Pojalla verta kakassa, onko kohtalotovereita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helmina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helmina

Vieras
Iltaa!
Meijän 4-vuotiaalla pojallamme on siis jatkuvasti verta kakassa. Usein pönttö on ihan veressä samoin kuin pyyhkiessä paperi.Verikokeissa rampattiin koko viime syksy. Keliakiaa itse epäilin, koska sitä on paljon suvussa, mutta tulos oli negatiivinen. Sen sijaan paljastui laktoosi-intoleranssi, mikä sinänsä ei ollut mikään yllätys...
Nyt olemme olleet täysin laktoosittomalla dietillä jo pitemmän aikaa, mutta silti veri on vaan lisääntynyt kakan mukana. Muita "oireita" ei ole, ulostamiseen ei liity mitään kipua ja kakka ei ole missään nimessä kovalla-päin vastoin.
Poika on muuten perus terve. Onko kellään kokemusta kyseisestä asiasta? Jos on, niin mitä ootte saaneet diagnoosiksi?
Äitinä minua tietysti huolestuttaa kamalasti. Onneksi saimme tällä viikolla lähetteen lastenlääkärille tarkempiin tutkimuksiin.
Sinne aikaa odottaessa olisi mukavaa, jos olisi kohtalotovereita... löytyykö niitä täältä?

Testattiinko ruoka-aineallergioita mitenkään? Niistä voi olla oireena suolistojuttuja myös. Meillä esim. kananmuna aiheuttaa pahat suolisto-oireet. Vatsa menee ihan löysälle ja kakassa on verta. Siis silloin,kuin kananmunaa sai. Nyt vältetty 1,5 vuotta, kokeiltu iholle vain aina välillä. Ei ole vielä sopinut.

Kiitos vastauksesta!
Ruoka-aineita ei juurikaan olla testattu, ainoastaan maito- ja keliakia hommat vaan. Olen itekin miettinyt, että suolisto on ärtynyt jostain ruoka-aineesta, mikä ei suinkaan ole maito.
No, mutta sehän selviää pian kun pääseme tarkempiin tutkimuksiin erikoislääkärille... Toivottavasti teillä alkaa helpottamaan allergiat! =)

Yhteistyössä