Poika meni taas itkien kouluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Meidän tokaluokkalainen on toivoton taivaanrannan maalari-ollu aina. Eskarin päästötödistuksessa luki "pohdiskeleva ja mietiskelevä poika" ettö olivat osanneet hienosti ilmaista tuon oleellisen piirteen...
Mutta kun nyt se on jo toisella lkuokalla, eikä reppu muistu millään mukaan :headwall: Aamulla mä lähdin edellä ulos kiiittämään pikkusiskoa autoon ja käynnistämään autoa ja muistutin hanskoista ja piposta, johon poika itse totes että reppu pitää muistaa myös. Mä kehuin tietty kovin kun hän muisti. Mutta kun me päästiin kouluun, sitä reppua ei ollu missään! Hän oli hanskoja hakiessaan unohtanu sen.
Nyt ajattelin, että jos antaisin hänelle joululahjaksi kalenterin, johon saa jokapäivä laittaa rastin kun muistaa reppunsa ja jos reppu unoihtuu, pitää pyyhkiä kaksi rastia pois, Kun rasteja on 10 saa valita mennäänkö uimaan, HopLoppiin, laivalle, ulos syömään, elokuviin...jotain kivaa seuraavaksi viikonlopuksi, kun on 10 rastia saanu koottua.
Poika kun tuntuu paljon paremmin muistavan kehut ja kannustuksen kun moitteet. Nytkin häneltä itku pääsi, taas ope suuttuu hänelle, vaikka ope ei edes mikään hirmu ole. Kauhean hyvin en opea tunne, mutta hän on ollu myös pikkusiskoni ope ja sisko on herkkä, jos ope olis kovin kova sanomaan, en usko että siskolla olisi hänestä niin hyvät muistot. Toisalta sisko ei takuulla ole ikinä unohtanu ainuttakaan koulutavaraa kotiin...
No, jokatapuaksessa säälittää poikaparka, enkä oikein tiedä miytä sille tekis :/

Alkuperäinen kirjoittaja Viears:
Muuten hyvä idea, mutta älä pyyhi niitä rasteja unohduksesta. Ihan kuannustamista vaan, ei rankaisua

Sillä oli toi rastisysteemi jo kerran ja silloin se sai ihan suoraan ne kaikki 10 rastia. Sillon siis ei ollu sovittu poispyyhkimisestä lainkaan. Sen takia mä ajattelin, että jos nyt hiukan tiukentais linjaa.
Tai sitten niitä rasteja pitäis kyllä kerätä enemmän kun tuo 10 ja se taas varmaan tuntuu pojasta paljolta?

Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
tosta poikas kuvailusta tuli ihan minä pienenä mieleen. mä olin just samanlainen taivaan rannan maalari joka unohteli kaikkea.
edelleen oon semmonen :ashamed:

No itseasiassa mä taidan olla vähän samanlainen, mutta en mä koulureppua koskaan unohtanu :o .
Mutta tiedän kyllä, mistä poika on tuon perinny ja ehkä osiun mallioppinutkin...mä olen hyvä olemaan poissaoleva aina joskus :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja nibbler:
tosta poikas kuvailusta tuli ihan minä pienenä mieleen. mä olin just samanlainen taivaan rannan maalari joka unohteli kaikkea.
edelleen oon semmonen :ashamed:

No itseasiassa mä taidan olla vähän samanlainen, mutta en mä koulureppua koskaan unohtanu :o .
Mutta tiedän kyllä, mistä poika on tuon perinny ja ehkä osiun mallioppinutkin...mä olen hyvä olemaan poissaoleva aina joskus :whistle:

mulla ei koskaan jääny reppu, mut repun sisältö mahdottoman usein :)

Alkuperäinen kirjoittaja naksu:
Oven viereen tarkistuslappu missä lukee mitä pitää olla mukana ,siitä saa poika itse tarkistaa että kaikki oleellinen on mukana.

Se ei muistais kattoa sitä :D
Mutta ihan yksinkertasesti vois kyllä kokeilla sitä, että pistäis ison repun kuvan ulko-oveen.

Minä olin pienenä ihan samanlainen, paitsi etten koskaan itse reppua unohtanut...

En usko että rankaisu mitään auttaa, eihän lapsi pahuuttaan asioita unohtele. Isäni aina suuttui minulle kun unohtelin asioita ja se tuntui kauhean pahalta ja epäreilulta, kun en voinut sille unohtamiselle mitään.

Auttaisiko jos laittaisit ulko-oveen listan, mistä poika voisi itse ennen kouluun lähtöä tarkistaa, onko hällä kaikki tarvittava mukana?