poika varasti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuystävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuystävä

Vieras
Tokaluokkalainen poikani teki ikävän tempun,varasti hyvältä kaverilta keräilykortin,hyvän sellaisen.Mietin tässä toiminko oikein kun käskin pojan palauttaa kortin takaisin...eli poika siis kirjoitti kaverille kirjeen,jossa sanoi ottaneensa kortin,pyysi anteeksi ja antoi itseltään yhden kortin lisäksi kaverille.Tiedän että moni muukin kaveri varastaa kortteja,mutta itse en sitä hyväksy!Pelkään vain että nyt poikani joutuu silmätikuksi eikä kukaan halua olla varkaan kaveri :( Pitäisikö vain antaa asian olla ja jättää kirje ja kortti viemättä?Vai olemmeko rehellisiä?Poika veisi kirjeen huomenna kouluun tai suoraan kaverille kotiin koulun jälkeen.Kirje siksi koska poika on ujo eikä oikeassa tilanteessa varmasti löytäisi heti oikeita sanoja.Neuvokaahan,kiitos!

Aivan oikeaa toimintaa, rehellisyys puhdistaa pahan mielen ja kyllä ne kaveritkin sellaista suoraselkäisyyttä arvostaa. Varsinkin, jos poika ottaa roisin asenteen, eikä ujoutensa takia häpeile turhia (ja herätä epäluuloa sitä kautta). Menisin itse pojan mukaan viemään kirjettä kaverin kotiovelle, turvaksi ja katsomaan, että asia tulee ihan selväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Aivan oikeaa toimintaa, rehellisyys puhdistaa pahan mielen ja kyllä ne kaveritkin sellaista suoraselkäisyyttä arvostaa. Varsinkin, jos poika ottaa roisin asenteen, eikä ujoutensa takia häpeile turhia (ja herätä epäluuloa sitä kautta). Menisin itse pojan mukaan viemään kirjettä kaverin kotiovelle, turvaksi ja katsomaan, että asia tulee ihan selväksi.

Peesi tälle, täyttä asiaa!

Yhteistyössä