Poikani oli puolipäivää tajuttomana sairaalassa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sariel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ehkä olen ylihysteerinen, mutta en kyllä antaisi lastani kenenkään luo hoitoon JOS perheestä olisi jo yksi lapsi otettu huostaan. Huostaanottoon kun on aina jokin syy.
Tiedän tapauksen jossa päihdeongelmainen äiti jätti sydänlääkkeensä lapsen ulottuville ja lapsi vietiin tajuttomana sairaalaan. Lasta ei kuitenkaan otettu huostaan. Ihmettelen tosin miksi ei otettu :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sariel:
Ensinnäkin mun exä on nainen :snotty: ja asuu tän nykyisen alakerrassa. Molemmat naisia. Ja tää huostaanottaminen oli kuulemma päihteiden ja väkivallan takia, mutta ainakin mitä tunsin/tunnen häntä nykyään niin ei ole vaaraa ja lisäksi lastensuojelu käy heillä n. kerran kuukaudessa. Ja lääkäri teki laissa olevien sääntöjen mukaan ilmoituksen. En ollut puhallutuksessa paikalla, mutta käsittääkseni selvinä. Ja olen koittanut pitää välit hyvänä, koska vaikuttaa esim. pojan tapaamiseen. Ainakin tiedän, että exäni otti tämän raskaasti, kun ollut koko pojan elämän hänen kanssaan tekemisissä ja kuulemma harkitsee eroa (no tästä en tiedä sen enempää, mitä itse on kertonut).
Siinä tapauksessa jos pojalleni olisi käynyt pahemmin tai jäänyt joku vaurio niin en olisi vastannut teoistani, mutta nyt koitan ihan sovussa olla. Ja exä on soittanut jo itse lastenvalvojalle, mutta on lomalla ja tietenkin sieltä ollaan minuunkin yhteydessä. Uskon kuitenkin, että osaavat olla varovaisempia ja se tukistuskin tapahtui noin puoli vuotta sitten. Tietenkin kyselen pojalta aina miten sillä menee ja onko jotain erikoista. Jos jotain sattuu vielä vastaisuudessa tai poikani kertoo jotain epäilyttävää niin sitten tapaamiset kyllä loppuu.

Ai tuosta tulee automaattinen ilmotus
Tulee vissii sit meillekkin :o

Olin kyllä alkuun erittäin varovainen, mutta koska poika ja tytöt ovat niin hyviä kavereita niin en halunnut estää heidän kaveruuttaan. Ja exäni on kyllä ihan vastuuntuntoinen melkein raitis (eli varmaan alle 10 annosta vuodessa). Mutta kai sitä viisastuu, kun luultavasti lastenvalvojan luo tulee kokous, ainakin tälle exän nykyiselle sanottiin niin tänään. Eli kuulee ihan "asiantuntijan" mielipiteen.
Niin ja olen erittäin varovainen päihteidestä ja väkivallasta lasten kohdalla, koska om äitini ollut alkoholisti ja väkivaltainen. Mutta tuli kyllä säikähdettyä ihan tarpeeksi.
JA KIITOKSET HALEISTA JA TUESTANNE!
:hug:

Enpä usko... "meidän lapsi on täydellinen ja muut vaan yllyttää pientä.." voi nunnunnuu..ja jotain vikaa täytyy olla pojassa, jos noin pahaa litkua juo niin paljon et taju lähtee, hoh hoijaa..

Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Enpä usko... "meidän lapsi on täydellinen ja muut vaan yllyttää pientä.." voi nunnunnuu..ja jotain vikaa täytyy olla pojassa, jos noin pahaa litkua juo niin paljon et taju lähtee, hoh hoijaa..

