Pojalla oli vaihtunut Kuomat tarhassa :D Tarhan villiviikareilla samanlaiset Kuomat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Oli poika tuonut kotiin kokoa pienemmät kuin tavallisesti. Ilmeisesti vaihtunut tarhassa. Samanlaisia Kuomia on tarharyhmässä viidellä pojalla! Ihmekös tuo, kun sekaantuvat. :D No onpahan kerrankin sopivat Kuomat pojallamme edes päivän käytössä, kun tänä talvena ostin kahden koon kasvuvaralla Kuomat.

Meidänkin yhden lapsen tarharyhmässä on tosi monella samanlaiset kuomat. Siis vielä saman väriset kaikilla! Ja sitte yhdet on saman kokoisetkin kuin omallani. Mielestäni hauska idea, kun toinen äiti on ommellu niihin saman kokoisiin kuomiin vaaleanpunaiset rusetit :D Ei mee sekaisin poikien kanssa

No niin meiilläkin oli kuomat vaihtunut tarhassa, jo toissa viikolla. Pojalla oli koon 28 kuomat ja yks päivä tuli kotiin 26 jalassa. No onneks oli kotona 29 koot odottamassa niin löytyi pojalle kengät. Eikä ole kukaan vielä vaihtanut noita vaihtuneita kenkiä. Joku vissiin tarvi kaks kokoa isommat kuomat lapselleen...

No niin meiilläkin oli kuomat vaihtunut tarhassa, jo toissa viikolla. Pojalla oli koon 28 kuomat ja yks päivä tuli kotiin 26 jalassa. No onneks oli kotona 29 koot odottamassa niin löytyi pojalle kengät. Eikä ole kukaan vielä vaihtanut noita vaihtuneita kenkiä. Joku vissiin tarvi kaks kokoa isommat kuomat lapselleen...

Miksi ihmeessä et kertonut tahratädeille???? He varmasti auttaisivat vaihdon kanssa mieluusti.

[QUOTE="vieras";25179010]Oli poika tuonut kotiin kokoa pienemmät kuin tavallisesti. Ilmeisesti vaihtunut tarhassa. Samanlaisia Kuomia on tarharyhmässä viidellä pojalla! Ihmekös tuo, kun sekaantuvat. :D No onpahan kerrankin sopivat Kuomat pojallamme edes päivän käytössä, kun tänä talvena ostin kahden koon kasvuvaralla Kuomat.[/QUOTE]

Voithan ensi vuonna sitten vaihtaa takaisin niihin teidän omiin, niin on sitten koko ajan sopivan kokoiset. ;)

Heh, meillä vaihtu kerran niin, että toinen kuoma oli pienempi kuin toinen :) Ihmettelin vaan kotona, että onpas 'resusen' näköinen tämä toinen, kun omamme olivat ihan uudet... Kävi vielä niin hyvä tuuri, että ehdin käydä vaihtamassa vaihtuneet kappaleet oikeisiin ennen kuin sekoittuivat enempää. :D

Olikohan se viime talvena, kun laskin että päiväkodin eteisessä oli varmaan 12 paria tummansinisiä Kuomia :D. Ja koko talossa on lapsia noin 40...Ei ihme, jos menee sekaisin.

Minä nimikoin oman pojan Kuomat sellaisella apteekin teipillä, näkyy nimi selkeästi (vaikka sisäpuolella onkin) eikä mene sekaisin helposti. Yhdellä lapsella näkyi olevan siinä "lenksussa" kiinni kirkkaankeltaiset villalangat, joiden avulla lapsi tunnistaa omansa helposti.

Olikohan se viime talvena, kun laskin että päiväkodin eteisessä oli varmaan 12 paria tummansinisiä Kuomia :D. Ja koko talossa on lapsia noin 40...Ei ihme, jos menee sekaisin.

