Poika ollut kuiva koko päivän!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiljaa hyvä tulee...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiljaa hyvä tulee...

Vieras
Siis vihdoinkin meidän ukkeli on ollut ihan kokonaisen päivän kuivana, sanonut itse kun on pissattanut, ikää pojalla "vasta" 2v7kk. Ja täytyy tunnustaa, että pahemmin ei ole tullut tuota kuopusta opetettua kuivaksi, omaa laiskuutta... Esikoinen oli aikanaa kuiva jo 1v10kk enkä olis ikinä kuvitellut olevani näin laiska tuon kuivaksi opettamisen kanssa :ashamed: . No josko se tästä...

Mä olen sitä mieltä, että kuivaksi ei voi lasta varsinaisesti opettaa. *avaa sateenvarjon* vaikka monet mammat sillä päteekin.
Kyse on lapsen kypsyydestä ja taitaa siinä olla jotain tekemistä hormonitoiminnan kanssakin.

Kiitos sasasi! Ja on tosiaan hieno tunne kun toinen tajuaa sanoa että pissattaa ennen kun se pissa on housussa :)

Niin kolmen äiti, ehkä meijän poika nyt sitten vaan on kypsyny tuohon pottailuun kun en oo sitä aikaisemmin sinne jaksanu opettaa. Ja esikko oli tyttö ja puolustuksekseni oon ajatellu että tytöt sen yleensä aikaisemmin oppii kuin pojat...

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mä olen sitä mieltä, että kuivaksi ei voi lasta varsinaisesti opettaa. *avaa sateenvarjon* vaikka monet mammat sillä päteekin.
Kyse on lapsen kypsyydestä ja taitaa siinä olla jotain tekemistä hormonitoiminnan kanssakin.

joo, mutta mistäs sen kypsyyden tietää jos ei jaksa kokeilla? kyllähän sitä vaippaan tekee vielä viisvuotiaana jos kukaan ei kerro vaihtoehtoa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin kolmen äiti, ehkä meijän poika nyt sitten vaan on kypsyny tuohon pottailuun kun en oo sitä aikaisemmin sinne jaksanu opettaa. Ja esikko oli tyttö ja puolustuksekseni oon ajatellu että tytöt sen yleensä aikaisemmin oppii kuin pojat...

Tytöt kuulema monesti hallitsevat nuo jutut poikia aiemmin. Meillä on "pelkkiä" poikia ja kaksi heistä ollut kuivia 3v mennessä. Kuopus (alle 2v) vasta harjoittelee :)

Alkuperäinen kirjoittaja sasasi:
joo, mutta mistäs sen kypsyyden tietää jos ei jaksa kokeilla? kyllähän sitä vaippaan tekee vielä viisvuotiaana jos kukaan ei kerro vaihtoehtoa.

ymmärsitkö tahallasi nyt väärin?

Tietysti lasta pitää potalle/pöntölle totuttaa, mutta kuivaksi ei lasta saa ennen kuin hän on siihen tavallaan valmis.

Yhteistyössä