Polarn o Pyret takin koko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äx

Vieras
Hei te joilla on kokemusta,
MEillä on po.p merkkinen välikausitakki koossa 92. Lapsi on vasta nyt siirtymässä muissa vaatteissa 92 kokoon, mutta kun katson takkia, alkaa se nousta jo takaa ylös eikä hihatkaan mitkään jättipitkät ole vaikka pojalla on lyhyet kädet. Kysymys kuuluukin, että onko nämä popin takit pieniä ja pitäisikö todella ostaa jopa 98 kokoinen talvitakki, kun muut vaatteet on nyt 86/92? Tuntuu niin hurjalta ostaa noin iso, kun esim ticketissä jopa 92 on aivan liikaa.

Neuvoja kaipaa (koska ostaisin netistä niin en pääse hypistelemään).
Kiitos!
Neiti Äx

ovat pienempää numeroitusta, meillä aina ollut isommat takit. Talveksi ostin itarana nyt n.104cm pitkälle peräti 116 senttisen koska ei näyttänyt ollenkaan pahalta ja saattaisi mennä ainakin seuraavan alkutalven...

Vauvojen windstopper haalari 50/56 taas oli ihan tuhottoman iso eikä sitä viitsinyt käyttää vastasyntyneellä kun olis menny ihan uppeluksiin!

Meillä on tytöllä PoP-windfleecetakki kokoa 92, ja on vielä aivan sopiva ja hyvä, kun tytön pituus on 94cm ja käyttää muuten 98-senttisiä vaatteita. Muista takeista ei ole kokemusta, mutta outoa jos mitoítus jotenkin olisi erilainen...

Meillä kans 88 cm pitkällä pojalla 92 cm windfleece ja on reilun kokoinen, hihat on kääritty ja pituuttakin riittää. Minusta kans muiden ysikakkosten kanssa samaa kokoluokkaa eli vielä hieman reiluja meidän pojalle.

Sit meillä on myös yks collegetakki, joka on kokoa 86 cm ja se on taas mun mielestä alusta alkaen ollut hieman kinkkana (eli pieni ;)). Muuten ei ulkovaatteista ole kokemusta.

Meillä välikausitakit ovat vastanneet hyvin kokomerkintäänsä. Itse asiassa poika käytti 74-senttistä ainakin 80-senttiseksi asti ja siirtyi sitten suoraan 86-senttiseen :D

Mun kokemuksen mukaan valikausitakit vastaavat aika hyvin kokoa. Toisaalta voi ostaa vähän reilummankin, koska alareunassa on kiristysnyöri ja hihoissa kiristettävät tarratampit. Sen sijaan sisävaatteissa yleensä POPilla vaihtelevat koot aika lailla, meillä on esim. 78 cm pituisella käytössä 74cm paitoja ja verkkarit, osa 80cm kokoisista on pieniä, osa just sopivia ja taitaapa jo jokunen 86cm Popin paitakin olla käytössä.

Kiitos kommenteista.
Mä nyt kuitenkin sitten varoiksi pakkasin pojan pakettiin ja lähdin kauppaan kokeilemaan sitä. Ja kyllä vain, 98cm takki lähti matkaan silti, vaikka muuten on 92vaatteet. Mutta ilmeisesti tämä ei ole tavanomaista, pituuden mukaan suositteli pienempää mutta päälle kun kokeilin niin olikin isompi hyvä. Ilmeisesti ruumiinrakennekin vaikuttaa, kuten pitkä selkä.

Ap

Yhteistyössä