Poikavauvojen käytetyt vaatteet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pojanaiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pojanaiti

Vieras
Mihin ne päätyvät? Kirppiksiä kun kiertelee, löytyy tosi kivoja tyttövauvojen vaatteita. Poikavauvojen vaatteita ei näy juuri missään. Jos näkyykin, ne on tosi nyppyisiä, iänikuisia, pahimpia kotilumppuja.

Huutiksessakin poikavauvoille on tosi vähän mitään "tosi kivaa". Tarkoitan ihan koosta 50 kokoon 80cm asti. Tyttövauvoille on kivoja vaatepakettejakin, samoin yksittäisiä kivoja vaatteita hyväkuntoisena myynnissä. esim. name it, h&m jne halppismerkkejä, mut juuri niitä perus sellaisia mitä etsisinkin...

Ettekö ihmiset osta poikavauvoille uutena vaatetta vai mitä ihmettä niille tapahtuu? Mä haluan pukea mun pojan nätisti, siististi ja tyylikkäästi. En nyppyisiin perus potkareihin.

joo samaa oon ihmetelly! onko se vaan niin, että tytöille ostetaan enemmän söpöyksiä ja siksi niitä on myös myynnissä enenmmän... Noh se hyvä puoli on, että kun itse laitoin pojan vaatteita myyntiin, niin meni kyllä kirppis-pöytä viikossa tyhjäksi!

Alkuperäinen kirjoittaja pojanaiti:
Mihin ne päätyvät? Kirppiksiä kun kiertelee, löytyy tosi kivoja tyttövauvojen vaatteita. Poikavauvojen vaatteita ei näy juuri missään. Jos näkyykin, ne on tosi nyppyisiä, iänikuisia, pahimpia kotilumppuja.
quote]

uutena. Nykyisen trikoovaatteet kuluu parin pesun jälkeen huonon näköiseksi. Uusia vaatteitakin saa halvalla, monesti esim. Cittarissa on 60-70% alevaatteita.
Ehkä ihmiset ostaa tyttövauvalle enemmän vaatteita ja hienoimmat hörhelöt jää vähälle käytölle ja päätyy sitten siistinä kierrätykseen.
Itse en ole ostanut toistaiseksi (tytölle kylläkin) mitään kirpparilta. Olen saanut käytettyjä vaatteita ja loput olen ostanut uutena muutamalla eurolla.

Olisko niin että tytöille ostellaan enemmän vaatteita? Siis en tarkoita että pojillekin ei ostettaisi, mutta ehkä tytöille tulee herkemmin ostettua "turhia" vaatteita (kuten just mun mielestä noi pienet mekot) joita ei tule sitten kuitenkaan käytettyä?

Poikavauvoille sentään vielä löytyy, mutta odotapa kun alat kaipaamaan pojalle vaatetta koosta noin koosta 80 ja siitä ylöspäin. Kirpparien valikoima huononee koko ajan. Mä löysin vielä alle puolivuotiaalle ihan kivasti kirppareilta, sen jälkeen on mennyt aika hankalaksi. Mäkin löysin yhdeltä kirppispöydältä edullisesti pari vuotiaan pojan vaatteita. Ostin kerralla kaksi muovikassillista, kun kerrankin löysin!

Mä oon miettiny ihan samaa!

Kirpparit pursuaa tyttöjen vaaleenpunasia vaatteita mut poikien vaatteita on paljon harvemmassa, voi toki olla että ne kans menee heti ku sinne niitä tulee..

Mut hyvä esimerkki tästä löytyy ihan vaatekaupoistakin...
Meneppä lastenvaateosastolle ja kattele ympärilles...
Tytöille on kauheet määrät vaatteita ja kaikkee, kun taas pojille valikoima on paljon köyhempi :(
Varsinki sitten ku pitäs käyttää jotain yli80cm vaatteita niin poikien vaatteet on musta jotenki semmosia rumia...

Meillä on kaapit täynnä poikavauvojen vaatteita. Olen yrittänyt myydä niitä kirppiksellä yms, mutta kun eivät vain mene kaupaksi. Ja vaatetta on kumminkin laidasta laitaan. Aina vaan todetaan että "kun ei ole tytöille". Niinpä niin.
Ja tosiasiahan on, että ei poikavauvoille/-lapsille valmisteta yhtä kivoja vaatteita kuin tytöille. Aina sitä samaa.

