A
a.p.
Vieras
Meidän nyt jo muutaman kuukauden ikäisellä pojalla todettiin synnärillä vesikives (hydrocele) toisessa kiveksessä. Käskettiin seuraamaan kotona, ettei se ala aristaa tai mustu, muuten tuosta ei kuulemma pitäisi olla mitään haittaa. Nyt vaan mietin, että mikäköhän väri tuolle on normaalia? Kives on välillä tuollainen läpikuultavan sinertävän-harmahtava, ei koko aikaa mutta silloin kun nyytit ns. "roikkuvat enemmän" (anteeksi kuvaus, en osaa oikein selittää
). Vetäytyessään kasaan tuo vesikives on suunnilleen saman kokoinen ja värinen kuin toinenkin kives, tai ehkä aavistuksen verran tummempi yhdestä kohtaa.
Mutta siis, onkohan tuo sinertävä väri ihan normaali, vai pitäisikö siitä käydä näyttämässä lääkärissä? Tänään tuo näyttää mielestäni vähän aiempaa isommalta ja sinertävämmältä, mutta en tiedä viitsiikö päivystykseen lähteä sen takia...
Mutta siis, onkohan tuo sinertävä väri ihan normaali, vai pitäisikö siitä käydä näyttämässä lääkärissä? Tänään tuo näyttää mielestäni vähän aiempaa isommalta ja sinertävämmältä, mutta en tiedä viitsiikö päivystykseen lähteä sen takia...