Pojan paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jennie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jennie

Vieras
Tokaluokkalaisen pojan rinnakkaisluokalle tuli syksyllä uusi poika, jolla ei ollut koko syksynä oikein ketään kaveria. Oma poikani puolusti uutta poikaa kiusaajilta. Uusi poika tuli myöhemmin kiittämään poikaani auttamisesta. Kehotin poikani ja hänen samalla luokalla olevaa kaveriaan ottamaan välitunnilla uuden pojan leikkiin. Vähitellen ottivatkin. Nyt tilanne on mennyt siihen, että tämä uusi poika ei enää voi sietää poikaani (ei mitään syytä), vaan haluaa olla ainoastaan sen luokkakaverin kanssa. Nämä 2 muuta asuvat lähekkäin, me kauempana. Kaiken huipuksi poikani oman luokkalainen kaveri sanoi, ettei poikani ole enää hänen hyvä kaverinsa, kun ei asuta lähellä eikä meillä ole x-boxia. Minun ja poikani on hyvin vaikea ymmärtää, etteivät kaikki voi leikkiä yhdessä.

Semmoista se elämä joskus on . Mitäpä jos rohkaisisit poikaasi etsimään lisää kavereita. Pojilla on tapana onneksi kulkea isommissa laumoissa joten eiköhän joku kaveri löydy lisää. Poikasi vaikuttaa kuitenkin hyvältä ystävältä kun auttoi kiusattua, en usko että tuosta tulee ongelmaa. Pettymyksen kyllä ymmärtää mutta näin sitä näkee ja kokee kaikkea . Pienet pettymykset pitää jaksaa.

Ei muuten, mutta pojallani ei ole paljon kavereita ja osa oman luokkalaisista pojista on häntä kiusannut ( koska on roteva ja vähän kömpelö). Eli tämä yksi oman luokkalainen poika oli ainoa kaveri (joka nyt haluaa olla vaan rinnakkaisluokkalaisen kanssa).

Mä olen tuota seurannut, kun naapurustossa on samanikäisiä lapsukaisia (1-2.luokkalaisia) kaveruussuhteet heittelehtivät vähän väliä...ja mä kyllä muistelisin, että koulussa se meni itselläkin tuolloin vähän niin, että "mä en ole sun kaveri vaan iidan" ja sitten vähän ajan perästä "mä en ole iidan kaveri vaan miinan"... Se ei vaan aina mene niin, että kaikki leikkii yhdessä kivasti, koska meitä on monenlaisia ja toisten kanssa ne kemiat menee paremmin kuin toisten...Ja mun mielestä vanhemman ei ole oikein hyvä puuttua tuohon kaveri juttuun...vain siinä tapauksessa, jos kyseessä on kiusaamista tms.

Harrastaa jääkiekkoa, mutta eri paikkakunnalla, kuin missä asumme (me asutaan maalla). On onneksi vuoden nuorempi kaveri tässä lähistöllä.
Ja siitä pettymysten siedosta...Vanha koiramme ( pojalle tosi tärkeä) kuoli viime viikolla. Lisäksi kaikki 4 isovanhempaa ovat vakavasti sairaita eli vaikeaa on pojalla ollut. Iloisesta ja empaattisesta eskarilaisesta on tullut surullinen ja jatkuvien vaikeuksien jälkeen jopa vähän masentunut koululainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Jennie:
Harrastaa jääkiekkoa, mutta eri paikkakunnalla, kuin missä asumme (me asutaan maalla). .

Tuo on hyvä, että on joku ulkopuolinen juttu, koulun tai pkodin. Älä turhaan huolestuta lastasi itse murehtimalla.ilanteet muuttuu, lapset muuttuu, lapsia muuttaa, harrastukset vaihtuu, kaverit vaihtuu....Kyllä poika varmasti pärjää. =)

Toivotaan niin. Onneksi olemme lähdössä pian reissuun (kanarialle) ja tosiaan pojalla on hyvä kaveri tässä lähellä. Mukavia joulunaluspäiviä ja kiitos kommenteista!

Yhteistyössä