Pojalle nimi hakusessa- Kumpi mielestäsi parempi? Rymy vai Ramse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen kirjottaja;23184112:
Ja Adolf nimisiä lapsia on todella monta, myös Aatu tulee siitä nimestä ja niitäkin löytyy.

No mutta Hitler on se nimi, johon ne teot yhdistetään. Sama kuin Ramses on se nimi, johon ne teot yhdistetään. Ymmärrätkö pointin?

No mutta Hitler on se nimi, johon ne teot yhdistetään. Sama kuin Ramses on se nimi, johon ne teot yhdistetään. Ymmärrätkö pointin?

Ymmärtäisin varmaan jos mun historian tuntemus yltäis tolle tasolle. En siis todellakaan tiedä yhtään mitään, mitä joku Ramses on joskus aikoinaan jossain egyptissä tehnyt.

Mutta mutta.. vaikka lapsen nimi olisi Ramses, tuskin se ennustaisi, että siitä tulisi seuraava egyptin faarao kaikkine pahoine tekoineen o.O tai epäilen suuresti..

[QUOTE="Eemin äiti-87";23184250]Ramse! Entäs: Ronni, Renni, Rasmi, Rasmil, Remi, Riiko, Reko, Reeti[/QUOTE]

Remi on mun mielestä hauska, en ollut kuullutkaa ennen siitä :D
Mut Ramse menee kyllä senkin edelle :)

Jokainen meistä on ainutlaatuinen jo valmiiksi.
Nimi ei tee lasta ainutlaatuiseksi. Outo nimi sen sijaan saattaa tehdä "oudoksi".
Jostain syystä molemmista nimistä tulee mieleen koira.

Muista, että nimi on käytössä myös aikuisena.

[QUOTE="kuku";23184438]Rymyä varmaan koulussa kiusataan Rymy-Eetuksi :laugh:[/QUOTE]

Rymy-Eetu? en oo kuullutkaan :D mut Ramse siitä näillä näkymin on tulossa.
Olen tässä sitä ny pohtinu ni kyl se kuulostaa kivammalta mun mieles ku Rymy.

[QUOTE="vieras";23184843]Jokainen meistä on ainutlaatuinen jo valmiiksi.
Nimi ei tee lasta ainutlaatuiseksi. Outo nimi sen sijaan saattaa tehdä "oudoksi".

Muista, että nimi on käytössä myös aikuisena.[/QUOTE]

En yritä tehdä lapsesta ainutlaatuista nimen perusteella, vaan keksiä ainutlaatuiselle ihmiselle sopivaa nimeä!

Mä en edelleenkään ymmärrä, miten nimi voi tehdä jonkun oudoksi?
Teillä on erikoinen ajatusmaailma, jos mielestänne nimi pitäisi valita sen perusteella mikä milloinkin on in ja kuinka monta samannimistä samassa kaupunginosassa asuu, ettei lapsi vaan olisi outo? Outoa on se, ettei lapselle saisi antaa nimeä, joka omasta mielestä on kiva ja joka tulee oman lapsen ajattelemisesta mieleen ja sopii parhaiten omalle lapselle jne, vaan pitäisi hylätä se nimi ja antaa jonkun toisen lapsen nimi sille.. omituista.

[QUOTE="vieras";23184843]Jokainen meistä on ainutlaatuinen jo valmiiksi.

Muista, että nimi on käytössä myös aikuisena.[/QUOTE]

Niin on joo käytössä myös aikuisena, minkä takia siis antaa nimi sen perusteella, mitä joku toinen lapsi, jolla sama nimi puolen luokan kanssa, on mieltä ?

Kun se peruskoulu ei kovinkaan montaa vuotta kestä ja jos vielä yläasteella kiusataan nimen takia niin sit on kyllä luokkakavereissa jotain vikaa.

argh kun teillä on ahdas ajatusmaailma!

[QUOTE="vieras";23183758]No ei kumpikaan ellet halua lapsestasi koulukiusattua. Nämä "en halua lapselleni tusinanimeä"-vanhemmat pitäisi asettaa syytteeseen jos heidän lapsensa joutuu joskus kärsimään nimestä.[/QUOTE]

Ala-asteella olevat lapset, eivät tiedä harvinaisista/oudoista nimistä mitään. Jos niiden luokalla on jonkunniminen lapsi, niin se on niiden mielestä normaali nimi. Niin kauan kunnes joku(aikuinen) kertoo niille että se nimi on harvinainen.

Aikuiset kun opettaisivat lapsensa ajattelemaan niin, ettei outoja nimiä olekaan, niin ei ketään nimistä tai ainakaan niiden harvinaisuuden takia kiusattais!

Voisin lapseni nimetä myös esim. Rasmus nimellä, mutta miehelle sei käy kun siitä tulee mieleen The Rasmus bändi, josta hän ei yhtään tykkää. Eli ei mulle ole tärkeää se, että sitä nimeä ei ole muilla, kunhan nyt ei ihan joka toisella olis. Mut jos on mun mielestä seuraavaks kivoimmat nimet tai nimi Ramse esimerkiksi, niin miksen siis antaisi sitä? Sen takiako, että joku ahdasmielisen vanhemman lapsi saattaa pitää lapseni nimeä omituisena? Ja se pitää sitä omituisena sen takia, että ahdasmielinen vanhempi on lapselleen sanonut nimen kuullessaan- onpa hassu nimi jne. Mistä se lapsi muuten tietäisi onko se nimi hassu vai onko sen nimisiä monta muutakin???

siinäpä miettimistä..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen kirjottaja;23184921:
Niin on joo käytössä myös aikuisena, minkä takia siis antaa nimi sen perusteella, mitä joku toinen lapsi, jolla sama nimi puolen luokan kanssa, on mieltä ?

