Poitsu sita taas "vähän" tippu tarhassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Niin, mutta nuo vinkujta varmaan ihan huviksensakin heittelisivät omia lapsiaan pää edellä korkeelta eikös vaan?
Aika mielenkiintoista, että kun täällä kiljutaan kun kersat tippuu KOTONA millon mistäkin niin on kaikki huokailemassa kilpaa ja kertailee kaikenmaailman aivotärähdysten merkkejä jne.. täähän on ihan sama saatanan asia :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Aika mielenkiintoista, että kun täällä kiljutaan kun kersat tippuu KOTONA millon mistäkin niin on kaikki huokailemassa kilpaa ja kertailee kaikenmaailman aivotärähdysten merkkejä jne.. täähän on ihan sama saatanan asia :headwall:
On se hyvä että täällä palstalla on ihania ja fiksujakin ihmisä kuten sinä esimerkiksi :hug: :heart:
 
kevät
Siis poika tippunut päälleen ja olis voinut oikeesti vaikka kuolla niin ap ei sais olla huolissaan?
Ei ole ollenkaan ylireagointia pitää tuota helikopterilanssin numeroo varuiks kännyssään! Tommosista täräyksistä kun ei oikeesti voi aina tietää. Voi vaikuttaa pari tuntia ihan normaalilta kunnes vaipuu tajuttomuuteen. Enkä halua nyt ap:tä enempää huolestuttaa. Mutta toiset ei näytä tajuavan kuinka vakavasta asiasta on kyse. Kauhee miten kylmiä ja tunteettomia ihmiset voi olla. Ja ei näköjään osata asettua toisen asemaan.
 
hmmm
Yleensähän päiväkodeissa ei saa tehdä mitään. ainakaan esikoisen päiväkodissa ei saanut. siellä oli puolapuut ym. tosi kehittäviä juttuja, sali (sitä käytettiin vaan nukkumiseen ) ym. mutta noita sai käyttää ehkä kerran vuodessa kun hoitajia riittävästi.

MInusta hirvittävän surullista. Moni äitikään ei anna kotona lastensa juosta/pomppia, kiivetä puuhun/telineeseen.

ITse rakastin lapsena kiipeämistä ja temppuilemista mattotelineessä. vielä kouluiässä, isonakin.

Nykyajan lapset tässä suhteessa säälittää. Maalla varmasti eri asia, kun ulkona voi ja saa olla paljon mutta täällä kaupungissa aika surullista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
On se hyvä että täällä palstalla on ihania ja fiksujakin ihmisä kuten sinä esimerkiksi :hug: :heart:
Molen fiksu ja filmaattinen :xmas:

Mutta mie pidän peukkuja muksun puolesta, toivotaan ettei tuu mitään :hug:
Mul on kans peukut ja pottuvarpaat pystyssä. Tuol on sen verran myrskysää merellä, etti todellakaan huvittas ainakaan helikopterilla mihkään lähtä. Mä pelkään lentämistä muutenki :ashamed:
 
tsempittäjä
Tsemppiä sinne, toivotaan ettei tule mitään pahempia oireita!

Äläkä välitä näistä idiooteista täällä, se on taas hyvä aukoa päätä kun asia ei kosketa itseään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Mul on kans peukut ja pottuvarpaat pystyssä. Tuol on sen verran myrskysää merellä, etti todellakaan huvittas ainakaan helikopterilla mihkään lähtä. Mä pelkään lentämistä muutenki :ashamed:
:hug: Älä liikaa huoli. (paraskin puhuja. Jos kyse olisi omasta muksusta niin olisin aivan yhtä kauhuissani..) Yleensä lapset säästyy ihan vaan säikähdyksellä.
 
Eipäs voi tuumata ku että kaikki mässyttäjät vois kokeilla vaikka ite heittäytyä pääedellä 1,5m korkeudesta, ei ehkä kuulosta korkeelta mutta kyllä se koskee..

Pikaista paranemista pikkuselle ja toivotaan että ihan vaan säikähdyksellä selviitte!
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Yleensähän päiväkodeissa ei saa tehdä mitään. ainakaan esikoisen päiväkodissa ei saanut. siellä oli puolapuut ym. tosi kehittäviä juttuja, sali (sitä käytettiin vaan nukkumiseen ) ym. mutta noita sai käyttää ehkä kerran vuodessa kun hoitajia riittävästi.