Sanoinkin jo, etten tiedä kenen idea oli. Ja mun poika voi saada kavereiden kanssa ihan tyhmiä ajatuksia. Tarkoitin, että yksin mun kanssa ollessa on kiltti, mutta ei muiden lasten kanssa välttämättä. Kun haluaa kavereilta huomioita ja suosiota niin voi keksiä ihan älyttömiäkin ajatuksia, mitkä tietää olevan kiellettyjä. Tarhassa ja itse olen huomannut, että poika on erilainen yksin kuin kavereiden kanssa. Tottakai pojassanikin on syy, kun meni juomaan, mutta ei tää tilanne siitä parane, että alan häntä tai muita syyllistämään. Poika itse juttelee paljon sairaalassa olostaan, mutta itse tilanteeseen johtamista tapahtumista koskevaan kyselyihin vaikenee.

Sanoinkin jo, etten tiedä kenen idea oli. Ja mun poika voi saada kavereiden kanssa ihan tyhmiä ajatuksia. Tarkoitin, että yksin mun kanssa ollessa on kiltti, mutta ei muiden lasten kanssa välttämättä. Kun haluaa kavereilta huomioita ja suosiota niin voi keksiä ihan älyttömiäkin ajatuksia, mitkä tietää olevan kiellettyjä. Tarhassa ja itse olen huomannut, että poika on erilainen yksin kuin kavereiden kanssa. Tottakai pojassanikin on syy, kun meni juomaan, mutta ei tää tilanne siitä parane, että alan häntä tai muita syyllistämään. Poika itse juttelee paljon sairaalassa olostaan, mutta itse tilanteeseen johtamista tapahtumista koskevaan kyselyihin vaikenee.

Älä välitä moisista arvosteluista.
Ja sehän on totta että tyhmyys tiivistyy!!
Tuskin kukaan noista lapsista yksin olisi mennyt juomaan...se seura ja keksitään kaikkee ihmeelistä ja yleensä kiellettyä.
koettu on!!

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:

Älä välitä moisista arvosteluista.
Ja sehän on totta että tyhmyys tiivistyy!!
Tuskin kukaan noista lapsista yksin olisi mennyt juomaan...se seura ja keksitään kaikkee ihmeelistä ja yleensä kiellettyä.
koettu on!!

Kiitos :hug:

En mä kyllä sanois että 5-vuotias juo lääkettä sen takia että haluaa olla "tuhma", tai tuhmuuttaan, eiköhän sitä juotu siksi kun se oli hyvää, nehän tuppaa lasten lääkkeet oleen tosi sokerisia.

Joten en mä nyt sanois että tässä on välttämättä kenenkään "syy" että sitä juotiin, sehän on jotain mitä aikusetkin antaa että tulee parempi olo, ja vielä hyvää. Ei viisivuotias tiedä että sitä on vaarallista juoda paljon.

Ja kyllä lasten ulottuville voi vahingossa jäädä kaikenlaista, vaikka kuinka koittaisi pitää kaiken sopimattoman lukkojen takana.

Onneksi selvisitte säikähdyksellä.

[/quote]

En mä kyllä sanois että 5-vuotias juo lääkettä sen takia että haluaa olla "tuhma", tai tuhmuuttaan, eiköhän sitä juotu siksi kun se oli hyvää, nehän tuppaa lasten lääkkeet oleen tosi sokerisia.

Joten en mä nyt sanois että tässä on välttämättä kenenkään "syy" että sitä juotiin, sehän on jotain mitä aikusetkin antaa että tulee parempi olo, ja vielä hyvää. Ei viisivuotias tiedä että sitä on vaarallista juoda paljon.

Ja kyllä lasten ulottuville voi vahingossa jäädä kaikenlaista, vaikka kuinka koittaisi pitää kaiken sopimattoman lukkojen takana.

Onneksi selvisitte säikähdyksellä.[/quote]

Tiedän, että vahinkohan tuo, mutta kyseessä aikuisten cocillana-yskänlääke. Mielestäni erittäin pahaa, mutta pojan mielestä kuulemma oli hyvää :o Lähinnä tällä aloituksellani halusin kertoa muille, että lääkkeet lääkekaappiin tai muualle lasten ulottumattomiin, kun ei koskaan tiedä. En halua, että ketään äiti joutuu kokemaan vastaavaa: odottaa, että poika tulee tajuihinsa ja onko jotain vaurioita.

Yhteistyössä