Minä nimikoin oman pojan Kuomat sellaisella apteekin teipillä, näkyy nimi selkeästi (vaikka sisäpuolella onkin) eikä mene sekaisin helposti. Yhdellä lapsella näkyi olevan siinä "lenksussa" kiinni kirkkaankeltaiset villalangat, joiden avulla lapsi tunnistaa omansa helposti.

onko ne siniset ollu jossain hyvässä tarjouksessa? Meidän lapsille anoppi on ne ostanu niin en tiedä hintaa. Mutta ku kaikilla muillaki on tumman siniset

Meillä hävis pari vuotta sit Parkin kentällä (luistelun aikana) pojan 36-numeroiset ja tilalle oli jätetty jotkut 28t.
Muutama kerta kyseltiin oisko joku käynyt tuomassa pojan kengät muttei niitä koskaan löytynyt, joku tartti vähän kasvuvaraa...

Onneks oli silloin sovittu että haetaan poika sieltä, ei ollut meinaan kännykkää mukana niin ois varmaan ollut hienoa lähteä bussilla kotiin luistimet jalassa.

Mä en kyllä ymmärrä että miksi kaikkien pitää ehdoin tahdoin ostaa just ne samat siniset Kuomat vaikka sen tietää että 90% muistakin lapsista on sellaiset, varmasti vaihtumisia sattuu... Helpommalla pääsee kun ostaa toisen merkkiset tai väriset... Ja jos ne Kuoat nyt on IHAN PAKKO olla, niin kaikkien olis järkevää merkitä ne jollain NÄKYVÄLLä tavalla.

[QUOTE="joo";25179135]Mä en kyllä ymmärrä että miksi kaikkien pitää ehdoin tahdoin ostaa just ne samat siniset Kuomat vaikka sen tietää että 90% muistakin lapsista on sellaiset, varmasti vaihtumisia sattuu... Helpommalla pääsee kun ostaa toisen merkkiset tai väriset... Ja jos ne Kuoat nyt on IHAN PAKKO olla, niin kaikkien olis järkevää merkitä ne jollain NÄKYVÄLLä tavalla.[/QUOTE]
Tummansininen tai musta vaan sopii about kaikenvärisiin haalareihin. Niitä harmaakuvioisia katsoin nyt, mutta ei ne oikein iskeneet.

Ja meillä on kyllä muitakin talvikenkiä - poika vaan joka vuosi haluaa ehdottomasti ne Kuomat jalkaansa. Ne on kuulemma niin mukavat. Joten käyttäköön niitä päiväkodissa :)

Ei oo kyllä meidän kengät koskaan vaihtuneet. Joka ikinen päiväkotiin menevä vaatekappale ja jalkinehan täytyy nimikoida, eli jos sekaannuksia sattuisi niin oikea omistaja löytyisi varmaan aika pian.

Mä olen kanssa nimikoinut näkyvästi noita Kuomia, juurikin siihen lenkkiin. Milloin millakin langalla tai nimilapulla, näin lapsi erottaa omansa helposti.

Joskus päiväkodissa itsekin töissä olleena on niitä Kuomia etsitty kissainkoirain kanssa.

Ehkä kaikista huvittavinta oli aikoinaan yhden tytön eskari kaverin vaihtuneet Kuomat, kun olivat saman jalan kengät ja erivärisetkin, toinen musta ja toinen tummansininen. Kuomia taidettiin etsiä koulusta jos ja vaikka mistä kunnes olivat huomaneet että kotonahan ne Kuomat onkin vaihtuneet. Kotona oli siis kahdet Kuomat vähän eriväriset ja ehk kokoisetkin ja muksu oli sitten aamulla vaan laittanut kengät jalkaan sen enempää katsomatta...