MInusta hirvittävän surullista. Moni äitikään ei anna kotona lastensa juosta/pomppia, kiivetä puuhun/telineeseen.

ITse rakastin lapsena kiipeämistä ja temppuilemista mattotelineessä. vielä kouluiässä, isonakin.

Nykyajan lapset tässä suhteessa säälittää. Maalla varmasti eri asia, kun ulkona voi ja saa olla paljon mutta täällä kaupungissa aika surullista.
meillä on kiellossa sängyssä hyppiminen. tullu pari kertaa kolme vee poika nii pahal ilmalennol maahan ku sängyllä hyppiny että se on nyt kielletty.

ei lapselle tarvitse kaikkea sallia. kyllähän ne katollekki kiipeisivät jos lupa on, mut ei taida sekää turvallista olla.



 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Yleensähän päiväkodeissa ei saa tehdä mitään. ainakaan esikoisen päiväkodissa ei saanut. siellä oli puolapuut ym. tosi kehittäviä juttuja, sali (sitä käytettiin vaan nukkumiseen ) ym. mutta noita sai käyttää ehkä kerran vuodessa kun hoitajia riittävästi.

MInusta hirvittävän surullista. Moni äitikään ei anna kotona lastensa juosta/pomppia, kiivetä puuhun/telineeseen.

ITse rakastin lapsena kiipeämistä ja temppuilemista mattotelineessä. vielä kouluiässä, isonakin.

Nykyajan lapset tässä suhteessa säälittää. Maalla varmasti eri asia, kun ulkona voi ja saa olla paljon mutta täällä kaupungissa aika surullista.
Ja jos antaa lastensa kiipeillä esim. leikkipuistoissa telineiden katolle tai majojen katoille, muut katsovat yleensä pahasti.

Mulla siis kaksi tyttöä ja olen antanut kiivetä ihan niin paljon kuin sielu sietää, pomppia ja juosta.
Lapsella on joustavat luuut juuri siitä syystä, että ovat lapsia ja on tarkoituskin että tipahtaa joskus. vahinkoja sattuu.
Tulee vahvat luut, kun lapsi saa pomppia, juosta ja kiivetä ja joskus jopa kaatua ja tipahtaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsempittäjä:
Tsemppiä sinne, toivotaan ettei tule mitään pahempia oireita!

Äläkä välitä näistä idiooteista täällä, se on taas hyvä aukoa päätä kun asia ei kosketa itseään.
Näinpä. :/

Itsellä vielä tuoreessa muistissa kun poika tippui pääedellä kerrossängystä alas ja sai kunnon aivotärähdyksen. Oksentelikin yöllä. Aamulla lääkäriin ja meitä kiellettiin jopa lähtemästä matkalle jolle muuten olimme lähdössä. Laikut olivat pakattuina autossa, piti aamulla lähteä kun poika illalla siis tippui. Lääkäri sanoi että on aivoverenvuodon riski ja siksi siis matkustus kielto. Ja kielto tehdä siis yhtä sun toista. Viikon piti ottaa rauhallisesti. Se siitä lopmasta. Mutta säikähdyksellä siis selvittiin.
 
hmmm
Lisäksi meillä sisällä roikkumistelineet, ym liikuntavälineitä.

Mutta kylässä/kirkossa ym. on onnistunut istua aina hiljaa tuntikin. Että kun saa purkaa energiaa, niin käyttäytyminenkin onnistuu.
 
Etana Elli
Kurja juttu että haaveri sattui ja tosiaan, leikkivälineiden turvallisuudesta pitäis kyllä päiväkodin pitää huolta. Tuossakin pitäis olla sääntö, että sinne katolle ei saa kiivetä, ja esim. ulkona, missä on pehmeämmät alustat tms. niin saa kiivetä..

