Pojasta ja tytöstä erilaiset oireet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lissu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lissu

Vieras
Heippa! Onko teillä ""monilapsisilla"" tullut pojasta ja tytöstä erilaiset raskausoireet? Joskus oon kuullut että tulee mutta pitääkö paikkansa? Ja ketkä ootte synnyttäneet esikoisenkin niin millaisia oireita tyttö-/poikavauvasta?
Kiitos!!!

Mulla on kaksi poikaa, mutta jotain eroja oli heitäkin odottaessa. Esikoisesta oksensin alussa tosi rajusti, rinnat oli arat ja kauhee väsymys. Loppuvaiheessa närästys oli ongelmana.

Kuopuksesta etovaa oloa oli muutama viikko, mutta ei mitään oksentelua, hirveä jano koko ajan, jota ei esikoisesta ollut, pissitti myös alussa kovasti eiskoisesta ei moista ollut ja rinnoissa en huomannut mitään. Hengästyin helposti ja väsyin. Närästystä ei ollut ollenkaan.

Kyllä keskimmäinen poikaraskaus oli ongelmaton, ekassa tyttöraskaudessa pahoinvointi, sydämen rytmihäiriöt ja alkava raskausmyrkytys. Nyt taas tyttöraskaus ja kaikki kamalat ongelmat; pahoinvointi, verenvuoto, vauvan niskaturvotus (kaikki ollut ok tutkimusten jälkeen) ja viikolla 28 pintasuonen veritulppa, johon pienimolekyylinen hepariinipistoshoito päivittäin. Ihan hullua!! Olis tullut vaan poikia;- siis vitsi... mutta kuitenkin... kai se on sattumaa

Mulla oli ns. ""poikamaha"" eli takaapäin ei edes näkynyt, että olin raskaana. Maha kasvoi vaan eteenpäin eikä juuri lainkaan sivuille. Kaikki ennustivat poikaa.

Tuolla se ""poika"" nyt sängyssä tuhisee eli suloinen tyttölapsi syntyi.

Kyllä oli erilaiset oireet!
Esikoinen on tyttö. Häntä odottaessa oli armoton pahoinvointi ja liharuokia en voinut syödä ennen kuin rv 20 eteenpäin. Raskauskiloja pudottelin monta kuukautta.
Poikaa odottaessa oli täysin oireeton alkuraskaus, ei edes heikottanut missään välissä. Söin kaikkea mahdollista ja paljon, väh. kerran päivässä tuli kaapit-tyhjiksi-nälkä.
Molemmista tuli samat 12 kg mutta pojalta ne jäi oikeastaan kaikki jo synnärille ja olin alle viikossa takas omissa mitoissani.
Yhtäläistä molemmille raskauksille oli kaamea väsymys joka vain paheni loppua kohden, matala hemoglobiini ja se, että molemmat syntyi hiukan ennen aikojaan.

Sormustesti piti paikkansa, tosin tein sen vasta toisen raskauden aikana.

on ollut pahoinvointia yms.. sellaisia tyttömäisiä oireita. mutta poika on tulossa. näin ultrasta ilmoitettiin.

eli empä sitten tiedä.. kummitätini on saanut kaksi poikaa. kerroin, että tiedän sukupuolen, hän sanoi, että ei halua tietää, mutta oma veikkauksensa on poika, koska masuni kasvaa poikamaisesti eteenpäin. oikeassa oli. en sitten kuitenkaan tiedä onko se masu varma merkki?! ehkä vain sattunut olemaan useita tapauksia, joista nämä päätelmät kehkeytyvät.

kannattaa kysyä ultrasta, niin saapi varmuuden. nooh.. varmuuden ja varmuuden.

Minulla 2 tyttöä ja poika. Ei mitään mieleen painuvia eroja raskauksissa. Yhdessäkään raskaudessa pahoinvointia ei ole iltaetomista lukuunottamatta ollut. Kaikissa raskauksissa jätskiä on tehnyt mieli. Muita mielitekoja ei tule mieleen, paitsi esikoistyttöä odottaessani popsin purkkitolkulla jalopenoja...

Maha on ollut kaikissa raskauksissa ihan selvä ""poikamaha"", takaa katsottuna vyötärökin tallella- eli mahan mallista ei kyllä voi oikeesti mitään päätellä;) Eikä siihen ole kenestäkään ilmestynyt minkäänlaista viivaakaan...

Kiloja tullut kaikissa raskauksissa samaan malliin, eli sellaiset 8 kg jotka ovat jääneet laitokselle.

Meillä lapset poika, tyttö ja poika.

Kaikki raskaudet olleet tosi helppoja. Kiloja saman verran. Kilot lähteneet lähes yhtä helposti. Vatsan malli ollut ekasta pojasta ja tytöstä leveä, nyt TOISTAISEKSI viimesestä eli pojasta vatsa eteenpäin. Itse uskon treenatummilla vatsalihaksilla olevan tässä osuutensa. Kaamea väsymys alussa kaikista. Vain pikkuisen etova olo kaikista. Viiva vatsassa ekasta napaan asti, toisesta navan yli, kolmannesta navan yli. Tässäkään ei mitään logiikkaa. Ei mitään mielitekoja missään raskaudessa, kaikki ruoka maistunut.

En lähtisi siis arvuuttelemaan kyllä suuntaan enkä toiseen enää minkään oireiden perusteella. Ultrassa voi tosiaan kysyä jos haluaa, ja jollei halua, niin terävänä voi joitakin päätelmiä tehdä rivien välistä lääkärin kommenteista ym. Näin meillä.

Hei, Odotan viidettä lastani, joka varmistui iloksemme tytöksi 4d kuvauksessa. Olin kyllä jo melko varma ennen kuvausta, että odotan tyttöä. Minulla on 2 tyttöä ja 2 poikaa ennestään, raskaudenajan oireista en ole huomannut merkkiä siitä kumpaa odotan, mutta neuvolan sydänääniä kuunnelllessani ero on ollut selvä tyttön/pojan sydänäänissä. Tytöllä on pehmeät vähän kuin pumpulimaiset s.äänet ja pojan sydänäänet on taas terävämmät (metalliset).

Mulla lapset tulleet kahden vuoden välein samaa sukupuolta olleet kaksi poikia. nyt en tiedä kumpi tulossa tämä viimeinen. Ekasta kauhea pahoinvointi ja sitten aina jokaista kohti helpottanut. Joskus mulle sanottiin teoria, että yleensä eka raskaus aina vaikein jos pahoinvointia ajattelee, kun ne hormoonit niin uusia. kun lapset tulee lähekkäin, tavallaan tuttu juttu jo elimistölle eikö reagoi ja oireile niin kovasti, jos taas lasten välillä pidempiä välejä saattaa olla pahat ja pahammatkin oireet sitten kun ensimmäisestä. En tiedä ihan mielenkiintoinen teoria, saksalaiselta ystävältä kuulin.

Mutta mulla kaksi poikaa ja viimeinen siis tämä nyt niin kaikista lievimmät oireet.

vielä tälläinen esimerkki parhaasta ystävsätäni:
Eli hänellä ensin kaksi tyttö lähekkäin 1,6kk väliä. Ekasta kova pahoinvointi ja toisesta ei ollenkaan niin paha. Mutta nyt viime keväänä sai kolmannen ja pojan. ikäero nuorimpaan 3-vuotta ja oksensi 4kk oli tipassakin tästä pojasta.

Yhteistyössä