poikkihuilu yamaha 211

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamuzka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamuzka

Jäsen
27.07.2004
351
0
16
olisin kyselly tollasesta huilusta. näky olevan huutonetissä myynnissä.hinta oli 50e, 9 vuotta käytössä. oiski jollain tietoa kannattaako ton ikästä huilua laittaa.ajattelin ite alkaa soittaan ja ihan sais olla sellanen et pystys harjotteleen

Alkuperäinen kirjoittaja mamuzka:
onko sulla kokemusta poikkihuilusta? onko vaikee soittaa. olen hakenut huilunsoittotunnille.en tiedä pääsenkö.ens viikolla selviää.oppisko ite soittaan.kutakuinkin nuotit tiedän

12 vuotta opistossa olen poikkihuilua soittanut. On vaikea soitin, ihan jo senkin takia, että oikean äänen saaminen voi joillakin kestää kauan. Mutta varmasti opit soittamaan kun treenaat ahkeraan:) Kyllä yhdeksän vuotta vanha huilu voi olla ihan käypä.. voisitko laittaa linkkiä huutiskohteeseen, niin voisin vilkaista miltä näyttää. :)

Kiitos Janttu linkistä. Tuosta kuvasta on aika vaikea sanoa, mutta luulisin, että ihan kelvollinen on:) Kannattaa tosiaan pyytää myyjää soittamaan jotain huilulla, koska soittimien korjaus on melko kallista, jos jotain isompaa vikaa ilmenisi. Nuo nuottivihot kannattaa sitten ottaa mukaan, koska juuri noita kirjoja käyttää aika moni opettaja ensimmäisinä soittovihkoina.

Alkuperäinen kirjoittaja mamuzka:
olisin kyselly tollasesta huilusta. näky olevan huutonetissä myynnissä.hinta oli 50e, 9 vuotta käytössä. oiski jollain tietoa kannattaako ton ikästä huilua laittaa.ajattelin ite alkaa soittaan ja ihan sais olla sellanen et pystys harjotteleen

Huom. eihän siinä hinta ollut 50 e vaan huudoille asetettu lähtöpiste, korotukset 10 e, ja hintavarauskin sille oli kait asetettu..eli kunnosta riippuen jotain 200 e luokkaa myyjä siitä ehkä halunnee.

Tuollainen huiluhan on uutena luokkaa 500 EUR

http://www.f-musiikki.fi/puhaltimet/puupuhaltimet/huilut_ja_piccolot/8501_huilu_/_yamaha.html

Kunnossa olevana huiluna varmaankin mitä parhain juurikin aloittelijalle.

Kannattaa ite testata sitä huilua, eikä tilata esim huuto.netistä.
Ite soitin kaks vuotta sitte huiluu, vuoden .
Ihana soitin, eikä oo ees vaikee soittaa, ainakaa mun mielestä .
oon tosin vasta seiskal, mut ihan sama :-----D
ajattelin alottaa musiikkiopiston uudestaan, huilu on sen verran ihana soitin etten haluis lopettaa (::
mut, mun huiluope sano, et ei kannata ostaa huilua testaamatta,
eikä mtn kiinalaista . Kiinalaisel jouduin muutaman kerran soittamaan, ja meinas loppua kiinnostus, ku kaikki näppäimet (onks se niien oikee nimi? ei meinannu aina toimia :/ Eikä ollu ees ku muutaman vuoden vanha huilu.
mut kannattaa ostaa Yamaha . se on kuulemma paras .
Sain vuodeks ihan uuden huilun, jolla kukaan muu ei ollu vielä soittanu .

Huilu kannattaa ehdottomasti testata ennen ostopäätöstä. Jos ei itse saa vielä aikaiseksi kuin pihinää eli ei osaa vielä soittaa sitä, kannattaa pyytää huilunsoiton opettaja testaamaan soitin ennen kuin sen ostaa. Vanha huilu on sikäli hyvä valinta, että siinä ääni on "auennut". Jos ostaa uuden, soitin tulee täyteen kukoistukseensa vasta, kun sillä on soitettu tarpeeksi ja soittimen ääni pääsee "tehdashyytymästä" aukeamaan. :-)