Pois muutto miehen huomaamatta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mites se tämmöinen onnistuisi? Vai onnistuuko? Tilannetta hieman avaten.. Muutin miehen perässä Mikkelistä Helsinkiin hänen töiden perässä, jätin oman kokoaikatyön sillä minulla oli tiedossa myös Helsingistä töitä. Mies muuttui yhtäkkiä täysin kun saavuimme tänne. Henkistä väkivaltaa ihan kokoajan jne.. tilannetta jatkunut siis jo melkeen 2v. En enään jaksa enkä ansaitse tätä. Sukulaiset ja ystävätkin jäi Mikkeliin ja työt täällä loppui. Vanhan työpaikan saisin takaisin.. Mutta miten lähteä ilman että mies huomaa? Tiedän ettei päästäisi minua lähtemään. Pelkään mitä minulle kävisi jos lähtisin tai yrittäisin lähteä miehen ollessa kotona.. Matkaa on kuitenkin sen verran että kerralla asia pitäisi hoitaa.. Kokemuksia? Vinkkejä? Kiitos.

Selvitä mitä on vainoaminen, stalkkaus. Kuulostaa mieheltä joka tulee tekemään sitä.
Ekana uusi osoite salaiseksi, ettei sitä saa osoitepalvelusta, eikä puhelinyhtiöstä. Muuton ajaksi tukihenkilö mukaan, mielellään riski mies. Vaikket kerro muutosta, voi aavistaa jotain. Tärkeimmät tavarat mukaan. Kiellä ystäviäsi myös sanomasta uutta osoitettasi miehelle.

Selvitä mitä on vainoaminen, stalkkaus. Kuulostaa mieheltä joka tulee tekemään sitä.
Ekana uusi osoite salaiseksi, ettei sitä saa osoitepalvelusta, eikä puhelinyhtiöstä. Muuton ajaksi tukihenkilö mukaan, mielellään riski mies. Vaikket kerro muutosta, voi aavistaa jotain. Tärkeimmät tavarat mukaan. Kiellä ystäviäsi myös sanomasta uutta osoitettasi miehelle.

Kiitos. Olen jo laittanut osoitteeni salaiseksi. Ei löydy puh numerolla, nimellä eikä muutenkaan. Asunnoksi olen katsonut kerrostaloa kaupungista sillä tuntuu turvallisemmalta vaihtoehdolta kun rivitalo maalta jos mies löytääkin minut jotenkin. Mies tukihenkilö olikin hyvä idea, täytynee pyytää jotakuta.. Tavarat ja lemmikit (2 kissaa) on vielä se haaste. Haluaisin omat tavarat mukaan.. Ehkäpä täytyy ottaa muuttofirma. Ongelmaksi törmään pakkaamiseen miehen huomaamatta. Hmm.

Vuokraa paku tai muuttofirma. Kun mies lähtee töihin, pakkaat kamat autoon ja lähdet.
Etukäteen voit jo karsia tavaroita ja pakkailla vaatteita. Sanot että siivoilet.

Tai sitten otat härkää sarvista, ja ihan reilusti kerrot, että nyt tämä tyttö lähti. Yleensä parempi vaihtis, mutta jos mies on joku sekopää, toteuta eka.

Pakkaat muka "vanhoja vaatteita" ja sanot vieväsi kirppikselle. Kysy vielä, onko miehellä jotain mitä ei enää käytä. Ja viet paketin etukäteen jonnekin. Toki voit hankkia vaikka sen KonMari vai mikä opus olikaan missä neuvotaan että pitää hankkitua eroon turhasta roinasta-kirjan harhautukseksi.

Eihän sinulla ole autoa? Jos on, niin sen rekisterimeron perusteella saa tietoonsa omistajan/haltijan osoitteen, ellet ole erikseen sitä kieltänyt.

Ohjeet tietojenluovutuskieltoon löytyvät täältä:
https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tietojenluovutus/tiedonluovutuskiellot

Tsemppiä muutenkin. Jos päädyt muuttamaan salaa, niin etukäteisvalmisteluja varten varaudu pitämään pokerinaama. Älä selittele liikaa, mutta jos mies ihmettelee, niin kehitä hyvä peitetarina, ja ala itsekin uskoa siihen. Ajattele ja toimi siis niin, että olet tosiaankin vain viemässä ylimääräistä tavaraa kirpparille.

Sanot hälle että muutat pois. Jos väkivallan uhkaa niin ilmoitus poliisille.
Turvakotejakin löytyy osasta Suomea.

Suhde on ilmeisesti täydellisesti karilla, jos poismuuttohalusta ei voi ilman väkivallan uhkaa edes kertoa.

"Salaa" muuttaminen tai muu kyyristely osoittaa miehelle, että hän on niskan päällä.