Mutta huvittaa tuo kun joidenkin mielestä on tädeissä aina vika. Oletteko ajatellet, että jos joka lasta katsellaan koko ajan haukankatseella, pitäisi tätejä olla vähintään yhtä monta kuin lapsia? Ja vaikka niitä tuijottaisi herpaantumatta koko ajan, ei siltikään pysty kaikkea estämään. Itse olen esim. istunut lapsen kanssa pöydän ääressä evästelemässä ja kaikki oli ihan rauhallista. Tyttö heilutteli jalkojaan, söi leipää ja jutteli kanssani. Yhtäkkiä hän jostain kumman syystä luiskahtikin tuoliltaan, löi leukansa pöydän reunaan ja puri huuleensa niin että hammas meni siitä läpi. Reagoin tietenkin heti, mutta vaikka istuin vieressä, en pystynyt ehkäisemään tapahtunutta. Lapset pitäisi oikeasti pitää kuplassa jos haluaisi ettei niille koskaan käy mitään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja tsempittäjä:
Tsemppiä sinne, toivotaan ettei tule mitään pahempia oireita!

Äläkä välitä näistä idiooteista täällä, se on taas hyvä aukoa päätä kun asia ei kosketa itseään.
Samaa mieltä.
Tuo että poika valittaa huonoa oloa voisi viitata lievään aivotärähdykseen.
Me saimme ohjeita kun soitettiin lasten tapaturmapuhelimeen pojan pudottua päälleen. Kuulu sellanen kauhea lisahdus ja kumaus ja oltiin ihan paniikissa kun ei itkenytkään vähään aikaa, mutta onneksi ei sitten lanssia tarvinnu soittaa kun poika alkoi itkemään.
Sanoivat että pitää seurata ja yöllä herätellä välillä kun tämä tapahtui illalla.
Nyt jos sinun poika käy uneliaaksi ja oksentaa niin sit olisin kyllä huolissani.

Toivon todella että poika pääsi säikähdyksellä ja sinä voit huokasta syvään.
Todella typerää antaa rakennella tuollaisia ihmemajoja |O
Koita jaksaa :hug:
 
sh-äityli
Taas täytyy ihmetellä miksi toiset palstalaiset on noin "ilkeitä". Minusta ap ihan syystä on pojastaan huolissaan! Ja sattuuhan niitä vahinkoja aina oli sitten kotona tai hoidossa, mutta kyllä silti pitäisi poistaa ympäristöstä selvät vaarapaikat!

En minä ainakaan haluaisi että lapseni hoitopaikassa olisi tuommoinen paikka mistä pääsee noin putoamaan päälleen. Siinä voi todellakin käydä huonosti.

Toivoisin että me palstaäidit tukisimme toisiamme, eikä haukuttaisi ja mollattaisi...
 
Mä lähtisin kyllä jo nyt sinne sairaalaan kuvauttamaan mukulan pään, ei meniaan ole leikin asia jos niskat on rusahtaneet ja päälleen on pudonnut. Vaikka nyt on kohtuullisessa kunnossa, se ei tarkoita, etteikö siellä olisi voinut mennä jotain pahastikin rikki.

En nyt tarkoita lietsoa paniikkia, mutta eipä ole montaa viikkoa siitä, kun Liam Neesonin vaimo haudattiin, oli kupsahtanut lasketellassa ja niskat oli niksahtaneet. Oli ollut ihan kunnossa heti sen jälkeen eikä ollut mennyt sairaalaan, muutaman tunnin päästä alkoi särkeä päätä -> sairaalaan -> koomaan -> ei mitään tehtävissä. Sille tuli epidural hematoma, josta lisää mm seuraavassa linkissä http://www.webmd.com/brain/news/20090319/natasha-richardson-dies-of-epidural-hematoma

Että suosittelisin sinne sairaalaan lähtöä ihan asap... ihan vain varmuuden vuoksi.
 
Tsemppiä sinne ja toiv. ei käynyt pahemmin... Olen sitä mieltä että lasten pitää saada kiipeillä yms..että saavat motoriset taidot hyviksi, mutta kiipeilyn pitää tapahtua valvotussa ympäristössä, jossa on aikuisia katsomassa ettei tuommoisia tipahduksia pääse tapahtumaan!!!

Vielä tsemit sinne!!Toiv. poikasi voi jo paremmin!!! :heart:
 
FLOW HEI
Eipä tainnu FLOW:kaan ottaa huomioon että NORJASSA saatetaan toimia hippasen eri tavalla kun suomessa vaikkapa tuon helikopterin suhteen!!!!!!!!!!

