Poikani mummu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaivaantunut

Vieras
En tiedä mitä tehdä poikani mummulle, eli aviomieheni äidille.

Hän on eronnut jo aikoja sitten miehestään ja kasvattanut lapsensa aikuisiksi, joten viettää nyt uusia sinkkuaikoja.

Hänellä on kuitenkin ikävä tapa vaihtaa miehiä kuin sukkia. Milloin ovat mieheni ikäisiä, milloin varattuja miehiä eikä mikään suhde kestä 2kk pidempään kun on jo uutta kierrossa.. Eli selviä ns. panoja.

Sinänsähän minua ei kiinnosta anoppini tekemiset, mutta kaipaisin jotain rotia koko touhuun.
Pojan ollessa ihan vauva, kävi hakemassa pojan vaunuttelemaan ja ihmettelin kun lenkit kesti kolme tuntia ja kävi ilmi että olivatkin "lenkillä" ja olivat käyneet "kylässä" näiden silloisten miesten luona. Vaivihkaa en enää antanut poikaani vaunulenkeille mummun kanssa..
Anopillani on myös tapana käyskennellä alasti kotonaan (mihin sinänsä on täysin oikeutettu), mutta minua hieman inhottaa kun hän pitää poikaani sylissä yläosattomissa (ja naureskeli pojan ollessa vauva kun yritti hänen tissilleen.....)
Nykyäänkin vaikka poika olisi siellä hoidossa muutamankin tunnin saattaa joku näistä naimisissa olevista nuorista miehistä ilmaantua paikalle ja he käyvät vähän "juttelemassa mummun makuuhuoneessa".

Asiasta on minusta erittäin vaivaannuttava.. Ja tästä on sanottu mummulle (niin minä kuin mieheni) että vois edes sen aikaa olla ilman niitä miehiä kun katsoo pojan perään. Ja perjantaina päätin pitkästä aikaa antaa mummun katsoa pojan perään päivällä kun kävin asioilla, josko olisi oppinut jotain, mutta poikaa hakiessani siellä oli taas joku mies. Tämän kokoisessa kaupungissa ei muutenkaan välttämättä kannattaisi olla aivan noin avoin kaikille... Myös meidän käydessä kylässä siellä, haluaa pitää poikaa sylissä ja "leikkiä" mutta istuvat katsomassa mummun facebookkia....
Sitten vielä ihmettelee kun emme käy juuri koskaan kylässä nykyään eikä hän näe lapsenlastaan niin usein kuin haluaisi.

Pitääköhän tässä nyt pistää välit kokonaan poikki hetkeksi aikaa, jos vaikka saisi ymmärtämään..
En haluaisi.. omat vanhempani asuvat kaukana ja haluaisin että pojallani olisi yksi mukava isovanhempi läsnä johon voisi luottaa. Poikani on kuitenkin vielä sen verran nuori, ettei ymmärrä mitä mummu touhuaa, ja siellä on vain "setä käymässä" mutta tapa tulee olemaan myös pojalle vaivaannuttava ellei muutu.

Anteeksi sekava teksti, oli vain pakko purkaa jonnekkin.

Onhan tuollainen jopa noloa, mutta minkäs teet. Mummulla on oma elämä, jota saa elää kuten tahtoo. Se ei välttämättä ole sellaista, joka teille sopisi. Ainoa keino on valita siihen oma suhtautumistapa, jonka olet jo osin valinnutkin. Se taas ei tunnu mummusta mukavalta, mutta minkäs hänkään tekee ;)

• Tykkää
Reactions: Pikkukaupunkilainen
No näinhän se taitaa olla..
Asiasta kun on sanottu niin vastaus on ollut "mitä sitten.. saan mä tehdä mitä mä haluan eikä se muille kuulu"
Ja on siinä aivan oikeassa.

Toivoisin vain ehkä hieman "siveyttä" asiaan, ne muutamat tunnit sillon tällöin (väh. kerran viikossa), jotka vois viettää myös pojanpoikansa kanssa luulisi pystyä olemaan myös ilman niitä miehiä. Eikä ole kovin kiva jos poika oppii tunteen mummunsa kylän polkupyöränä :P Tämän kun saisi taottua jotenkin mummun päähän, muuten saa mun puolesta käydä painamassa ketä tahtoo ja niin paljon kun tahtoo :D

Kyllä mäkin vähän sille kannalle kallistun, että voisi ne muutamat tunnit jotka poika on hänen luonaan olla vain pojan kanssa, kai niitä miehiä kerkiää näkemään muulloinkin.
Tuskin on kuolemaksi jos ei miestä juuri silloin saa. ;)

Yhteistyössä