No olenkin ostanut uutena H&M, lindex, kappahl, tutta vaatteita pojalle (tai no tulevalle lapselleni, joka piakoin syntyy), ihan pari hyväkuntoista löytöä olen huutiksesta tehnyt.

Mä en taas saa yleensä pesemällä vaatetta pilalle, pesen aina nurinpäin ja en osta lumpahtavalta vaikuttavaa/huonon tuntoista vaatetta.

Tuntuu vaan oudolle, et lentääkö kaikki vaatteet sit yhden lapsen jälkeen roskiin. Esim. pienet vaatteet kun ei kauaa edes vauvalle mahdu.

Ja en oikein pidä esim. Halpa-Hallin lovelybears vaatteista, koska tosiaan heti parin pesun jälkeen saumat kiertää, nukkaantuu ja näyttää tosi käytetylle. Siinä heittää rahat hukkaan, kun niistä ei jää siistinä mitään kiertoon...

Voisin ihan hyvin ostaa käytettynä, kun vain olisi jotain kivaa tosiaan tarjolla...

Meillä on kohta 8kk ikänen poika joka käyttää jotain suunnilleen 80cm vaatteita...
Samassa kokoluokassa on tytöille vielä semmosia söpöjä vaatteita mut poikien vaatteet muuttuu tuon jälkeen semmosiks liian aikuismaisiks :(

Alkuperäinen kirjoittaja pojanaiti:
No olenkin ostanut uutena H&M, lindex, kappahl, tutta vaatteita pojalle (tai no tulevalle lapselleni, joka piakoin syntyy), ihan pari hyväkuntoista löytöä olen huutiksesta tehnyt.

Mä en taas saa yleensä pesemällä vaatetta pilalle, pesen aina nurinpäin ja en osta lumpahtavalta vaikuttavaa/huonon tuntoista vaatetta.

Tuntuu vaan oudolle, et lentääkö kaikki vaatteet sit yhden lapsen jälkeen roskiin. Esim. pienet vaatteet kun ei kauaa edes vauvalle mahdu.

Ja en oikein pidä esim. Halpa-Hallin lovelybears vaatteista, koska tosiaan heti parin pesun jälkeen saumat kiertää, nukkaantuu ja näyttää tosi käytetylle. Siinä heittää rahat hukkaan, kun niistä ei jää siistinä mitään kiertoon...

Voisin ihan hyvin ostaa käytettynä, kun vain olisi jotain kivaa tosiaan tarjolla...

En oo varma onko kyse samoista vaatteista joita ostin muutama kuukaus sitten...Mut meillä ne on kestäny hyvin :)

Meillä pojan vaatteet on menneet käytössä aika hurjan näköisiksi, halvemmat rutkut sekä kalliimmat merkkivaatteet eli ei niitä huoli kukaan kuin ehkä pihavaatteiksi. Harmittaa kyllä, kun ei pysty niitä myymään, mutta käyttöönhän ne ostettiinkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja tosiasiahan on, että ei poikavauvoille/-lapsille valmisteta yhtä kivoja vaatteita kuin tytöille. Aina sitä samaa.

Kyllä henkkamaukat ja lindexit kohtelevat poikavauvoja ihan ok (toinen juttu on isompien vaatteet). Toki valikoima on hivenen pienempi.

Ja kyllä ostettavaa riittää, kun laajentaa haun keskihintaisiin tai kalliisiin vaatteisiin. Kaikkea löytyy, enemmän kuin ehtii pitää. Ei vaikeuksia löytää enää mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen pojan äiti:
Poikavauvoille sentään vielä löytyy, mutta odotapa kun alat kaipaamaan pojalle vaatetta koosta noin koosta 80 ja siitä ylöspäin. Kirpparien valikoima huononee koko ajan. Mä löysin vielä alle puolivuotiaalle ihan kivasti kirppareilta, sen jälkeen on mennyt aika hankalaksi. Mäkin löysin yhdeltä kirppispöydältä edullisesti pari vuotiaan pojan vaatteita. Ostin kerralla kaksi muovikassillista, kun kerrankin löysin!

