Pojan yskä on ihan kauhea....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mahza
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mahza

Aktiivinen jäsen
19.03.2006
5 120
0
36
Nyt tuo on yskiny keuhkojaan pihalle jo viikon, yskä kuulostaa ihan hirveeltä, ja pahimmillaan kohtaus kestää minuutin ja poika meinaa oksentaa. Ei syö juur mitään, kun kurkkuun sattuu, ei pysty nukkumaan, on onnettoman olonen ja kuume nousee aina välillä.
Saatiin onneks lääkäriaika, et kuuntelee noi keuhkot ja kattoo ettei niissä ole mitään... Kauheen huolissani olen pojasta :(

meillä myös alko eilen ihan järjetön limainen yskä,heräili yöllä kitisemään ja valitti että sattuu-muttei sitten kertonut mihin.
Yskii limaa suuhun ja ei halua/uskalla pönttöön käydä sylkäsemässä.
Vielä ei onnex oo hengitykseen mennyt.
Käytiin torstaina inf.rokotuksessa voiko siitä tulla näin myöhää oireet?

Meillä oli pienempi kans kovin kipee, epäilivät keúhkokuumetta. Lääkäri onneks ihan heti katsoi ja sano että hengittää apulihaksilla.. Käytiin keuhkokuvas mut onneks ei ollu mitään. Viikon kuuri tuli ja seurattiin crp:tä kun oli koholla.
Pikaista paranemista teidän lapselle :hug:

juu täälläkin soitellaan tänään lekurille aikaa molemmille lapsille. tyttö yski eilen illalla niin et oksensi ja tänään valittaa et koskee mahan, tietenkin kun yskii niin kauheesti. eihän meillä sairastettukaan kuin vajaa 2 viikkoa sitte :snotty: :'(

me käytiin viimeviikolla yskän takia lääkärissä, sitä on jatkunut nyt kesästä asti sillee pätkissä, välillä yskii monta päivää, sit viikkoja yskä pois, ja taas alkaa uudestaan..
keuhkot kuulosti ihan normaaleilta, korvissa ei ollut mitään ja kurkku näytti puhtaalta, mut lääkäri pisti kuitenkin verikokeeseen ja keuhkokuviin..tulehdusarvot oli 18 jotka oli kuulemma koholla mut vielä normaalinrajoissa, mut kuvista sitten löytyikin lievä keuhkokuume..

toivottavasti teilläkin tutkivat kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
me käytiin viimeviikolla yskän takia lääkärissä, sitä on jatkunut nyt kesästä asti sillee pätkissä, välillä yskii monta päivää, sit viikkoja yskä pois, ja taas alkaa uudestaan..
keuhkot kuulosti ihan normaaleilta, korvissa ei ollut mitään ja kurkku näytti puhtaalta, mut lääkäri pisti kuitenkin verikokeeseen ja keuhkokuviin..tulehdusarvot oli 18 jotka oli kuulemma koholla mut vielä normaalinrajoissa, mut kuvista sitten löytyikin lievä keuhkokuume..

Mä en lähde sieltä mihinkään ennenkuin on hyvin tutkittu. Mua ihan tosissaan pelottaa et mikä pojalla on...

Oliko siis pelkkää yskää?? Ei kuumetta eikä muita oireita???

Alkuperäinen kirjoittaja sinkkuäiti:

juu, ei kuumetta, ei edes lämpöä..

oli kuvista vaan todenneet et joko lievä keuhkokuume tai sitten on sairastanut sen jo aiemmin eikä ole vaan parantunut kunnolla..mut ei tässä aikoihin oo ollu mitään isompaa kuumettakaan, sellaisia parin päivän flunssia vaan sairastanut pari puolen vuoden sisään.
ja nuo tulehdusarvotkin oli sen 18..

Mulla oli itellä tosi sitkeä yskä. Oksensin yskän takia, vatsa oli jatkuvasti kipee ja yskä oli tosi raju. Poskiontelotulehdukseen sain antibioottikuurin jonka jälkeen yskäkin hävis.

