poissaolot töistä (ivf)

Heippa kanssasisaret, kaipaisin kokemusta hoitojen aikaisista työpoissaoloista. Olen ekaa kertaa aloittamassa ivf:ää sitten työelämään siirtymisen, ja mietityttää eniten noiden ultraäänien sumpliminen. :/ Olen vasta aloittanut työt uudessa paikassa, ja on isohko kynnys mennä pomolle ilmoittamaan poissaoloista, joiden ajankohtaa ei osaa täysin ennustaa. Työnkuvanikin on sellainen, että minut joudutaan korvaamaan lyhyenkin poissaolon ajaksi. Toinen ongelma on pitkä työmatka, eli keskelle päivää osuva uä-aika kyllä sabotoi koko työpäivän...

Onko kenelläkään tullut ongelmia poissaolojen sumplimisen kanssa?

Voiko työnantaja tehdä asioista hankalia?
 
Moikka!
Itselläni on ollut varmaankin verrattain helppoa töitten suhteen. Itsekään en kyllä ole kauaa samassa paikassa ollut vielä töissä, mutta heti toisen kuukauden aikana töiden alkamisen jälkeen oli työnantajalle melkein pakko kertoa tästä pikku projektista. Minulla oli kohdunulkoinen raskaus joka näkyi myös sairaslomalapussa..

Pomoni on nainen ja hänelle oli melko helppo myös kertoa tilanteestamme. Hän pahoitteli ja kannusti eteenpäin ja ilmoitti myös että älä töistä murehdi, ne kyllä saadaan sovittua.

Nyt olenkin ottanu pekkasia ym. aina kun aikaa tullut. Pyrin kertomaan heti kun itsekin tiedän tulevasta käynnistä.

Kaikki työnantajat ei tietenkään välttämättä ole yhtä myötämielisiä, mutta mielestäni silti rehellisyys kannattaa!
 
Meillä tämä huomenna päättyvä raskaus saatiin alkuun hoidoilla.
Takan oli clomikierrot 6kpl ja tämä OI josta sitten tärppäsi.

Esimiehelle vaan sanoin että naistenklinikalla pitää käydä tutkittavana - ei kysellyt sen enempää.
Naistenklinikalta olisi myös tarvittaessa saanut todistuksen (ei sairaslomaan oikeuttava tietenkään) josta käy ilmi että henkilö maija meikäläinen on ollut naistenklinikalla tutkittavana. Varsinaista syytä ei kuulema siihen tietenkään laiteta.
 
Riippuu ihan työnantajasta alkaako hankalaksi. Periaatteessa niille pitäis riittää ilmoitus kuten Ambrosia85 kertoi ja pyydä käyntitodistus kaikista käyntikerroista (ei tule syytöksiä luvattomista poissaoloista).
Mieti kerrotko pomolle. Mä kerroin, jotta olisi helpompi ymmärtää vähän sekavat poissaolot. Mulla myös menee melkein joka kerta koko päivä niillä reissuilla kun on pitkät välimatkat. Palkkaa niistä päivistä en saa. Tiesithän muuten että Kela maksaa matkakorvauksen :)

Tsemppiä hoitoon!
 
Milloin kela maksaa matkakorvauksen? TAi siis millaisesta matkasta?

Mä en kyllä viitsi töissä kertoa menojeni syytä. Olen pyytänyt todistukset ultrakäynneistä, joihin menee koko päivä. Ajattelin kyllä saavani palkan niistä.. miun mielestä lääkärissä käynnit on meillä palkallisia. Toivottavasti ainakin.
Ens vkolla on punktio ja siirto. Lääkäri sanoi kirjottavansa ne 3 päivää sairaslomaa.
 

Yhteistyössä