Pojalle nimi hakusessa- Kumpi mielestäsi parempi? Rymy vai Ramse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rymy tai Ramse, mielummin kun Jorma tai Pekka.
Toinen nimi ei ole mikään Eetu tai Eemeli tms, eli Rymy ei olisi tässä tilanteessa minkäänlainen etuliite nimelle. Vaan ihan vain nimenä.

Lelle on Lelle kehdosta hautaan, eikä että Lelle on Lelle johonkin neljävuotiaaseen ja Ronja sitten kouluikään ja kouluun mentäessä sitten Jessica, yläkoulussa Annica ja aikuisena valitsee itse nimekseen Ainoimeldacassandran. Pienoinen identiteettikriisi lapsella sitten?

Sattuivat vaan osumaan noi nimet silmään kun etsin sopivaa etunimeä, joka rimmaa toisen nimen kanssa. Olen koittanut katsoa jos löytyisi jotain kivoja nimiä, jotka ois vähän yleisempiä. Mutta mun mielestä noi Ramse tai Rymy nyt vaan on tosi kivoja!

Mä niiiiiiiiiiiin tykkään nimestä Ramses, mutta oikeesti en jotenkin tohtinut sitä lapselle antaa (on kyllä nytkin erikoisempi r-nimi). Mä annan sen sitten mun koiralle jonain päivänä (kun sellaisen hommaan) :D. Rymykin kuulostaa mun korviin kivalta. Ehkä toi Rymy noista kahdesta, kun oikeesti toi Ramse kuulostaa vaan Ramsekselta ilman sitä ässää...

Jos näistä kahdesta pitää valita niin Ramse. Ymmärrän ettet halua tusinanimiä, en minäkään, mutta Rymy kuulostaa minun korvaan koiran nimiltä. Voi toki olla, että meillä päin usein puhutaan tulee ryhmän tai joukkueen nimeksi rymy, jos ei keksitä parempaa. Tunnen myös koiran, jonka nimi on Rymy. Ramse kuulostaa lähinnä lempinimeltä, joka on väännettu Rasmuksesta tai vastaavasta. Mutta mielipiteeni perustuu kokemuksiin omasta ympäristöstäni. Voipii olla, että ne sopii sinne teille päin paremmin. Ja mikä parasta, jos se oaan korvaan kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta, niin anna mennä vaan.

On vähän raukkamaista vedota siihen, että lapseta tulee nimensä takia koulukiusattu. Eihän lapsi valitse itse nimeään ja sen vi pahimmassa tilanteessa jopa vaihtaa.

Tässä sinulle lisää ehdotuksia:

Ronny
Reinar
Ragnar
Roland
Runar
Rune
Raimo
Rauno
Rabbe
Ruupertti

Tai muilla kirjaimilla:
Kristoffer
Fabian
Sulevi
Usko
Elis
Helge
Reino
Harri
Aron
Magnus
Tore
Dennis
Unto
Alpo
Aapo
Helge
Terho
Ahti
Nuuti
Into
Inge
Vilppu
Torvald
Ove
Mårten
Severi
Melvin
Fridolf
Morgan
Hemminki
Kosti
Osmo
Sune

Siis jos tohon nimeen päädytään niin voi olla mun puolesta myös Ramses :> Kun pari täällä sitä kannattanu kivampana ja sitä itsekin ensin mietin..

Miksi et tohtinut antaa lapselles nimeä, jonka oisit halunnut sille antaa??

Ramses alkaa olla aika vahvoilla :)
Kiitän kovasti teitä kaikkia asiallisesti vastanneita!!

- En tiedä miksi vanhemmat antaa nykyään lapsilleen eläintennimiä, minä en. Minä annan eläimille ihmisten nimiä, en tiedä miksi niin teen o.O

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen kirjottaja;23184029:
Siis jos tohon nimeen päädytään niin voi olla mun puolesta myös Ramses :> Kun pari täällä sitä kannattanu kivampana ja sitä itsekin ensin mietin..

Miksi et tohtinut antaa lapselles nimeä, jonka oisit halunnut sille antaa??

No mun mielestä se oli verrattavissa siihen, että antaisitko lapsellesi nimeksi Hitler? Vaikka olisi kuinka kiva nimi sun mielestä...

Yhteistyössä