Meillä pojalla keuhkokuume oireili pelkällä kuumeella. Ei mitään nuhaa eikä yskää

juu, ei kuumetta, ei edes lämpöä..

oli kuvista vaan todenneet et joko lievä keuhkokuume tai sitten on sairastanut sen jo aiemmin eikä ole vaan parantunut kunnolla..mut ei tässä aikoihin oo ollu mitään isompaa kuumettakaan, sellaisia parin päivän flunssia vaan sairastanut pari puolen vuoden sisään.
ja nuo tulehdusarvotkin oli sen 18..

Minun lapsella todella paha yskä. On yskinyt siten että on oksentanut pariin kertaan. Kuumetta ei ole. Pitäisiköhän käydä lääkärillä näyttämässä tuota.

Mun tytöllä on myös kamala yskä. Päiväkodissa sanoivat että sitä on nyt "kaikilla". Ihana, vetinen syksy ja pöpöt |O

En ole viemässä lääkäriin, ellei tule jotain muuta. Tytöllä on tapana yskiä kunnolla & pitkään kun kerran yskii. Hunajaa ja nestettä annan.

mä oon kans tottunut siihen et tuola Likalla kestää yskä ikuisuuksia, en tiedä sit miks nyt päätin tuon Neidin viedä lääkäriin..tosin meille sattu sellainen lääkäri joka oikeasti tutkii kun on aihetta (pitkään kestänyt yskä ) kun yleensä saa vaan kuulla et tuollaista nyt on liikkeellä ja kyllä se siitä yskimällä loppuu :whistle:

Sitäpä, kun ei tiedä koska sitä sitten olisi oikea aika lääkärille menoon :/
Jos nyt menemme, siellä kuitenkin sanotaan että yskää on joo, kotiin vaan.

noin mäkin aattelin, mut päätin käydä kuitenkin, ihan sen takia et sais jotain yskänlääkettä et yöt menis vähän rauhallisemmin.

Sitäpä, kun ei tiedä koska sitä sitten olisi oikea aika lääkärille menoon :/
Jos nyt menemme, siellä kuitenkin sanotaan että yskää on joo, kotiin vaan.

Mä luotan omiin vaistoihin. Yleensä en joka yskästä noita tohtoriin kuskaa, ja jos tuo ois toisenlaista yskää niin olisin menny vaan terkalle hakee saikkuu, ku pojal oli eilen kuumetta. Mutta nyt on tunne ettei kaikki ole kohdallaan.

Mulle viisas neuvolantäti aikanaan sanoi, että äidin pitää luottaa vaistoihinsa. Ja minähän luotan.

Että siis jos susta tuntuu siltä, niin viet lapsen lääkäriin.

Meillä tyttö yski edellisen flunssaputken jälkeen toista kuukautta. Sai yskänlääkettä, jossa Ventolinea ja otettiin jo allergiatestitkin, mutta niistä ei löytynyt mitään.
No, oli tässä jo pieni rauhallisempikin jaksokin sitten, jolloin yskä tuntui menevän pois, mutta nyt alkoi toissapäivänä yskimään uudelleen.
Nyt tuntuu kyllä olevan kurkussakin taas jotain tulehdusta.

Tuota kuumeetonta keuhkokuumetta olen miettinyt minäkin silloin tällöin ja kaikenmaailman keuhkoklamydioita yms. Eräällä tutulla todettiin lopulta tuollainen klamydia, kun oli pitkittynyt yskä.

Nyt löysin netistä vaan tällaisen tekstin:

"Lukuun ottamatta alle 6 kk vauvoja kaikille lapsille nousee kuume. Kuumeeton keuhkokuume, jossa lapsella on sitkeä yskä muttei kuumetta, ei itse asiassa ole keuhkokuumetta lainkaan. Toisin sanoen kuumeetonta keuhkokuumetta ei ole ylipäätään olemassa. Kyseessä on tällöin henkitorvessa oleva tulehdus, ja tämän tyyppistä sairautta ei hoideta antibiooteilla".

Tämä oli jossain lasten keuhkokuumetta käsittelevällä sivulla, mutta en nyt enää löydä linkkiä.

Yhteistyössä