No niinpä. Kaupoissa yli 80-senttisille pojille myydään kamalia pikkukoviksen pillifarkkuja ja hautajaisvärejä, ja sit kirppiksiltäkään ei löydy muuta kuin nyppyistä collegea. Kuluuhan ne vaatteet paljon käytössä, mutta luulisi että niitä jää pojilta pieniksikin ennenkuin ehtivät ihan kauhtua. Ehkä pojilla sitten on keskimääräisesti vähemmän vaatteita kuin tytöillä, joten siksi hyväkuntoiset käytetyt ovat kiven alla.

Kyllä mä kaupoista aina jotain kivaa poikavauvalle löydän, eli en kauppojen tarjonnasta valita. Toki tuntuu välillä, että tytöille enemmän, mut vaikuttaa paljon varmaan sekin ettei pojat käytä mekkoja ja hameita :D

Mulla on poikavauvojen vaatteita ja kivoja sellaisia vaikka kuinka tuolla odottelemassa myyntiin pääsyä. Muutamia kohteita on tällä hetkellä huutonetissä 50-58cm ja siellä 60-68 poikavauvojen vaatteet osastoilla. Nyt vaan ei näköjään oikein ole huutajia koneiden äärellä. Ei tahdo mennä kaupaksi, vaikka en mielestäni myy kalliilla merkkivaatteita. Sieltä löytyy tällä hetkellä merkeistä ainakin GAP, Gymboree. On toki muitakin. Mä laitan myöhemmin kesällä tai alkusyksystä paketteja. Tällä hetkellä on niin paljon kiireitä (mm. esikoisen rippijuhlat, kahdet synttärit jne), etten ehdi pitkiä aikoja koneella olemaan.

Minä siis mielelläni myyn kuopuksemme vaatteet pois. Itse näin paljon vaivaa, kun etsin nimenomaan kaikkea kivaa pojalle. On esim. muitakin värejä kuin tumman sinistä, vaaleansinistä jne. :)

Mä luulen myös, että juttu on kuten jotkut arvelivat, että poikien vaatteita kierrätetään enemmän tytöille kuin päinvastoin. Joten poikien vaatteet kuluvat loppuun useammin omassa perheessä.

Toinen syy on varmasti sekin, että tytöille ostetaan enemmän vaatetta. Vaatekaupassa tulee tyttöjen vaatteiden kohdalla aika useinkin vastaan joku aivan ihana vaate, jonka saattaisin hyvin ostaa vaikka ei niin suurta tarvetta olisikaan. Poikien vaatteissa tuota sattuu hyvin harvoin, joten "ylimääräisiä" ei tule ostettua vaan vain tarpeeseen.

Mulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Myin kirpparilla sekä poikien, että tytön vaatetta ja tytön vaatteet meni kaupaksi. Poikien vaatteet oli osa paljon käytettyjä, mutta hyväkuntoisia (ei haalistumia, ei tahroja, ei reikiä ), osa oli melkeinpä uusia (kerran tai kaksi käytetty). Joukossa oli esim. collegesetti, jossa body, housut ja takki-tosi kaunis, farkkukankaan näköinen collegesetti, jollaista ei tasan jokaisella vastaantulijalla tule vastaan...En tiedä, miksi eivät menneet kaupaksi. Hinta oli alakanttiin, kuten kaikissa myymissäni tuotteissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Mulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö. Myin kirpparilla sekä poikien, että tytön vaatetta ja tytön vaatteet meni kaupaksi. Poikien vaatteet oli osa paljon käytettyjä, mutta hyväkuntoisia (ei haalistumia, ei tahroja, ei reikiä), osa oli melkeinpä uusia (kerran tai kaksi käytetty). En tiedä, miksi eivät menneet kaupaksi. Hinta oli alakanttiin, kuten kaikissa myymissäni tuotteissa.

Mulla kyllä menee äänennopeudella värikkäät pojanvaatteet. Mutta se taitaa vaan johtua siitä, että pakko ostaa heti, kun joku muu vie käsistä.

Mutta joo, ostan uutena. Kirppikseltä ei löydy ja huutiksen hintoja käytetystä en maksa.

Yhteistyössä