Poika muistaa yksityiskohtia edellisestä elämästään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ääh, meni jo, tuleeko uusintana? Kattoiko kukaan?

Brittipoika Cameron Macaulay antaa toivoa niille, jotka haluavat uskoa kuolemanjälkeiseen elämään ja uudelleensyntymiseen.

TV Viisi esittää tänään 27.3. klo 20.00 dokumentin Poika joka on jo elänyt, jossa 5-vuotias Cameron matkustaa äitinsä ja psykiatri Jim Tuckerin kanssa saarelle, jossa hän uskoo aiemmin asuneensa.

Cameron kertoo aiemmasta kodistaan ja perheestään yksityiskohtia, jotka kaikki saadaan vahvistettua.

- Cameron ei ole koskaan puhunut minulle kuolemasta. Ystävälleen hän oli kertonut, että kuolemaa ei kannata pelätä, koska tänne palaa aina takaisin, äiti kertoo.

Oon nähny ton jo ajat sitten, vanha juttu.. :) Oli aika mielenkiintoista kyllä, vaikka kaikki ei mennytkään aivan putkeen mitä poika kertoi.
Ja luulenpa, sinä "vieras", että elämä on paljon monimutkaisempi kuin vaan joku helkkarin mussutus helvetistä tai taivaasta elämän jälkeen..

Aivan naurettava juttu oli. Poika selittäny jotain jostain isästä, no eipä löytyny sen nimistä. Ja löytyhän sitä jopa talo, jonka poika oli "tarkkaan kuvaillut": yksikerroksinen ja valkoinen. Koko ajan äiti kysyi pojalta, asuitko täällä ennen, onko sinulla ikävä toista äitiäsi, oliko talo silloin erilainen... ja poika vastasi kyllä. Äiti siis johdatteli koko ajan poikaa. Jossain vaiheessa äiti selitti, että normaalisti rauhallinen poika oli saanut reissulla jonkun raivokohtauksen, minkä ilmeisesti luuli tarkoittavan, että poika on oikeasti elänyt paikassa. Eiköhän se enemmänkin tarkoittanut sitä, että pojalla alkoi mennä hermot kun viattomasta valheesta alkanut tarina jatkui ja jatkui ja ei uskaltanut sanoa äidille, että oli kuvittelut koko jutun.

Täällä pystyy katsomaan, jos englanninkieli sujuu:
http://topdocumentaryfilms.com/the-boy-who-lived-before/

Olihan tuo ihan mielenkiintoinen juttu. Luulen itsekin, että poikaa johdateltiin. Toisaalta on kuitenkin ilmeisesti olemassa muitakin lapsia, joilla on vastaavia juttuja. Hmm.

Aivan naurettava juttu oli. Poika selittäny jotain jostain isästä, no eipä löytyny sen nimistä. Ja löytyhän sitä jopa talo, jonka poika oli "tarkkaan kuvaillut": yksikerroksinen ja valkoinen. Koko ajan äiti kysyi pojalta, asuitko täällä ennen, onko sinulla ikävä toista äitiäsi, oliko talo silloin erilainen... ja poika vastasi kyllä. Äiti siis johdatteli koko ajan poikaa. Jossain vaiheessa äiti selitti, että normaalisti rauhallinen poika oli saanut reissulla jonkun raivokohtauksen, minkä ilmeisesti luuli tarkoittavan, että poika on oikeasti elänyt paikassa. Eiköhän se enemmänkin tarkoittanut sitä, että pojalla alkoi mennä hermot kun viattomasta valheesta alkanut tarina jatkui ja jatkui ja ei uskaltanut sanoa äidille, että oli kuvittelut koko jutun.

Noinhan se menee...:)

Täällä pystyy katsomaan, jos englanninkieli sujuu:
The Boy Who Lived Before | Watch Free Documentary Online

Olihan tuo ihan mielenkiintoinen juttu. Luulen itsekin, että poikaa johdateltiin. Toisaalta on kuitenkin ilmeisesti olemassa muitakin lapsia, joilla on vastaavia juttuja. Hmm.

Niin, on olemassa muitakin lapsia, joita johdatellaan, jotka valehtelevat, jotka kertovat sattumalta sopivia asioita, joiden vanhemmat käskevät heidän valehdella...

Äitin veli oli puhunut pienenä aluksi englantia kun oli oppinut puhumaan. Suomenkielinen perhe.
Taisi olla siinäkin kyse tästä ilmiöstä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
mä muistan kanssa jotaki mun vanhasta elämästä. uskon jälleensyntymiseen. en kyllä paljoa muista mutta joitakin pieniä asioita sieltä täältä kuten asuinpaikka, hiusten väri, kuolema, perhe

Alkuperäinen kirjoittaja yleltä ei tallaisia;23752582:
Suhtaudun aina aika varauksella näitten mainokanavien "dokumentteihin".
Yleensä siinä vaiheessa kun aletaan puhua jälleensyntymisistä, enkeleistä ja muista tämän sarjan hömpistä, voi ihan huoletta heittää varaukset roskakoriin ja nauraa paskaisesti. Kyseiset "dokumentit" noudattelevat aina melko samaa kaavaa: Joku hyyppä väittää kivenkovaan nähneensä jotain, jota ei millään tapaa edes yritetä todistaa paikkansapitäväksi tai -pitämättömäksi. Ollaan vaan "okei, se sanoi noin, ei se varmaan valehtelis tai näkis harhoja kuten tuhannet muut ihmiset, rok rok".

Samaan aikaan kyseinen hyyppä yleensä tekee kirjan ja lypsää rahaa hyväuskoisilta kertomalla "kokemuksistaan" :D Paras esimerkki tästä on enkelinäkykirjat. Miltään muulta kohderyhmältä kuin taikauskovaisilta ei ole niin helppoa lypsää niin paljon rahaa niin pienellä vaivalla.

Mä oon sitten varmaan uusi sielu.
Sitä paitsi, jos sielu jatkaa matkaa uuteen ruumiiseen, miten selitetään ihmisten massiivinen kasvu??? Siis että yhä enemmän vaan on populaa, mistä niitä uusia sieluja saadaan, jos vanhoja kierrätetään?

Minäkin kerroin aina pienenä juttuja siitä, millaista äidin "mahassa" oli asua. Tiesin puhuvani pötyä, mutta kun vanhemmat kuuntelivat muka kiinnostuneina, jatkoin juttujani. Lapset keksii kaikenlaista. :)

• Tykkää
Reactions: MorbidMama

Joo mäkin katsoin tän ja todella hatarin eväin ne epäili sitä edellisen elämän muistamista. Itsekin kiinnitin huomiota tohon jatkuvaan kyselyyn, johdatteluun ja painostamiseen. Olis mullakin hihat palaneet...

joko höpöjuttua,tai sitten laps on jotenkin psykoottinen. ikävä kyllä. en oo nähnyt dokumenttia mutta mitään uudelleen syntymisiä ei voi tapahtua mielikuvituksen tuotetta