Poistatteko voikukat nurmikolta vai annatteko niitten kukoistaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tara"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tara"

Vieras
Itse en ole alkanut voikukkia kitkemään tai muuten poistamaan ja nätisti ne kukkivat minun mielestä meidän nurmikolla. :) Naapuri puolestaan kertoi ostaneensa rautakaupasta voikukan poistoon tarkoitetun vekottimen, mutta sanoin, että menee hänen työnsä ihan hukkaan, kun meidän pihalta leviää miljoona uutta voikukan siementä heidän pihalleen. :D

En kitke niitä mitenkään, vaan annan kukkia ja leikkurilla vaan vetelen ne mataliksi. Niitä on niin paljon, että en minä jaksa niitä nyhtää ja meillä ei ole edes kunnon nurmikkoa, vaan tuo piha kasvaa kaikenlaista rikkaruohoa.

Annan kasvaa, niitä on tuhansia. Vanhemmat pääsivät niskanpäälle, kun vanha nurmikko uusittiin ja kaikki voikukat lähtivät samalla. Isäni huvia on nyppiä jokain tulokas, joka yrittää saada jalansijaa. Tosin meillä taitaa olla 5 kertaa isompi tontti, joten isäni sarka on huomattavasti helpompi. Naapuri luottaa myrkyn voimaan.

En nypi voikukkia tai muitakaan rikkaruohoja. Jos sen tekisin niin meillä olisi pelkkää multaa jäljellä. Kun leikkaa suht tiheään "nurmikkoa" niin sama mitä vihreää siellä kasvaa.

Yhteistyössä