Pojan 5-vuotis synttärit =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Synttärijuhlat lähenee taas..
Kertokaas nyt jauho-kämmenet: millaisen kakun voi vähän tällainen huonompi täytekakkujen väsääjä tehdä :/ mun ideat loppuu koska en ole kauheen hyvä pursotus-hommissa ja mansikka-kakku on tainnut olla jo ainakin kolmena vuotena..

Entäs kun vieraita on iso-mummusta ystävä-perheisiin: riittääkö pelkkä voileipä-kakku suolaiseksi vai laittaisinko jotain toistakin suolasta? Jos niin mitä?

Ja tietysti hyviä/HELPPOJA makeita leivonnaisia saa ehdottaa myös tuon kakun lisäksi. Sekä lapsille jotain tarjottavaa =)

Musta itsestä tuntuu että "samat" tarjottavat pyörii vuodesta toiseen molempien lasten kohdalla joten helppoja vinkkejä ottaisin mielelläni vastaan, myös sen kakun-koristelun suhteen ;)

Meillä oli pojan 4v synttäreillä lättyjä lapsille mansikka rahka/kerma täytteellä. Osu ja uppos. Aikusille tein täytekakun ja cup cakes. Suolaista ei tarvittu :-) lisäks oli vielä isoja valkosuklaa keksejä ja kahvia aikusille. Lapsille itsetehtyä mehua.

eikös juustokakkuun tarvii sellaisen irto-reunaisen vuoan? mulla ei sellasta taida olla.. Nuo pasteijat kuulostaa hyvältä! Taidankin tehdä niitä ja se voikku-kakku on mun "juttu" joten se toiseksi =) oon aina ollut enemmän sellainen suolaisten tekijä mutta noissa kakku-jutuissa ja makeiden leipomisessa oon aika surkea..

Nyt mä tiedän jo nuo suolaiset tarjottavat! skippaan ainaiset karjanlanpiirakat ja munavoin, sekä itse-tehdyn pitsan.. niitä on ollut joka kekkereillä =) Teitkö sä "jeejee" ne lätyt valmiiksi rullille nuille lapsille? vai oliko ne tarjolla niin että täytteen saa laittaa itse? niitä meillä ei olekkaan koskaan ollut lapsille =) Tosiaan: letut maistuu lapsille aina!! tietysti sit jotain keksejä ja namuja kans..

meidän lapset toivoo nykyään jätskikakkua, joka sopii äidillekin :) eli lohkot jäätelöä vuokaan (lempparimakua, voi olla myös laktoositonta tms.) kuorrutat kermavaahdolla ja koristelet marengein/karkein tms. helppoa ja menekki parempi kuin tavallisella kakulla ainakin meidän juhlissa.
siihen saa kuitenkin kynttilät päälle ja kakku säilyy jääkaapissa hetken ennen juhlia ihan hyvänä, helpompi syödäkin kun on aavistuksen pehmennyt.

Yhteistyössä