Pois jääneet kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raisa

Vieras
Elikkä homma on sellanen että olemme mieheni kanssa antaneet luvan vauvalle tulla jos on tullakseen. Ehkäisy jätettiin pois jo viime vuoden helmikuussa eikä vieläkään ole tärpännyt lukuunottamatta yhtä todennäköistä keskenmenoa lokakuussa, joka tapahtui jo raskauden alkuvaiheessa jos edes olikaan raskaus kyseessä. Nyt tammikuussa tilanne on että marraskuussa on ollut viimeiset menkat ja raskaustestit näyttää miinusta. Vieläkään en ole päässyt tarkempiin tutkimuksiin että mikä mättää vaikka neuvolassa olenkin käynyt ja he tietävät halun tulla raskaaksi. Ilman menkkoja ei varmaankaan voi hedelmöittyäkkään tietääkseni.. Lapsettomaksi meitä ei voi sanoa sillä meillä on kohta kolme vuotias lapsi. Samanlaisia kokemuksia kenelläkään?? Hormooneista ehkä kyse mutta kaipaan saman kokeneiden apuja..

Oli kyllä aika sepostusta mutta eikö paikalla ole ketään kohtalotovereita? Asia vaivaa minua tosissaan ja olis ollu mukava kuulla jos jollakulla on käynyt samoin joskus..

Mulla oli ekassa raskaudessa niin, että sain keskenmenon huhti-toukokuun vaiheilla, menkat tuli normaalisti kesäkuussa ja vasta elokuun lopussa näytti raskaustesti plussaa. Eli oli niin vähän hormoneita pissassa, et testit ei sitä näyttänyt.

Niin voishan tuo olla niinkin että on niin vähän hormoneita. Itse oon kaks testiä ostanut ja neuvolassa käyty vielä kaks varmistukseksi. Kaikki miinusta..Vielä ne vaan pitkittää ja pitkittää neuvolassakin sitä ajan saamista. Olisko aiheellista tilata ihan gynelle aika että kattoo onko kaikki muuten ok..?

Sulla on vasta 2 kk:t jäänyt tulematta? Eivät ne kauheen nopeasti aloita tutkimuksia. Multa jäi 7 tulematta ennenkun tutkivat ja diagnoosi oli PCO. Jos sulla vaan heittää hormonit kun oli juuri keskenmeno? Tiedän, että pari kuukautta on pitkä aika odottaa kun yrittää lasta mut ei muu auta. Ovulaatio on ennen kuukautisia joten voi hyvin olla että olet raskaana mutta niin alussa vielä :)

Tyhmä kysymys:mikä pco?
Niin vasta kahdet jääny tulematta mutta odottavan aika on pitkä. Ennen tuli niinkuin kellosta katsoen joten on niin ihmeellinen olo tämmösestä takapakista.
En halua edes ajatella että jospa oisinki raskaana kun sitten ottaa vielä enemmän päähän kun karu totuus paljastuu. Parempi vaan kun ajattelee "pahinta".
Mutta että SEITSEMÄT pitäis ootella niin ei tule kesää..

Mulla oli ekan raskauden jälkeen pari kertaa normaalisti kuukautiset ja sitten ne alko heittelemään miten sattuu, mulla tuli 9kk aikana vain muutamat kuukautiset. Sain terolutia, joka tasas hormonitoimintaa, niin normalisoitui taas kuukautiset.

Jotaki hormonitoiminnasta neuvolatätikin höpötti mutta miksi hullussa pitää niin kauan ootella ennen ku jotaki lääkitystä siihen saa. Oliko sulla ennen raskautta säännölliset menkat?

Yhteistyössä