Polarn O. Pyretin ale alkaa maanantaina!

  • Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti
Juuri täällä joku eilen kyseli, että koska ale alkaa. Nyt tuli sposti:

" ODOTETTU

POLARN O. PYRET

ALE ALKAA MA 28.6.!

Alennukset

jopa -30 %.

Alennukset vaihtelevat myymälöittäin. "
 
Yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
"jopa -30%". Miksi Suomessa on aina niin surkeat alet?

Mutta kiitos vinkistä :).
Siksi, että täällä on työvoima ja verot niin kalliita. Jos ostaa esim. Suomeen ja vaikka Espanjaan samat vaatteet samalla hinnalla ja myy ne samalla hinnalla, niin silti espanjalainen yrittäjä jää enemmän voitolle kuin suomalainen, koska täällä henkilökunnan palkat on niin kalliita.

Nyrkkisääntö on, että jos ale on enemmän kuin 30%, niin yrittäjä myy tappiolla eli hänelle ei jää myydystä tuotteesta enää mitään käteen. Jos siis ale on 70%, niin yrittäjä ei saa ostajalta lähellekään sitä rahaa takaisin, minkä hän on itse tuotteeseen sijoittanut. Espanjalainen yrittäjä voi myydä enemmän alekamaa, koska hänellä on muuten paremmat tuotot (eli pienemmät menot).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady Van Noten:
Miksi niillä ei ole nettikauppaa?? Tuo tieto ei paljon lämmitä, kun lähin kauppa on yli 100 km. päässä. :kieh:
Varmaan siksi, että liikkeet kannattaisivat paremmin.
Voi olla. Itse en näe niitä vaatteita kuitenkaan niin kivoina,että lähtisin tuon matkan ajelemaan. Kotikaupungista kuitenkin saa kaikki merkkivaatteetkin lapsille ja niitä nettikauppoja on niin paljon ja kivoja. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
"jopa -30%". Miksi Suomessa on aina niin surkeat alet?

Mutta kiitos vinkistä :).
Siksi, että täällä on työvoima ja verot niin kalliita. Jos ostaa esim. Suomeen ja vaikka Espanjaan samat vaatteet samalla hinnalla ja myy ne samalla hinnalla, niin silti espanjalainen yrittäjä jää enemmän voitolle kuin suomalainen, koska täällä henkilökunnan palkat on niin kalliita.

Nyrkkisääntö on, että jos ale on enemmän kuin 30%, niin yrittäjä myy tappiolla eli hänelle ei jää myydystä tuotteesta enää mitään käteen. Jos siis ale on 70%, niin yrittäjä ei saa ostajalta lähellekään sitä rahaa takaisin, minkä hän on itse tuotteeseen sijoittanut. Espanjalainen yrittäjä voi myydä enemmän alekamaa, koska hänellä on muuten paremmat tuotot (eli pienemmät menot).

Totta tuokin toki, mutta lisäksi Suomessa tuntuu, että asiakkaat eivät sen suurempia aleprosentteja edes vaadi. Kiljuen ostetaan ne -30% rytkyt, niin eihän siinä sitten mitään järkeä ole niitä hintoja vielä alentaa. Itse olen Lontoossa ollut töissä useammankin vaatefirman ostopuolella, ja siellä on vaan pakko myydä -70% tavara pois kun kilpailijatkin myy ja parempi siis sitten tappiollakin kuin ei ollenkaan. Ei niitä edellisen kauden kamoja voi myöhemminkään enää myydä.

 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
Alkuperäinen kirjoittaja lk:
Onko muilla P O. P:n paidat haalistuneet ihmeen nopeaa? Meillä on ne muutamat mitä olen ostanut, joku H&M kestää pesua paaaljon paremmin.

Meillä on yksi body, joka haalistui ekassa pesussa jo huomattavasti :(.
Jep, meillä kans yks paita haalistu, mutta toinen on kestäny kirkkaana moooonta pesua. Ne onki musta vaan niin ihanan värisiä ja näkösiä :)
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja SeInka:
"jopa -30%". Miksi Suomessa on aina niin surkeat alet?

Mutta kiitos vinkistä :).
Ne vaatteet menee ihan normaalihinnallakin. Siksi.
Niin, eihän alet ole kauppiaan toive, vaan myydä normaalihinnalla. Isot alet kertovat huonosta businesksesta.

Paitti tietty Kultajouset ja muut kaupat perustavat periaatteensa aleen. Ajatelkaa miten ryöstöhintaisia ne tavarat normaalisti ovat, kun ale on normaalia.
 
jepsu
Jotkut kankaat PO.Pilla haalistuu heti ekassa pesussa ja toiset on kuin uusia kahden lapsen käytön jälkeenkin. Riippuu hirveästi vaatteesta siis, näin meillä ainakin. Ainakin ne perusraitakankaat on olleet tosi hyviä ja oikeastaan kaikki ribatut trikoot. Painokuvioiset perustrikookankaiset vaatteet on haalistuneet eniten.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja jepsu:
Jotkut kankaat PO.Pilla haalistuu heti ekassa pesussa ja toiset on kuin uusia kahden lapsen käytön jälkeenkin. Riippuu hirveästi vaatteesta siis, näin meillä ainakin. Ainakin ne perusraitakankaat on olleet tosi hyviä ja oikeastaan kaikki ribatut trikoot. Painokuvioiset perustrikookankaiset vaatteet on haalistuneet eniten.
Onkohan tää sama juttu kuin meandilla. Läpivärjätty kestää, mutta painettu ei.
 

Yhteistyössä