Laittakaa jotkut langat tai muut tunnisteet varsien ulkopuolelle. Helposti voi tulla laitettua lapselle kokonaan väärät tai eri-kokoiset kengät jalkaan. Meillä pienimmätkin tietävät missä oma kenkäpaikka on ja hakevat itse kenkänsä ja aikuinen auttaa jalkaan ja lahkeet, mut ei siinä aina tuu huomattua että parit ovat jossain kohtaa sekoittuneet.

Meidän lapsi kävi seurakunnan kerhossa talvella, yhden kerran kun hain pois, ei löytynyt mistään meidän uusia Eccon talvigoreja, ystävällisesti oli kyllä jätetty tilalle saman koon linttaan astutut paskaiset Kuomat. :( Odoteltiin siis niin kauan että kaikki muut lapset oli haettu ja ne Kuomat vaan oli jäljellä. Kukaan ei myöhemminkään ilmoittaunut vahingossa kengät ottaneeksi, varastettu ne oli. Siitä lähtien oon laittanu kengät pussiin ja lapsen haalarin sisälle piiloon.

Miksi ihmeessä ette laita nimiä niihin kenkiin, tai muuten merkkaa niitä???
Onpa ihme, jos pikkulapset sotekvat kenkänsä, jos jokaisella on samanlaiset, eikä mitään merkkiä.

Mä en ole Kuomatarjontaa katsastanut tältä vuodelta, mutta viime vuonna niitä oli myynnissä tyyliin kahta laatua. Selvä tyttöväri, ja sitten ne tummansiniset/mustat. Joten ei niitä ihan jokaiselle riitä omanlaisiaan.

Mua ärsyttää lähinnä se ettei niitä kenkiä katso edes vanhemmat kunnolla. Kerran eräs äiti oli präntännyt meidän vaalean beigeihin kenkiin mustalla permanent tussilla oman kersansa nimen ERITTÄIN näkyvään paikkaan. :mad: Ei siinä muuten mitään mutta meillä oli uudet kengät ja ne toiset oli kuluneet ja niissä oli jo kaksi nimeä ennestään...

Meilläkin on ollut vaihtuneita Kuomia pojalla. Just olin ostanut uudet, ja kotiin tullessa lapsella oli ihan linttaan kävellyt Kuomat jalassaan. Saatiin kyllä vaihdettua ne takaisin.

Tänä vuonna kirjailin valkoisella langalla pojan sinisiin, uusiin Kuomiin nimikirjaimet ja sanoin pojalle, että koita nyt tunnistaa omat kenkäsi :)

Alkuperäinen kirjoittaja meillä kävi;25179475:
Meidän lapsi kävi seurakunnan kerhossa talvella, yhden kerran kun hain pois, ei löytynyt mistään meidän uusia Eccon talvigoreja, ystävällisesti oli kyllä jätetty tilalle saman koon linttaan astutut paskaiset Kuomat. :( Odoteltiin siis niin kauan että kaikki muut lapset oli haettu ja ne Kuomat vaan oli jäljellä. Kukaan ei myöhemminkään ilmoittaunut vahingossa kengät ottaneeksi, varastettu ne oli. Siitä lähtien oon laittanu kengät pussiin ja lapsen haalarin sisälle piiloon.

:laugh:

Mä en ole Kuomatarjontaa katsastanut tältä vuodelta, mutta viime vuonna niitä oli myynnissä tyyliin kahta laatua. Selvä tyttöväri, ja sitten ne tummansiniset/mustat. Joten ei niitä ihan jokaiselle riitä omanlaisiaan.

Mua ärsyttää lähinnä se ettei niitä kenkiä katso edes vanhemmat kunnolla. Kerran eräs äiti oli präntännyt meidän vaalean beigeihin kenkiin mustalla permanent tussilla oman kersansa nimen ERITTÄIN näkyvään paikkaan. :mad: Ei siinä muuten mitään mutta meillä oli uudet kengät ja ne toiset oli kuluneet ja niissä oli jo kaksi nimeä ennestään...
No mikset pyytänyt korvausta kengistä.

Yhteistyössä