä ilmottanu sille oikealle omistajalle jos et palautus mielessä? Ole huoletta, kyllä vääryydet varmasti selviää.
 
Kutistunut
Tuskin siitä mitään tulee. Et kuitenkaan puhelinta käyttänyt, ja lompsassa oli kaikki tallella.
Jos olisit takin ym. tavarat aikonut pitää, niin tuskin olisit omistajalle ilmoittanut että tallella ovat.
 
pöllijä
Ei siitä mitään tule, mutta tuolla tavalla ei kannata "auttaa" ihmisiä. Löydetyt tavarat viedään esim. ravintolan henkilökunnalle tai poliisille. Niitä ei kannata palauttaa suoraan omistajallekaan.
 
typerys
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no ootteko ihan tosissaan että jos varastaa toisen takin (vrt. naisella käsilaukku) lompakkoineen ja puhelimineen niin ei siitä mitään seuraa?
mutta hän oli itse unohtanut sen tuolin selkänojalle ja minä vain otin sen siitä aikeissa palauttaa ja ehkä hieman myös löytöpalkkion toivossa :S
 
Voi sua :xmas:

Mun on ihan pakko kertoa tässä, miten mun kaverille kävi. Olitiin bilettämässä ja huomattiin, että sen käsilaukku oli kadonnu. Siellä sattu oleen vielä kauheesti rahaakin, kun sen oli määrä mennä seuraavana päivänä ostaan itselleen ylioppilaspukua ja oli käyny pankista hakeen rahat valmiiksi. No eikä mitä, seuraavana päivänä sille soitti joku MERIMIES, joka sanoi, että oli aamulla heränny se laukku kaulassa ja että haluut tän varmaan takas, kun on paljon rahaaki. Siinä vaiheessa me muistettiin, että ai niin siinä meidän pöydässä oli jotain merimiehiä :saint:
 
jep
mulle ei tällä elämänkokemuksella menis läpi että "otin sun käsilaukun baarista kun ajattelin sen poliisiasemalle palauttaa"

Olisin tosi kiukkuinen jos käsilaukku lähtisi toisen matkaan kun kävisin esim. vessassa tai tanssimassa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no ootteko ihan tosissaan että jos varastaa toisen takin (vrt. naisella käsilaukku) lompakkoineen ja puhelimineen niin ei siitä mitään seuraa?
mutta hän oli itse unohtanut sen tuolin selkänojalle ja minä vain otin sen siitä aikeissa palauttaa ja ehkä hieman myös löytöpalkkion toivossa :S
Kidnappaaja ja kiristäjäkin vielä. :attn:
 
Kyllä
Suomennos alkutekstistä:

AP pölli takin, lompakon ja kännykän baarista (kuka valopää ei vie niitä henkilökunnalle, kun omistaja varmasti sieltä ekana kysele?). Kun kännyyn tuli tekstari löytöpalkkiosta, iski rahanhimo ja päätti koittaa paljonko heruu.

Ja voi persiinsuti kun ei tiliä tullu tehtyäkään.

Eiköhän tosta oo sakot tulossa, ei sen pahempaa. Millä oikeudella sä kuvittelit että voit vaan hautoa jonkun lompakkoa himassa sillä välin kun joku paniikissa sulkee luottokorttejaan ja muita papruja?
 
äly hoi
Voi herttinen. Ei kai kukaan lähde baarista ilman takkia näillä pakkasilla!

kyllä minä vetäisin herneet nenukkaan jos joku pöllisi mun takin sillä aikaan kun käyn tanssimassa tai vessassa. olishan sen seurauksena edessä mm. hemmetin kylmä kotimatka näillä keleillä.
 
Kyllä
Alkuperäinen kirjoittaja typerys:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
no ootteko ihan tosissaan että jos varastaa toisen takin (vrt. naisella käsilaukku) lompakkoineen ja puhelimineen niin ei siitä mitään seuraa?
mutta hän oli itse unohtanut sen tuolin selkänojalle ja minä vain otin sen siitä aikeissa palauttaa ja ehkä hieman myös löytöpalkkion toivossa :S
Jos normaali ihminen näkee baarissa tuolin selällä takin, hän ajattelee että kappas, toi tuoli on varattu. Omistaja pissillä tms.

Luultavasti joku näki sut kun hiippailit sen takin kanssa ulos baarista, ja siks omistaja oli valmiiks jo raivona.
 
Beep
No teitpäs sä tyhmästi tosiaankin.

Multa on joskus pudonnut lompakko laukusta jossain baarissa, ja vasta aamulla himassa aloin sitä kaipaamaan... (en muista miten juttu meni mutta..) soittelin aamulla sinne baariin ja siellähän se oli tallessa. Hiemanko olisi ärsyttänyt, jos joku sen olisi vienyt jonnekin löytötavaratoimistoon! Sieltäkin olen muuten joskus hakenut omiani. :whistle:
 

Yhteistyössä