Pojan puhelinlasku 162,47 e!!!

Pikkukaupunkilainen

Aktiivinen jäsen
28.06.2011
9 370
16
38
Kyllä jäi monttu auki, kun tänään avasin TeliaSoneran laskun.
Pojan puhelinlasku oli 162, 47 e...
VOI HYVÄ ISÄ! Miten voi olla noin kallista?
Puhelut 21,45 e ja tekstiviestit 85,20 ja maksulliset palvelut reilut 50 euroa!
Kyllä nyt tulee saarnaa ja saldoraja!!!!

Prepaid-liittymä kakaroille niin ei tule yllätyksiä ja lataa joka kuukausi tietyn summan mitä ei voi ylittää.Toiminut meillä vuosikaudet.Omiin liittymiin mulla on palvelunestonumerot ettei pääse muksut niilläkään yrittämään mitään ja toiminut.Kauanko meinaat pitää puhelimen pojalta pois käytöstä että on kuitannut puhelunsa?

[QUOTE="tinttu";25682922]Minkä ikäinen poika? Meidän 13v pojalla on puhelinlasku yleensä n. 9-12e. :D 16v tytöllä 30e. Eli aikas hurjasti on poikasi käyttänyt puhelinta. :O[/QUOTE]

15 v., tytöllä 14 v. oli n. 29 e, joka on mielestäni vielä kohtuullinen ,mutta tuo pojan yli 160 e:n lasku.
Ei hyvä ihme!

Pitäiskö sun laittaa maksullisten palvelujen esto kanssa?

Kyllä nyt tulee kaikki mahdolliset estot ja rajat!

Prepaid-liittymä kakaroille niin ei tule yllätyksiä ja lataa joka kuukausi tietyn summan mitä ei voi ylittää.Toiminut meillä vuosikaudet.Omiin liittymiin mulla on palvelunestonumerot ettei pääse muksut niilläkään yrittämään mitään ja toiminut.Kauanko meinaat pitää puhelimen pojalta pois käytöstä että on kuitannut puhelunsa?

Otan rahat pojan omalta tililtä tuohon summaan ja saldorajaksi laitetaan 35 e., soitan huomenna Soneralle.
Erilaisia kotitöitä yms., saa luvan tästä hyvästä tehdä!

huh :O ei ole varmaan ensimmäinen eikä viimeinen lapsi jolle näin sattuu. Meilläkään ei vielä ole saldorajaa lapsilla. Olen ajatellut, että parempi yrittää opetella muuten puhelimen järkevää käyttöä. Ja se, että puhelimella voi aina soittaa jos tulee joku hätä.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="akka";25682938]Prepaid-liittymä kakaroille niin ei tule yllätyksiä ja lataa joka kuukausi tietyn summan mitä ei voi ylittää.Toiminut meillä vuosikaudet.Omiin liittymiin mulla on palvelunestonumerot ettei pääse muksut niilläkään yrittämään mitään ja toiminut.Kauanko meinaat pitää puhelimen pojalta pois käytöstä että on kuitannut puhelunsa?[/QUOTE]
Minä taas en halua prepaid-liittymää, koska en missään nimessä halua tilannetta jossa lapsella ei olekaan saldoa & ei voi soittaa puhelimellaan.

Mutta lapsen liittymässä on palvelunroestot ja dataesto. On ollut ihan siitä asti kun hän luurin sai, eli 6-vuotiaasta. Kyllä mä lapseen luotan, mutta en siihen etteikö joku voisi hänen kännykkäänsä varastaa ja väärinkäyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kglhöh;25682964:
Saldoraja ois varmaan kantsinu laittaa hei alunperin jo. Ihmettelen teinin vanhempaa joka ei sellaista laita.
Ihmettele vain. Meillä ei ole, eikä ole näillä näkymin tule saldorajaa. Eikä ole tarvinnut, lasku yleensä kympin hujakoilla. Jos käy kuten aloittajalla, teini todellakin maksaa itse, sitten keskustellaan jatkosta - mutta en usko, että jatkonkaan ratkaisu olisi saldoraja.

Teinejä on erilaisia, ja niin on perheitäkin.

Palvelunumeroestot kannattaa kyllä.
Mie kyllästyin tytön ylisuuriin laskuihin ja otin sille pakettiliittymän johon kuuluu 1000minuuttia puhetta, 500 viestiä ja datayhteys.
Oli edullinen, 19.90/kk
Nyt jos ei riitä niin pitää ottaa puhelin takavarikkoon:kieh:
Keneen lienee tullut, ihme hölöttäjä :whistle:

on varmaan unohtanut netin päälle, sitä tulee äkkiä iso lasku

Olisikin, mutta kun nettipaketti on erikseen ja siitä ei lisälaskua tule.
On lähettänyt ihan ÄLYTTÖMÄSTI tekstiviestejä viime kuussa ja puheluakin on tuntunut menevän. Ilmankos se puhelin piippaa niin usein.
Sitten on vielä nuo limsa-automaattitilaukset, joista niistäkin on 300 mummon markkaa kertynyt saldoa.
ARGGHHH!!!

Ymmärrän isukin pikku hermostuksen. Meillä on pienemmät lapset, saldoraja, palvelunro- ja palvelutekstariestot sekä dataesto on ollut alusta saakka käytössä, vieläkin ne maksavat enemmän kuin puhelut kuukaudessa. Tulee päivä, jolloin lapsi keksii just jonkin limuautomaatin tai soittoäänen tilauksen tms...

[QUOTE="susax";25683103] soittoäänen tilauksen tms...[/QUOTE]

Eikö noita palveluita käytetty joskus 10-vuotta sitten? En tunne ketään joka tilaisi soittoääniä kun kaiken voi ladata netistä maksutta.

Minä taas en halua prepaid-liittymää, koska en missään nimessä halua tilannetta jossa lapsella ei olekaan saldoa & ei voi soittaa puhelimellaan.

Mutta lapsen liittymässä on palvelunroestot ja dataesto. On ollut ihan siitä asti kun hän luurin sai, eli 6-vuotiaasta. Kyllä mä lapseen luotan, mutta en siihen etteikö joku voisi hänen kännykkäänsä varastaa ja väärinkäyttää.
meill ainkaian kuopuksella on sellainen prepais littymä johon voi asenta pari numeroa joihi pääsee soittamaan vaiak puheaikaa ei olsi. eli äidille tai isile saa tärkeän viestin siolti eteenppäin.

meill ainkaian kuopuksella on sellainen prepais littymä johon voi asenta pari numeroa joihi pääsee soittamaan vaiak puheaikaa ei olsi. eli äidille tai isile saa tärkeän viestin siolti eteenppäin.

Meilläkin on tällainen, sitäpaitsi sitä saldoa on ihan helppo seurata tekstiviestikyselyllä ja lataaminen on helppoa vaikkapa Ärrällä. Siksi meilläkin oli koulun aloittaneella monta vuotta prepaid, eikä tosiaankaan tullut sen kummempia yllätyksiä, kuin että joskus 20 e lataus kului pikkaisen liian nopeasti loppuun. Ei tullut satojen eurojen yllätyksiä ja pystyttiin nopeasti puuttumaan kännykän käyttörutiineihin.

Yhteistyössä