Minun ehdotukseni: mieti etukäteen tarkkaan, miten saat tärkeät tavarasi kerättyä nopeasti ja järjestelmällisesti. Tee lista. Tilaa muuttoauto ja sovi tarkka ajoitus. Palkaa itsellesi turvamies muuttotapahtuman ajaksi:
https://finsec.fi/palvelut/henkivartijat

Hyvin etukäteen suunniteltu muutto sujuu muutamassa tunnissa lähtöpäässä.
Painota muuttofirmalle, että missään tilanteessa eivät saa paljastaa, mihin osoitteeseen muutetaan. Muista vaihtaa puhelinnumero, älä esiinny sosiaalisessa mediassa muuton aikana tai muutamaan kuukauteen sen jälkeen, hanki muuton ajaksi prepaid.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kiitos tosi kovasti kaikille! Tämä ketju antoi jotenkin paljon taas uutta virtaa.. :) Olen järjestänyt muutamia asuntonäyttöjä tälle viikolle ja toivottavasti saan asunnon näinkin pian.. Taidampa tehdä nyt niin että otan vain tärkeimmät ja sen mitä mahtuu mukaan, ja myöhemmin jos mies päästää tulisin hakemaan loppuja tavaroita ystävien kanssa.. Arvostan kovasti kaikkien vastausta ja apuja ne auttoivat paljon :) Ps.. käytän incognito tilaa.

• Tykkää
Reactions: 0oo0
Pakkaat muka "vanhoja vaatteita" ja sanot vieväsi kirppikselle. Kysy vielä, onko miehellä jotain mitä ei enää käytä. Ja viet paketin etukäteen jonnekin. Toki voit hankkia vaikka sen KonMari vai mikä opus olikaan missä neuvotaan että pitää hankkitua eroon turhasta roinasta-kirjan harhautukseksi.
Siitähän ei vahinko olisi, vaikkä päättäisi palata takaisin: nostelee vaan laatikot hyllyille. Talvea vasten en lähtis mihinkään.
Kai se mies kissoista pitäisi huolen, kun on kerran niiden kanssa nytkin? Kissojen kans et saa vuokra-asuntoa mistään.

Mites se tämmöinen onnistuisi? Vai onnistuuko? Tilannetta hieman avaten.. Muutin miehen perässä Mikkelistä Helsinkiin hänen töiden perässä, jätin oman kokoaikatyön sillä minulla oli tiedossa myös Helsingistä töitä. Mies muuttui yhtäkkiä täysin kun saavuimme tänne. Henkistä väkivaltaa ihan kokoajan jne.. tilannetta jatkunut siis jo melkeen 2v. En enään jaksa enkä ansaitse tätä. Sukulaiset ja ystävätkin jäi Mikkeliin ja työt täällä loppui. Vanhan työpaikan saisin takaisin.. Mutta miten lähteä ilman että mies huomaa? Tiedän ettei päästäisi minua lähtemään. Pelkään mitä minulle kävisi jos lähtisin tai yrittäisin lähteä miehen ollessa kotona.. Matkaa on kuitenkin sen verran että kerralla asia pitäisi hoitaa.. Kokemuksia? Vinkkejä? Kiitos.

Uskon, ettei kukaan muutu täysin yhtäkkiä. Merkkejä on varmasti ollut. Minkä ikäinen olet? Sinuna menisin turvakotiin ja sanoisin sen kautta, että muutat pois ja suhde päättyy tähän. Luota vaistoihisi. Jos et ole naimisissa, eikä ole yhteistä lasta, niin ei sinun tarvitse tavaroiden kohtalosta niin välittää. Niitä saa aina uusia. Henkeä ja terveyttä ei saa. Tsemppiä ja siunausta!

Mä vihaan tollasia selkärangattomia ihmisiä joiden empatiakyky on 0. Toivottavasti löydät ex mieheni joka teki mulle noin mitä suunnittelet miehellesi tekevän ,pääset sit kokee itsekkin sen mitä aiot tehdä miehellesi.
En todellakaan ymmärrä salaa lähtemistä, kasva aikuiseksi.

Ei sulla tuu mikään suhde toimii. Anna mä arvaan , et ole tehnyt mitään, et puhunut, et ole tehnyt aloitetta seksiin ja mielestäsi olet syytön mies vaan kiukkuu turhasta.

Uutinen joskus se että et tee on se miksi suhde voin huonosti

Mä vihaan tollasia selkärangattomia ihmisiä joiden empatiakyky on 0. Toivottavasti löydät ex mieheni joka teki mulle noin mitä suunnittelet miehellesi tekevän ,pääset sit kokee itsekkin sen mitä aiot tehdä miehellesi.
En todellakaan ymmärrä salaa lähtemistä, kasva aikuiseksi.
Oliso miehesi sitten ollut mahdollisesti jopa hengenvaarassa, jos olisi tehnyt lähtönsä sinulle kertoen etukäteen? Moni on päässyt hengestäänkin, kun toinen ei ole antanut lähteä suosiolla.

Yhteistyössä