Voi minua idioottia!!! Pojalle jäi paha mieli näppylän kommentoinnista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huonol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huonol

Vieras
Esikoiseni täyttää kohta 7-v ja käy eskaria. Olen vakaasti sitä mieltä, että toisen ulkonäköä ei kommentoida ja yrittänyt että sama pätee myös lapsiini.

No, nytpä sitten tein taas periaatteideni vastaisesti...Joskus aiemminkin jo kommentoin poikani otsahiuksia, jotka kihartuvat söpösti. Tämän jälkeen poika yritti pitkään sukia hiuksia suoraksi ja päätin, etten enää kommentoi mitään. Nyt aamulla poikani hampaita harjatessani pohdin ääneen, että onkohan hänelle tulossa vesirokko, koska otsalla oli kaksi pientä näppylää. Poika ilmeisesti jäi murehtimaan tätä, koska ei miehen mukaan (mies vei pojan eskaan aamulla) meinannut haluta kääntyä naama hoitajaan päin. Eli oli miihkaillut ja piilotellut repun takana. Ja aamulla vielä ennen eskaan lähtöä vähän ihmettelin, miksi poika oli vähän hiljaisen oloinen.

*idiootti minä* Jospa NYT muistaisin, että lasteni ulkonäön kommentointi MYÖS näppylöiden jne suhteen on tosi typerää ja lapsi voi tulkita asian ihan väärin. Muistan sen itsekin omasta lapsuudestani, mutta näin sitä vaan möläyttelee iloisesti :(

Eihän nyt lapsen pitäisi noin reagoida, jos ei ole huono itsetunto? Kannattaa yrittää jo nyt toimia, että saisit vahvistettua lapsen itsetuntoa, koska se tulee olemaan vaikeampaa isompana ja teini-iästä voi tulla yksi helvetti.

Mun nelivuotiaani on samanlainen. Esim. jotain vaatetta ei saa kamalasti kehua, nytkin jää kaappiin käyttämättä yks paita, jota oli päiväkodissa joku hoitaja kehunut. Toisaalta tykkää huomiosta eikä ole perinteisellä tavalla ujo, mutta just joku läheltä koskettava huomautus, positiivinenkin, saa lapsen murisemaan. Ihana, mutta joskus hankala.

Eihän nyt lapsen pitäisi noin reagoida, jos ei ole huono itsetunto? Kannattaa yrittää jo nyt toimia, että saisit vahvistettua lapsen itsetuntoa, koska se tulee olemaan vaikeampaa isompana ja teini-iästä voi tulla yksi helvetti.

Pojalla on tosi huono itsetunto ja sitä on yritetty vahvistaa aina, kun vain mahdollista. Ja sit mä meen ja möläyttelen... Jotenkin hän on jo hirveän tarkka ulkonäöstään.

Kuulostaa siltä, että sinulla on ehkä hiukan yliherkkä lapsi. Yrittäisit vähän vahvistaa hänen itsetuntoaan ja rohkaista muutenkin, sillä ei hyvää lupaa tulevaisuuden kannalta, jos lapsi ei ollenkaan kestä mitään - edes neutraalia huomiointia saati kritiikkiä.

[QUOTE="vieras";23244236]Miksi veit lapsesi eskariin,jos epäilet että hänellä on vesirokko???[/QUOTE]

Palstamamman mukaan se on vaan hyvä jos hänen pikku mussukka sen tartuttaa muihinkin niin ompahan pois sitten sairastettu sekin :)

[QUOTE="vieras";23244236]Miksi veit lapsesi eskariin,jos epäilet että hänellä on vesirokko???[/QUOTE]

Voihan sen nyt saada ihan mistä vain ärsyttää tuommoiset joiden mielestä lapset pitää pumpulissa kasvattaa

Ei todellakaan sovi mihinkään vesirokkoon, lapsella ei ole edes kuumetta. Jos näppylän takia jäisin kotiin lasta hoitamaan, niin olisin sitten varmaan jatkuvasti kotona...pojalle kun tulee jo noita näppylöitä aina välillä naamaan. Yleensä hiusrajaan, mutta nyt oli otsalla.

Yhteistyössä