Toivottavasti lapsi voi jo paremmin <3
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gwenhwyfar:
Mä lähtisin kyllä jo nyt sinne sairaalaan kuvauttamaan mukulan pään, ei meniaan ole leikin asia jos niskat on rusahtaneet ja päälleen on pudonnut. Vaikka nyt on kohtuullisessa kunnossa, se ei tarkoita, etteikö siellä olisi voinut mennä jotain pahastikin rikki.

En nyt tarkoita lietsoa paniikkia, mutta eipä ole montaa viikkoa siitä, kun Liam Neesonin vaimo haudattiin, oli kupsahtanut lasketellassa ja niskat oli niksahtaneet. Oli ollut ihan kunnossa heti sen jälkeen eikä ollut mennyt sairaalaan, muutaman tunnin päästä alkoi särkeä päätä -> sairaalaan -> koomaan -> ei mitään tehtävissä. Sille tuli epidural hematoma, josta lisää mm seuraavassa linkissä http://www.webmd.com/brain/news/20090319/natasha-richardson-dies-of-epidural-hematoma

Että suosittelisin sinne sairaalaan lähtöä ihan asap... ihan vain varmuuden vuoksi.
voi olla ihan hyvä juttu. Mutta jotta ap ei alkaisi turhaan pelätä, niin USEIN on lasten tippuminen/kaatuminen kuitenkin harmitonta, verrattuna aikuisen.
 
Auts :/
Tuli mieleen kun ollessani tarhassa, tarhan pihassa oli joku pöytä tms (suunnilleen saman korkuinen kuin tuo maja) josta oli tehty jääliukumäki, tipahdin siitä alas päälteni kun joku laittoi liukurin jalkani alle ja sain pahan aivotärähdyksen... Onneksi äiti kiikutti lääkäriin heti kun sai tiedon asiasta, tarhassa mut pistettiin vain lepäämään vaikka en tunnistanut ympäristöäni (edes äitiäni kun tuli hakemaan) ja oksetti. Viel seuraavanakin päivänä istuin penkistä ohi ja lääkärissä en osannut käyttää käsiäni. Ja tarhassa vain oltaisiin pistetty päiväunille odottelemaan olon parantumista.
 
AP:lle
Tsemppiä! Aivan oikeutetusti olet huolissasi. Minäkin olisin. <3

Totta on, että lapsen pitää saada tehdä asioita, mutta ei lapsen tarvitse välttämättä oppia kaikkea satuttamalla itseään. Minulla on tuttavapariskunta, jonka toimintaa katson sydän syrjälläni. Heillä on nyt alle 2 v tyttö. He uskovat vakaasti, että lapsi oppii varomaan itseään vain telomalla itseään. Niinpä tyttö on ollut naama mustelmilla ja naarmuilla siitä asti, kun hän oppi kävelemään. Se on oikeasti kamalan näköistä, kun tyttö on tosi vaalea ja puoli naamaa on aina ihan sinisenä. Lisäksi he uskovat, että tyttö oppii siitäkin kun ei turhia lohduttele. Ei jää sitten siis "turhaan" itkemään sitä kun sattui... vaan oppii reippaaksi.
Meitä on siis moneksi... itse en moiseen olisi koskaan pystynyt...
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:lle:
Tsemppiä! Aivan oikeutetusti olet huolissasi. Minäkin olisin. <3

Totta on, että lapsen pitää saada tehdä asioita, mutta ei lapsen tarvitse välttämättä oppia kaikkea satuttamalla itseään. Minulla on tuttavapariskunta, jonka toimintaa katson sydän syrjälläni. Heillä on nyt alle 2 v tyttö. He uskovat vakaasti, että lapsi oppii varomaan itseään vain telomalla itseään. Niinpä tyttö on ollut naama mustelmilla ja naarmuilla siitä asti, kun hän oppi kävelemään. Se on oikeasti kamalan näköistä, kun tyttö on tosi vaalea ja puoli naamaa on aina ihan sinisenä. Lisäksi he uskovat, että tyttö oppii siitäkin kun ei turhia lohduttele. Ei jää sitten siis "turhaan" itkemään sitä kun sattui... vaan oppii reippaaksi.
Meitä on siis moneksi... itse en moiseen olisi koskaan pystynyt...
:eek:
 

Yhteistyössä