Pojalle nimeksi; Nooa vai Noel?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mammuska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehdottomasti suosin Noelia. Niin kaunis nimi ja kyllä Noel sointuu paremmin Eliaksen kanssa kun nooa. :) Ehkä en kuitenkaa ole paras sanomaan kun itsellä Noel poika. On vain niin kaunis nimi <3

Mun mielestä Noel on myös kauniimpi, mutta sukulaiset todenneet "että miksi ei suomalaisittain Nooa, helpompi sanoa" ym :) tietysti laitamme sen nimen mistä itse tykkäämme, mutta kiva kuulla silti mielipiteitä, kiitos niistä <3

Noel on kauniimpi nimi ja sopii Eliaksen kanssa. Nooasta tulee mieleen lasten loru Ukko Nooa joka menee saunaan (ja pilaversioissa tekee paljon muutakin). Nooa on suuhun arkisempi, mutta kokemuksesta tiedän että hyvin lyhyessä ajassa vieraampikin nimi tuntuu sukulaistenkin suuhun sopivalta kun nimi on lapsella käytössä. Omilla tytöilläni on muka vaikeat nimet, jotka käytännössä ovat olleet ihan helppoja kuitenkin.

Noel on mielestäni kauniimpi. Nooasta tulee sitä paitsi mieleen Ukko Nooa ja Raamatun vanha valkopartainen ukkeli, siksi itse en tykkäisi antaa sitä lapselle nimeksi. Makuasia tietenkin.

Jos ajattelee nimiä tyylillisesti, Elias ja Nooa sopisivat paremmin yhteen. Molemmat ovat raamatullisia nimiä. Noel taas tarkoittaa "joulua" ja vie ajatukset Irlantiin, joten on "eri maastosta" kuin nuo kaksi (vaikkakin itse en pistäisi Eliaksen seuraksi Nooaa vaan jonkun suomalaiskansallisemman, koska mulla Elias assosioituu Elias Lönnrotiin ja pistäisin ennemmin seuraksi vaikka Aleksis tai Eino).