Pojan koulukaverin vanhemmat ihmetyttää..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "susanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Totta, ei koulu voi pakottaa ostamaan suksia, mutta en kyllä tajua, miksi lapselle ei edes tarjota mahdollisuutta hiihtää. Ei kukaan opi tykkäämään mistään, jos ei edes saa kokeilla.

Meillä ainakin tämä esikoinen joka inhoaa hiihtoa on aikoinaan omistanut monetkin sukset ja hiihtänyt monta kertaa. Mutta inhoaa silti.
Itse olen hiihtänyt viimeksi 12-vuotiaana koulussa, enkä ehkä hiihdä enää ikinä.

Oikeastiko ei ole pakko? Meillä päin taas on ehdotonta, että kaikki osallistuu samaan liikuntaan, ja ne sukset on oltava. Ja täällä oli lunta enemmän kuin tarpeeksi, joten hiihtää pystyttiin lähemmäs 4kk ajan vaikka joka päivä.

No, entä miten toimit, jos sun lapsi ihan ehdottomasti haluaisi noina kahten päivänä hiihtää? Sanoisi, että on epäreilua kun muut saa hiihtää, mutta minä joudun kävelemään?

Totta, ei koulu voi pakottaa ostamaan suksia, mutta en kyllä tajua, miksi lapselle ei edes tarjota mahdollisuutta hiihtää. Ei kukaan opi tykkäämään mistään, jos ei edes saa kokeilla.

Jos lapsi välttämättä haluaa hiihtää ja tykkää lajista niin kai silloin sukset voidaan ostaa?

Etelä-suomessa on 10 vuoden aikana ollut ainakin 2 talvea jolloin pysyvää lumipeitettä ei ole tullut ollenkaan joten hiihtoa ei ole voinut harrastaa luonnollisistakaan syistä. Kaikki eivät asu perinteitä vaalivissa kepupitäjissä niin kuin sinä?

Alkuperäinen kirjoittaja jatkan vielä..;24961816:
Ei lasten sukset maksa 200€ ainakaan meidän suunnalla, ja meillä on päästy hiihtämään useampana kuukautena (viime vuonna hiihtivät joulu-tammi-helmikuussa).

Mut en mä kyllä tarvi useimpia koulussa opittuja taitoja, esim. mun mielestä kuvistunnit oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Enkä mä tarvi niitä lentopallotaitoja, koristaitoja tai vaikka luistelutaitojakaan. Pointti on se, että musta on ihmeellistä, että vedotaan siihen, ettei koulussa voida pakottaa hiihtämään, koska a) pitäisi ostaa sukset ja b) lapsi ei tykkää siitä. Mä sit varmaan voin sanoa kouluun, että mun lapsi ei sitten halua palloilutunneille, koska ei tykkää pallolajeista, ja mä en niiden takia aio ostaa mitään sisälenkkareita. Kävelköön sit se ajan...

Ymmärrätkö että sisäpelilajeissa tarvitaan vähimmäisvarusteena käytännössä vain sisäpelikengät joita voidaan käyttää vuosia jatkuvassa käytössä? Sukset ovat kalliit ja useimmat käyttävät niitä vain sen pari kertaa.

[QUOTE="vieras";24961820]Jos lapsi välttämättä haluaa hiihtää ja tykkää lajista niin kai silloin sukset voidaan ostaa?

Etelä-suomessa on 10 vuoden aikana ollut ainakin 2 talvea jolloin pysyvää lumipeitettä ei ole tullut ollenkaan joten hiihtoa ei ole voinut harrastaa luonnollisistakaan syistä. Kaikki eivät asu perinteitä vaalivissa kepupitäjissä niin kuin sinä?[/QUOTE]

en kannata kepua enkä asu perinteisessä kepupitäjässä, mutta hyvä yritys =D=D

Etelä-Suomessa se asun minäkin, ja nuo samat lumet/lumettomat talvet oon kokenut. Mä edelleen ihmettelen sitä, että miten se lapsi oppii mistään tykkäämään, jos sille ei tarjoa mahdollisuutta kokeilla lajia. Ei mun muksuista kukaan oo sanonut, että hei, mä tykkään hiihtämisestä, vaan ensin on tarjottu sukset, joilla ovat kokeilleet, ja ne jotka tykkää, hiihtää, ja ne jotka ei, ei hiihdä.

Mut ei ihme, että opettajilla ja oppilailla on koulussa vaikeaa, kun curling-vanhemmat (kuten ilmeisesti sinä) haluavat tehdä kaikesta helppoa ja kivaa lapsille, ja puuttuvat koulunkäyntiin niinkin pikkuasiassa kuin hiihtämisessä. Seuraavaks varmaan menet katsomaan, millaista matikkaa koulussa opetetaan, ettei sun pikkuinen joudu liian vaikeita laskuja laskemaan.

[QUOTE="vieras";24961833]Ymmärrätkö että sisäpelilajeissa tarvitaan vähimmäisvarusteena käytännössä vain sisäpelikengät joita voidaan käyttää vuosia jatkuvassa käytössä? Sukset ovat kalliit ja useimmat käyttävät niitä vain sen pari kertaa.[/QUOTE]

ymmärrätkö sinä taas sen, että kunnon sisäpelikengät maksaa, ja ainakin mun lapsilla on niin ihmeelliset jalat, että ne kasvaa, ja sitä myötä joutuu ostamaan uusia kenkiä...

Varmaan kohta ei lasten tarvitse välitunilla ulkoilla sateella tai pakkasella, jos ei koulu hanki sopivia vaatteita siihen tarkoitukseen. Kun eihän koulunkäynti saa tuottaa vanhemmille kustannuksia...

[QUOTE="minä";24961898]Varmaan kohta ei lasten tarvitse välitunilla ulkoilla sateella tai pakkasella, jos ei koulu hanki sopivia vaatteita siihen tarkoitukseen. Kun eihän koulunkäynti saa tuottaa vanhemmille kustannuksia...[/QUOTE]

Satojen eurojen vaatteet nyt vain sattuvat olemaan vähän eri asia kuin 2 x 90 minuutin hiihtämiseen hankitut satojen eurojen sukset ;)

Yhteistyössä