pojalla otti "sydämestä"..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
ollaan käyty lääkärissä ja tänään mennään kuulemaan toisen lääkärin arvio tilanteesta.
8v pojalla pisti sydämeen tai siihen kohdalle lihakseen tms.ja sitten pumputti lujaa..kaksi kertaa yhden päivän aikana ja toinen tietty oli ihan hädissään.aiemmin on pistänyt kun on ollut kuumeessa.
lääkärin diagnoosi oli että ei voi olla rytmihäiriöitä näin nuorella lapsella ja että isovanhempien sydänsairaudet eivät vaikuta asiaan.ei päästy verikokeeseen aikä sydänkäyrää otettu.
saattaa olla kasvukipuja tai sitten poika on hätääntynyt kun pistää ja sydämen syke noussut. nyt ollu päivän aika kalpea eikä syö oikein mitään..outoa.ei kuumetta eikä lämpöä. eikä muutenkaan mitään kipeitä oloja.
Pohtimaan mun kanssa nyt enne kuin taasen menen lääkäriin:)

àlà aliarvioi tilannetta vaikka luulen ettà kyseessà pelkkà "lihaskouristus". en suosittele myòskààn liian suuren arvon laittamista palstan kommenteille

Voisiko olla takykardia? Sydän tekee sellaisen huippupyrähdyksen esim. 250kertaa/min. voi mennä sekunneissa ohi itsestään tai jatkua minuutteja. Tekee huonon olon ja tietysti epämukava tunne, mutta ei hengenvaarallinen. Voidaan korjata pienellä operaatiolla, jos vaivaa.

No pyytäisin tuota sydänkäyrää ainakin. Miksei verikoettakaan otettu?

Joskus on itsellä ollut lihas jumissa sydämen läheltä, jolloin helposti tulee "puristava ja pumputtava olo". Kylmällä vihannespakaste-pussilla homma helpotti. Huono istuma-asento, venyttelyt unohtuneet....syitä riittää.
Otatteko magnesiumia yhtään (monivitamiineissa on) ja c- ja d-vitamiineja. Solut ja lihakset tarvitsevat noita.

Mutta mielenrauhan kannalta vaatikaa vaan lääkärissä kokeita. Mistäs sitä maallikot muuten voi kun arvailla vaan. Yksityiset palvelee yleensä hienosti.

no siksi juuri tänään mennään uudestaan kun itseäni tilanne huolestuttaa,ja aion vaatia edes verikokeita. en yhtään itse tiedä juuri mitään sydänasioista.jos kunnallisessa ei saada kunnon hoitoa niin ehdottomasti mennään yksityiselle.
multitabs monivitamiineja lasten ollaan aiemmin otettu mutta nykyään vain d-vitamiinia. en tietenkään diagnosoi lastani palstan perusteella,kunhan pohdin ja vaadin sitten lääkäriltä kunnon tutkimisia.

Yhteistyössä