Pojalle ei keksi nimeä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meidän lapsesta tulee vissiin nimetön :( Ihannetilanteessa nimi olisi
1) suomalainen
2) myös kansainväliseen suuhun taipuva
3) lyhyt
4) helppo (ei r-kirjainta eikä selitettävää tyyliin "kahdella i:llä")
5) ei vuoden ykköshittinimi
6) ja sitten sen pitäisi vielä kuulostaa/tuntua hyvältä :D

Kaikista muista paitsi ekasta ja viimeisestä voi joustaa, mutta mikään nimi ei vain tunnu edes harkitsemisen arvoiselta :(

Isosisko on Anni.

Eeli sopis hyvinkin ja on kaunis mun mielestä. Miksei myös Eemi.

Meillä mietitään papereita varten mahdolllista nimeä pojalle. Tytölle oli helppo keksiä. Yks mitä oon pyöritelly on Vili, mutta eiköhän niitä mahda olla kyllä muutama muuukin. Meillä ekasta pojasta tuli Topias. Oon kerran elämässäni törmänny topiakseen oman lisäsk. Suomalainen, tosin ei lyhyt eikä kai helpoimmaSta päästä sanoa verraten vaikkka juuri eeliin.

Kiitän ehdotuksista :) Vaikein kriteeri onkin lienee tuo kutonen, mikä tuntuu tai kuulostaa oikealta. Ja siihen ei ole mitään rationaalista kriteeriä, mutulla mennään. Matti on näistä ehdotuksista ehkä osuvin, kun otan huomioon myös erittäin valikoivan puolisoni... mutta... katsotaan, vielä on hetki aikaa kypsytellä!

Eelit ja Eemit ei tuon puolison mielestä ole nimiä ollenkaan :D Kyllä se katsos pitää kalenterissa olla (ollut jo hyvän aikaa), mut silti ei sais tuntea ketään sen nimistä josta olisi jo valmiiksi mielikuvia... hohhoi, taitaa saada mies päättää keskenään.

[QUOTE="onni";28967403]anni ja onni[/QUOTE]

Onni oli vaihtoehto esikoiselle, jos olisi ollut poika, mutta Anni ja Onni on ehkä vähän liian parivaljakko ja sitä paitsi Onni on tällä hetkellä turhan hittinimi. Ja jos ei muuten olla liian vaikeita niin miestä häiritsee nimet jotka tarkoittavat jotain :D

Anteeksi, oikeasti, ollaan tosi kiittämättömiä asiakkaita tässä lajissa. Molemmilla on kyllä nimiä jotka kelpaisi, mutta ei yhtään yhteistä. Joonas ja Matti on tähän mennessä ainoat joille kumpikaan ei sano suoraan ei, mutta ei ne kyllä minusta hyviä ole, kelvollisia vain (anteeksi kaikille Joonaksille ja Mateille ja heidän vanhemmilleen, mutta kun omalle lapselleen haluaisi valita sellaisen omalle tuntuvan nimen).

Yhteistyössä