Pojan pippelin koko!

Ihmetellen kirjoittelen seuraavaa:

Olen pistänyt merkille, että pojallani on ollut ihan vauvasta asti ikäänsä nähden iso pippeli. Nyt kun ikää on vajaa 3 vuotta, pippelillä on pituutta varmaan ainakin 4 cm (en ole mitannut, luku on "silmämääräinen").
Työssäni olen kohdannut monia samanikäisiä lapsia eikä heidän varustuksensa ole puoliakaan meidän pojan varustuksesta.
Ajattelinkin kysyä, onko muilla samanlaista ilmiötä ja kuinka pippelin koko muuttuu lapsen kasvaessa? Kasvaako se samaa tahtia lapsen kanssa?

 
Meillä kuopus kohta 4v.sanoi toissa päivänä ihmeissään että "äiti,mulla on pieni muna" :D Meinasi naurattaa ihan pirusti,varsinkin kun toinen oli puhtaasti hämmästynyt asiasta =) On tuon munasanan toisenkin merkityksen kuullut valitettavan varhaisessa vaiheessa isommilta sisaruksiltaan :eek: Minä siihen vaan koetin sanoa että no,pienellä pojalla kuuluukin vielä olla pieni :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lehmikki:
Meidän pojalla (2v 9kk) siis myös melkoisen pitkä pippeli. Menee ihan kaksinkerroin kun yövaippaa laitetaan. Välillä poitsu myös toteaa että "pippeli on huonosti". :$
Lohduttavaa kuulla, että muillakin pienillä pojilla on "sama ongelma". Vaikka eihän siitä mitään sen kummempaa haittaa ole- saa vaan olla tarkkana just yövaippaa laittaessa ja pitää ihan laittamalla laittaa pippeli paikalleen, ettei tule ylivuotovahinkoja. Sama juttu pikkuhousuja laittaessa- asetella pitää; ei riitä, että housut vaan vetää jalkaan! Ja potalle istuessa tulee helposti pissa yli- onneksi poika on oppinut painamaan itse pippeliä hieman alaspäin, jotta pissa suihkuaa pottaan eikä ylitse lattialle!


 
Hassua, minusta se on ihan normaalia ; )
Päinvastoin ihmettelin -itsekseni tietenkin- kun kaverini samanikäinen poika oli meillä hoidossa ja hänellä oli vaan pieni "nappi".
Kaikesta sitä huomaakin keskustelevansa. :LOL:
 
Normaalina minäkin olen pitänyt poikani pippelin kokoa, mutta rupesin sitten ihmettelemään ja "vertailemaan" kun olen nähnyt monia samanikäisiä, joilla on juuri ja juuri erottuva "nappi"- tiedä sitä sitten mikä on normaalia!?

Niinpä- kaikesta sitä huomaakin keskustelevansa!
 
Mun esikoisella oli myös "pitkä pippeli" pienenä. Murrosikäjututkin alkoivat hänellä muita kavereita aiemmin. Välillä hän häpeili kovasti, mutta se meni ohi. Nyt aikuisena hänellä on kokoa enemmän kuin (luulisin) keskimäärin.
 

Yhteistyössä