Kun se peruskoulu ei kovinkaan montaa vuotta kestä ja jos vielä yläasteella kiusataan nimen takia niin sit on kyllä luokkakavereissa jotain vikaa.

argh kun teillä on ahdas ajatusmaailma!

Ei tunnu kovin lavealta oma ajatusmaailmasikaan... luulisi niitä nimiä kalenterissa riittävän, ilman suurta vaaraa, että puolella luokalla on sama nimi =)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen kirjottaja;23184980:
Ala-asteella olevat lapset, eivät tiedä harvinaisista/oudoista nimistä mitään. Jos niiden luokalla on jonkunniminen lapsi, niin se on niiden mielestä normaali nimi. Niin kauan kunnes joku(aikuinen) kertoo niille että se nimi on harvinainen.

Aikuiset kun opettaisivat lapsensa ajattelemaan niin, ettei outoja nimiä olekaan, niin ei ketään nimistä tai ainakaan niiden harvinaisuuden takia kiusattais!

Voisin lapseni nimetä myös esim. Rasmus nimellä, mutta miehelle sei käy kun siitä tulee mieleen The Rasmus bändi, josta hän ei yhtään tykkää. Eli ei mulle ole tärkeää se, että sitä nimeä ei ole muilla, kunhan nyt ei ihan joka toisella olis. Mut jos on mun mielestä seuraavaks kivoimmat nimet tai nimi Ramse esimerkiksi, niin miksen siis antaisi sitä? Sen takiako, että joku ahdasmielisen vanhemman lapsi saattaa pitää lapseni nimeä omituisena? Ja se pitää sitä omituisena sen takia, että ahdasmielinen vanhempi on lapselleen sanonut nimen kuullessaan- onpa hassu nimi jne. Mistä se lapsi muuten tietäisi onko se nimi hassu vai onko sen nimisiä monta muutakin???

siinäpä miettimistä..

Kun ne lapset eivät aina ole lapsia... vaan niistä tulee teini-ikäisiä ja lopulta aikuisia.

[QUOTE="vieras";23185116]Ei tunnu kovin lavealta oma ajatusmaailmasikaan... luulisi niitä nimiä kalenterissa riittävän, ilman suurta vaaraa, että puolella luokalla on sama nimi =)[/QUOTE]

Ai kun haluan antaa lapselle nimen joka on omasta mielestä kiva? Miettimättä onko se muiden mielestä kiva? Niin olen ahdasmielinen? Joo löytyy niitä nimiä kalenteristakin, mut jos en mieleistä sieltä löydä, josta miehen kans päästäis sopimukseen niin onko sit väärin ottaa sellanen toinen kiva nimi joka ei ole kalenterissa??

[QUOTE="vieras";23185137]Kun ne lapset eivät aina ole lapsia... vaan niistä tulee teini-ikäisiä ja lopulta aikuisia.[/QUOTE]

Niin ja siinä vaiheessa ne jo tietää, ettei se nimi miestä pahenna ja että vaikka onkin sellainen nimi, jotai ei ehkä ole tullut vastaan muualla, niin ihminen voi olla silti ihan yhtä mukava tai epämukava kun naapurin penakin..

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen kirjottaja;23185251:
Ai kun haluan antaa lapselle nimen joka on omasta mielestä kiva? Miettimättä onko se muiden mielestä kiva? Niin olen ahdasmielinen? Joo löytyy niitä nimiä kalenteristakin, mut jos en mieleistä sieltä löydä, josta miehen kans päästäis sopimukseen niin onko sit väärin ottaa sellanen toinen kiva nimi joka ei ole kalenterissa??

onko Ramse oikeasti nimi? tuskin.

Enkä mä oikeasti ymmärrä, että minkä takia näihin keskusteluihin vedetään aina mukaan se, kuinka yleinen tai epäyleinen nimi on. Kysyin kumpi nimistä olisi kivampi, en kysynyt, onko nimi mielestäsi liian erikoinen tms. Koska mulle asialla ei ole väliä. Vaikka Ramse nimisiä poikia olis satoja tässä ikäluokassa, voisin silti antaa sen nimen. Jos nimi olisi joka viidennellä, miettisin hetken, koska en halua kuitenkaan puistossa poikaa kutsuessa hätistellä ylimääräisiä samannimisiä pois, ettei ollut nyt teille tää kutsu jne.
Miksi teille kaikille merkitsee niin paljon se, mikä nimi naapurilla on, ennenku voitte miettiä oisko nimi kiva vai ei.

Raimo, Reino, Roope jne on ihan yleisiä ja ilmeisesti sen mukaan hyväksyttäviä nimiä, mutta Ramse, joka menee mun mielestä samaan kastiin noiden kanssa ei ole?? Koska se ei ole vielä yleistynyt?

Mun mielestä se on hassua, että nimeä ei saisi itse päättää. En myöskään kysynyt keneltäkään- antaisitko itse tämänlaisen nimen. Koska kaikilla on se oma maku, kysyin vaan, että kumpi on kivampi. Sen suurempia taivastelematta. Ja huomatkaa, että oli täälä ihmisiä joiden mielestä esim. Ramse nimi on kiva!! Ja Rymy myös.

Heh, Urhon oisin antanut mut on mun edesmenneen ukkini nimi ja meni jo mun veljenpojalle, joten en viitsi samaa laittaa.

Ramse on nimi, löytyy väestörekisterikeskuksesta nimipalvelusta joitain kappaleita kastettu tolle nimelle.

Yhteistyössä