Pojan nimi hakusessa, vol. entiiämitenmones

Listalla lukee nyt Marius, Oliver, Kasimir, Robin, Matias (todellinen musta hevonen :D mutta kuulostaa aika kivalta kun sitä "makustelee" ja miettii isompien lasten nimien kanssa).

Jos en mitään suurensuurta ahaa-elämystä saa, niin se on sitten jokin noista. Nyt pitää enää painostaa miestä paljastamaan ideansa tokan nimen suhteen...niin ja itse pitäis se kolmaskin vielä päättää.

Onhan tässä aikaa vielä ennen kun bebe syntyy, mutta kun tosiaan haluan nimen jo esitietolomakkeeseen (jos jotain ikävää käy, niin en halua lapseni kulkevan terveydenhoitojärjestelmässä ns. väärällä nimellä).

Nyt se esitietolomake olis tässä auki, ja täyttää pitäisi & lähettääkin ihan oikeasti piakkoin, mutku...|O

Miksei tämä kahdella ekalla kerralla ollut ollenkaan vaikeaa?

Eikö niin, että mun kannattaisi laittaa vaan se nimi, jota olen ajatellut jo aikoja sitten nimeksi jos vielä pojan saan? Jos se on miellyttänyt kauan, niin se miellyttänee jatkossakin?

Uskallatko paljastaa millaiseen nimeen päädyit? Miten sitova tuo esitietolomake on tai mitä se edes tarkalleen ottaen tarkoittaa?
Jos ekana miehelle kertoisi, kunhan hän kotiutuu... :). Katsotaan sitten viilataanko vielä nimeä vai onko tämä hyvä.

Esitietolomakkeen nimi vauvalle ei ole sitova. Lomakkeeseen kirjoitetaan kaikki mahdolliset taustatiedot synnyttäjästä, synnytystoiveet, aikaisemmat raskaudet ja synnytykset, sairaudet, lääkitykset, jne sekä tosiaan nimet sekä tytölle että pojalle.

Mutta mulle henkilökohtaisesti esitietolomake on sitova. Oli kahden ekan lapsen kohdalla jo, sillä halusin että lapsista käytetään ihan alusta asti sitä oikeaa nimeä. Ja entistä tärkeämpi asia on nyt, kun tieto eli työ ja koulutus on lisännyt tuskaa & olen tajunnut konkreettisesti sen että osa vauvoista ei olekaan terveitä, osa jopa kuolee ennen kun virallinen nimi on ehditty antaa, ja he kulkevat koko lyhyeksi jääneen elämänsä aikana sairaalan tiedoissa sillä esitietolomakkeen nimellä (ainakin Tyksissä on näin). Siksikään en halua että siinä lukee "Vauveli" tai muutakaan vastaavaa. Vaan ihan se oikea nimi, alusta saakka.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Itseasiassa sen nimen voi vaihtaa vielä synnytyksen aikana tai heti jälkeenkin. Meillä luki viimeksi eri nimi esitietolomakkeessa mutta vauvan synnyttyä mies pyysi sen vaihtamaan ja niin se sit vaihdettiin. Ja siis Tyksissä, 2009.
Parempi tietty jos ei tarvii vaihdella mutta jos tuut vielä katumapäälle niin takaportti on olemassa =)

• Tykkää
Reactions: Akaatti

Yhteistyössä