Poika pissasi patjalle, miten puhtaaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ai niin, toiset "pyöräyttää" kollikissat sinä kusessa että loppuis pissailu vääriin paikkoihin. Vois kokeilla sitäkin...

nyt mä lähden enkä palaa tänne ainakaan enää tänään.

Käy ostamassa lemmieläinkaupasta ainetta mitä voi ruiskuttaa esim. kissanpissaan. Meillä on sellaista Hajuton -nimistä. Yleensä olen eläin- /lapsivahinkojen jälkeen ensin kuivannut suurimmat pissat paperiin ja sen jälkeen suihkuttanut patjan märäksi hajuttomalla. Sitten olen antanut kuivaa patjan. Aine on ns. biologisesti bakteereja syövää, joten samalla lähtee pöpöt ja hajut. Näin olen putsannut jopa tempur patjan, jota ei periaatteessa saisi kastella.

Ei kannata pestä. Ei, vaikka onkin nää helteet. Kerran olen kokeillut vaahtomuovista sohvatyynyä pestä. Pesu onnistui, kuivuminen ei. Toi suihke kuulostaa hyvältä, mikäli on sallittu ihmisille. Muuten tuuletus ja jos ei hajut lähde, uuden patjan ostoon.

kyllä mä oon tollasen ohkasen vauvansängyn patjan pessy ainakii kymmenen kertaa, ensin ripottelen soodaa, huuhtelen ja sitten etikkaa ja huuhtelen kunnolla, melko nopeesti on kuivunutkin saunalla.

Mä oon kastellut ja sit pessyt pissakohdan pesuaineella. Käsin hieronut pesuainetta patjaan. Monen monituista kertaa tämän tehnyt 3 lapsen äitinä ja aina on patjat saunassa kuivunut.

[QUOTE="Josa";23937025]Mä oon kastellut ja sit pessyt pissakohdan pesuaineella. Käsin hieronut pesuainetta patjaan. Monen monituista kertaa tämän tehnyt 3 lapsen äitinä ja aina on patjat saunassa kuivunut.[/QUOTE]

sama kokemus mullakin.. Pitää vaan painella kunnolla kuivaksi ja laittaa pystyyn kuivumaan, niin varmasti kuivuu ihan kuivaksi saunassa.

Olen minäkin pessyt. Kyllä ne on ulkona tällaisilla keleillä aina hyvin kuivuneet. Koskaan ei ole yksikään patja homehtunut. Kylppäriin olen siis vienyt suihkun alle. hieronut pesuainetta ja paineella suihkuttanut vettä pissakohtaan, sen jälkeen kuivannut enimmät ja patja ulos kuivumaan.

joo tosiaan pitää olla pystyssä, ja sit vaikka 12h kohalla kääntää puol kiekkaa myötäpäivään et valuu toiselle syrjälle, meillä sellanen muovitettufrotee mikä on muotoonommeltu

No kyllä minä patjan pesen. En tietysti runkopatjaa, mutta vaahtomuovipatjan. Patjan suojus irti ja koneeseen ja patjan pesen suihkussa pesuaineella.

Ihan talvellakin sen kyllä saan nopeasti kuivaksi. Miten te oikein patjat pesette, jos ne on homeessa? Juu ja minäkin pystyasennossa ensin valutan patjan siellä suihkussa. Meillä on lattialämmitys eli varmasti nopeuttaa kuivumista.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä