Poikamme..

ei suostu kunnolla syömään vaan valuttaa kaiken ruuan ulos suustaan. Joskus menee paremmin mutta nyt on ollut yhtä showta tää syöminen. Ikää on 1v2kk ja ainut mitä saattaa purkillisen syödä on Pikkufarmarin herkku ja sehänon tarkoitettu 4.kuiselle. Syötänkö nyt sitten sitä että edes jotain syö????
 
No tottakai syötät sitä,mikä uppoaa!Luuletko,että poika söisi vaikka perunamuusia,siis ihan maitoon/veteen tehtynä,jos sekoittaisit sitä sen pikkufarmarin joukkoon.Jos ei suostu,niin anna vaikka pari purkkia kerralla.Söisikö esim. juustoa,jos annat itse syödä?Oletko kokeillut tehdä itse samettista pöperöä pojalle?Mä välillä teen vieläkin ihan samettista parsakaali-kukkakaali-porkkana-sei-sekotusta ja maustan aidolla voilla,että saadaan vähän makuakin.

Toiset varmasti kommentoivat,että jos ei muu ruoka kelpaa,olkoon syömättä,mutta mä en kyllä ole valmis soveltamaan sitä ainakaan alle 2v:n kanssa.Mun mielestä se,ettei lapsi syö kunnolla,on jo ihan tarpeeksi rasittavaa,etten mä ainakaan ole valmis "näyttämään kaapin paikkaa" tässä asiassa.Vielä.Katsotaan sitten,kun 2v. on tullut täyteen.

Tsemppiä!
 
Meillä oli samassa iässä sama ongelma. Anna lapsellesi ikäistensä ruokaa, on minun ohje. Kyllä se siihen tottuu, eikä mene kuin hetki niin huomaat että karkeempikin ruoka maistuu. Se on pelkästään tottumus kysymys. Pian saat kaksivuotiaanakin muussata kaiken ruoan...
Minun mielestä on vanhemman tehtävä opastaa lastaan kasvamaan, kaikessa asiassa. Opetathan lapsen käymään potalla ym. miksi et opettaisi syömään myös karkeampaa ruokaa. Minä ajattelen ihan maalaisjärjellä...

Näin meillä.
 
pihlanmamma
Maistuisiko paremmin jokin sellainen mitä saa itse laittaa suuhun esim. maissinaksut, hedelmät ja keitettyjen vihannesten palat, leipä, pikkuiset liha tai broileripullat? Purkkiruuat on tosi mauttomia eikä sekään aina saata edistää jo muutenkin huonoa syömistä. Kokeilisin itse sormiruokia ja kotiruokia kuten muussia ja jauhelihaa eri muodoissa maustettuna, senkin voi "surauttaa" tasaiseksi sauvasekoittimella. Oman pieniruokaisen tytön kanssa olen joutunut paljon kikkailemaan ja leipää olen saanut menemään aiemmin vain ruokaa sen soseuttamalla.

 
auttaisiko jo kokeilla "oikeaa" ruokaa eli sitä mitä itsekin syöt. kun se jossakin iässä tulee se kiinnostus sitä ruokaa kohtaan mitä äidin lautasella on vaikka se samaa olisi kuin omallakin.
Tuonikäinenhän voi periaatteessa syödä kaikkea samaa mitä sinäkin syöt.
vai onko kysymys siitä että ruuan pitää olla tarpeeksi hienonnettua?
 
Kaikkia on kokeiltu! Myös sitä mitä itse syön...tuo nyt näyttää olevan ronkeli tyyppi! Muilla vissiin on tän ikäiset jotain ihmelapsia ja niin ison oloisia että! Syövät jo samaa ruokaa sekä leipiä.. ei meitin vauveli.
Mutta kokeilen tota muussin lisäämistä tohon ruokaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.07.2006 klo 15:59 Äityliini kirjoitti:
Kaikkia on kokeiltu! Myös sitä mitä itse syön...tuo nyt näyttää olevan ronkeli tyyppi! Muilla vissiin on tän ikäiset jotain ihmelapsia ja niin ison oloisia että! Syövät jo samaa ruokaa sekä leipiä.. ei meitin vauveli.
Mutta kokeilen tota muussin lisäämistä tohon ruokaan.
Kuule, meidänkin ukkeli on oikea hienokurkku. Muussaan ruuan ja annan vaikka sitä pikkufarmarin herkkua että jotakin syö. Niiden on helppo taas sanoa kenellä ei ole samaa ongelmaa. Tuo muusin tai riisin sekoittaminen purkin joukkoon on hyvä idea, toimii ainakin meillä ja ruokaan saa lisää "ytyä". Nyt ukkeli tykkää myös jo syödä itse ja minä lapan siinä samalla myös ruokaa pikkumiehen suuhun. Siitä se lähtee menemään :hug:
 
Meillä just 1v2kk ihan sama ongelma. Ainut mitä meni oli riisi ja broileri ja pikkufarmari... Sitten annoin lautasen itselle, jossa oli makaronia ja lihapullia samalla kun itse söimme. Siitä lähtien on saanut syödä itse. Sotkut siivotaan jälkeen päin. Eilen kokeilin samaa puuron kanssa. Sekin on nyt maistunut. Nyrkillä syöden....mutta aina vaan useammin se lusikkakin suuhun löytää...
Kaikki ajallaan. Anna sitä mitä syö, ja vähän ajan päästä kokeilet uudestaan ja vaikka uutta ruokaa uudessa paikassa. Kesällä ulkona syöminen on sujunut meillä hyvin.
 

Yhteistyössä