Poistettu poskihammas, onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Onko keneltäkään poistettu rautaposkihammasta, eli ei siis viisaudenhammasta vaan pysyvä hammas?

Mites kun sen hampaan ns vastahammas, eli ylä- tai alahammas jää nyt ilman purentavastusta niin alkaako sekin hammas sitten ajan kanssa huononemaan ja joutuuko senkin poistamaan sitten aikanaan?

Eli jos sulta poistettu esim alaposkihammas, niin onko yläposkihammas alkanut jossain vaiheessa oireilla?

Periaatteessa kun sitä toista hammasta ei sitten enää käytä, niin alkooko se oireilemaan siitä?

Mulla poistettiin noin puolitoista vuotta sitten alaposkihammas. Nyt on alkanut tuo vastahammas kipuilla samalla tavalla, ja muistan jossain kuulleeni että se joudutaan myös aikanaan poistamaan juurikin sen takia kun vastakappale poissa. Ja nytkö se hetki sit on tullut :(

Mut jos teillä on vastahammas ihan ok, niin ehkä tuo mun poskihammas sit vaan kipuilee muusta syystä. Tai siis ei johdu siitä ettei ole vastakappalaetta vaan tulehtuu muista syistä.

Multa on alhaalta poistettu poskihampaita ja hammaslääkäri sano, että ylähammas alkaa vähitellen laskeutumaan ku ettii vastakappaletta, mutta ei mulla ainakaa oo mitää ongelmia ollu sen takia, että vastakappaletta hampaalle ei oo. Ongelmat johtuu ihan muusta. :kieh:

Mulla vastahammas alkanut laskeutumaan ikävästi kun ei toppaa mihinkään. Huomenna just ajattelin soittaa hammaslääkärille kun viisaudenhammastakin kolottaa. Saa nähdä onko tolle mitään tehtävissä.

Mulle sanoi hammaslääkäri, että on poikkeuksellista, etteivät ylähampaat olleet reagoineet mitenkään. Olen myös kuullut, että jos ylähammas saa yhtään purentavastusta viereisestä alahampaasta, niin ei välttämättä reagoi. Jos oikein muistan, niin hampaat piistettiin 2009 ja implantit laitettiin 2012, joten kolmisen vuotta olivat ilman vastakappaletta.

Ok, eli voi johtua joka siitä kun alahammasta ei ole tai sitten kipuilee muuten. Eli lähinnä huonon hoidon yms takia... Pitääpä mennä hammaslääkäriin jos alkaa enemmän särkeä, jos tulehtuu niin pois vaan.

Mulle sanoi hammaslääkäri, että on poikkeuksellista, etteivät ylähampaat olleet reagoineet mitenkään. Olen myös kuullut, että jos ylähammas saa yhtään purentavastusta viereisestä alahampaasta, niin ei välttämättä reagoi. Jos oikein muistan, niin hampaat piistettiin 2009 ja implantit laitettiin 2012, joten kolmisen vuotta olivat ilman vastakappaletta.

Sulla tosiaan kolmisen vuotta väliä ja ei oireita. Itselläni vasta vajaa puolitoista ja nyt on samanlaisia tuntemuksia kuin silloin oli alahampaassa... Hmm.. Eihän sillä oikeastaan väliä ole että särkeekö siksi kun ei ole vastahammasta vai muusta syystä, kunhan mietin vaan että kuinkahan yleistä se on että vastahammas alkaa oireilemaan jossain vaiheessa.

Yhteistyössä