Pojan pitkästä tukasta

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miten te pidätte pojalla pitkää tukkaa? Meidän pojalla (2v) on pitkät korkkiruuvikiharat, mutta se alkaa olla aika hankala. Liukkaissa hiuksissa ei oikein pysy kuminauhat, toisaalta jos tukka on auki, se on silmillä. Parturiko ainoa ratkaisu?
 
Mun vanhimmalla pojalla oli pitkä tukka vielä viikko sitten. Kasvatti sitä monta vuotta, toki jouduttiin ohentamaan sitä välillä koska se oli niin järkyttävän paksu. Eli leikkautettiin se sellaiseen malliin, että ei näytä miltään idiootilta. Nyt viimeisen vuoden sillä oli sellainen puolipitkä "brittipopparitukka", jota se sitten usein laittoi. Mut viime viikolla kyllästyi laittamiseen ja leikattiin poikatukka.

2-vuotias? Hmmm... ei varmaan kannata laittaa mitenkään, kunhan leikkaat sellaisen mallin, ettei nyt puuroon sotkeennu.
 
tt
No kyllä minä kampaajaa suosittelen, jos hiukset ovat koko ajan silmillä ja sotkussa,eikä niitä voi hallita ponnareillakaan, oli lapsi sitten tyttö tai poika. Ei niitä tarvi kokonaan leikata pois, pyydät vain leikkamaan mallin jossa hiukset eivät ole silmillä. Kyllä minä käytän pitkätukkaista 3- vuotiasta tyttöänikin parin kuukauden välein kampaajalla leikkauttamassa hiuksia.
 
Kysyisitkö samaa tytön äidiltä?
No itse ainakin kysyisin, jos tukka tosiaan on kokoajan silmillä eikä sitä saa pidettyä kiinni. Aloituksessakin jotenkin erityisen tarkkaan korostettiin, että on kyse poikalapsesta, mitä merkitystä sillä on sen kannalta, miten tukkaa hoidetaan? Jos tukka on lapselle hankala, niin se pitää leikata pois. Sukupuolesta viis.
 
mun 6v pojan tukkaa pidetään välillä ponnarilla mutta yleensä tahtoo, että se on auki. otsatukka on lyhyt, joten ei mene silmille.

ja noille kyselijöille, että miksi pidän pojalla pitkää tukkaa. en pidä. poika päättää itse hiuksistaan.

niin, ja on luultu tytöksi. ei haittaa poikaa eikä mua.
 
Meidän pojalla pitkä tukkaja laittaa sen korvien taakse. Ihana letti, ei halua leikata(leikattu toooosi lyhyeksi kesäkuussa -09, sen jälkeen saanut kasvaa)
Ihan yhtä käytännöllinen kuin tytöillä :p
Sulonen ja hurmaava. Ei kaikilla tarvitse olla sitä koneella 3mm mittaseksi ajettua pulia :popcorn:

2000-luvulla on potaskaa pitää pitkää tukkaa tyttöjen juttuna :D
 
..
mun 6v pojan tukkaa pidetään välillä ponnarilla mutta yleensä tahtoo, että se on auki. otsatukka on lyhyt, joten ei mene silmille.

ja noille kyselijöille, että miksi pidän pojalla pitkää tukkaa. en pidä. poika päättää itse hiuksistaan.

niin, ja on luultu tytöksi. ei haittaa poikaa eikä mua.
no tän ymmärrän oikein hyvin niinkuin senkin että samanikäinen tyttö halua pitkät hiukset/pitkän otsatukan. mutta kaksvuotias on eri asia
 
"alma"
leikkaa otsatukka niin pysyy poissa kasvoilta. Muuten se on pikkusten tukka koko ajan naamalla kaja ruuassa sen aikaa kunnes tarpeekis pitkäksi kasvaa, olivatpa sitten tyttöjä tai poikia.
 
ap.
Niin siis mainitsin, että kyse on nimenomaan pojasta siksi, että mielestäni tytölle on enemmän vaihtoehtoja: voi laittaa leteille, saparoille ja otsiskin sopii usein paremmin tytöille.

Mutta kai se pitää otsatukka sitten pojalle pätkäistä. Näkeepä samalla, miten tukka käyttäytyy lyhyempänä. Toivottavasti korkkiruuvit ei katoa :)
 
Sakset
Niin siis mainitsin, että kyse on nimenomaan pojasta siksi, että mielestäni tytölle on enemmän vaihtoehtoja: voi laittaa leteille, saparoille ja otsiskin sopii usein paremmin tytöille.

Mutta kai se pitää otsatukka sitten pojalle pätkäistä. Näkeepä samalla, miten tukka käyttäytyy lyhyempänä. Toivottavasti korkkiruuvit ei katoa :)
Ihan sua itseäs mukaillen: miksei pojalla voisi pitää lettiä tai saparoita?

Vie parturiin, sillä siitä pääsee. Nips naps vaan.
 
Haave Maria harmaana
Niin siis mainitsin, että kyse on nimenomaan pojasta siksi, että mielestäni tytölle on enemmän vaihtoehtoja: voi laittaa leteille, saparoille ja otsiskin sopii usein paremmin tytöille.

Mutta kai se pitää otsatukka sitten pojalle pätkäistä. Näkeepä samalla, miten tukka käyttäytyy lyhyempänä. Toivottavasti korkkiruuvit ei katoa :)
Ei ne katoa niistä, tulee hieno kasa siihen otsalle. :D
 

Yhteistyössä