Poika lyö minua :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Tätä on jatkunut jo aika kauan. Kun kiellän poikaa niin silloin poika saattaa tulla läpsäisemään minuu.. Jäähylle kun pojan vien niin silloin sylissä poika lyö minua tosi paljon, rimpuilee ja potkii kuin mikäkin raivopää. Kielloista huolimatta ei lopeta, lopettaa hetkeksi silloin ku sanon että silitä tai halaa mielummin. Silloin paijaa minua tai halaa, mutta hetken päästä taas saattaa lyödä jos torun poikaa. Pahojaan tekee yllättävän paljon nyt, huomasin että aina kun hammas on puhkeamassa niin poika kiukuttelee ja tekee pahojaan enemmän kuin normaalisti eikä mikään ole hyvä.
Minuu ahdistaa hirmusasti kun poika läpsäisee, tulee tosi paha olo ja epäonnistunut äitifiilis. Mitä teen? Niin poika on n. 2v4kk

Ei siihen auta muu kuin selittää että pahoitit äidin mielen, jäähy, anteeksi pyyntö.. meillä on ton meidän 2,2 veen kanssa ihan samanlaista. Poika myös, jatkuvasti heittää tavaroita toisia päin, läimii, raapii. Myös vauvaa, sitä on vaikea kestää. :kieh:

meillä sama juttu. sain läpsimisen hieman loppumaan aikas hölmöllä jutulla. opetin pojalle kun oli hyvällä tuulella läpsäämään mun käteen kun sanoin annan viisi. ja kun poika suuttuu ja aikoo lyödä sanon näin. silloin poika ei varmasti lyö kun haluaa uhmata. jättää siis lyömättä mua kokonaan....
hölmöä mutta toimii meillä!

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Ei siihen auta muu kuin selittää että pahoitit äidin mielen, jäähy, anteeksi pyyntö.. meillä on ton meidän 2,2 veen kanssa ihan samanlaista. Poika myös, jatkuvasti heittää tavaroita toisia päin, läimii, raapii. Myös vauvaa, sitä on vaikea kestää. :kieh:

Leluja poika myös heittelee, hirvee määrä on leluja mennyt "roskiin". Ihan toivotonta touhua :( , nyt on peukalo keskellä kämmentä :ashamed:

Mä otan aina kun yrittää löydä tai heittää jollain syliin, ja pidän siinä niin ett kädet on kiinni kanssa, ettei pääse tekeen mitään. Yleensä siinä vaiheessa luovuttaa, kun selitän että noin ei tehdä, se on tuhmaa ja sattuu jne. Jos silti viel lyö, jäähylle saman tien. Ja siell pysytään niin kauan kunnes mä menen päästämään pois ja takas saa tulla anteeksi pyynnön kautta.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
meillä sama juttu. sain läpsimisen hieman loppumaan aikas hölmöllä jutulla. opetin pojalle kun oli hyvällä tuulella läpsäämään mun käteen kun sanoin annan viisi. ja kun poika suuttuu ja aikoo lyödä sanon näin. silloin poika ei varmasti lyö kun haluaa uhmata. jättää siis lyömättä mua kokonaan....
hölmöä mutta toimii meillä!

=)

Sama vika! Ja ikää 2v7kk
Oikein näkee kun poikaa suututtaa joku asia, ja jos kädessä on jotain niin kiellosta huolimatta esine lentää. isäänsä on lyönyt krokettimailalla otsaan :/
Mut muistan lukeneeni (kaks+?) et olis vähän ikään kuuluvaa. Mä en oo keksiny muuta kuin jäähylle viemisen

Mutta hän on pieni vielä ja siinä iässä, että tekee tuollaista. Hänellä ei ole puheen keinoja selvittää tilanteita ja siksi lyö, lisäksi pojat ovat vaan rajuja. Meillä teki poika tuota ja nyt se on lopettanu, kun täytti 3v. Kyllä se siitä ajan kanssa.

Itse en edes reagoinut aina, vaan yritin tehdä asian huomaamattomaksi. Joskus uhmaikäinen huomaa, että tuosta se äiti suuttuu ja alkaa tekemään juuri kyseistä asiaa voimakkaammin.

Etkö sinä lukenut taannoin lehdestä psykogin kirjoitusta pikkuisista?

Siinä oli että 2-vuotiaana ihminen on väkivaltaisimmillaan. Pieni ei erota mikä on oikein ja mikä väärin. Ja sitä varten sinä olet että opastat pienelle asioita. Pieni ei myöskään osaa hallita tunteitaan ja siinä- taas vanhempaa tarvitaan.

Eli ei auta lannistua nyt.

Yritän löytää sulle sen linkin.

Toisilla uhma on kovempaa ja fyysisempää kuin toisilla, et sinä suinkaan ole huono äiti. Pikemminkin päinvastoin, turvallinen ja sellainen jolle voi rauhassa uhmata ja kokeilla rajojaan. Rankkaa se on välillä, mutta kun toimit johdonmukaisesti, niin jossain vaiheessa lapsi rauhoittuu kun huomaa ettei saa riehumisellaan mitään aikaiseksi.

Meillä kuopus (2v9kk) on heti "nyrkit pystyssä", kun suuttuu mulle jostain. Otan samantien kiinni käsistä ja sanon tiukasti, että ei lyödä. Sen sijaan halaan poikaa ja annan raivota, yleensäkin tuo pyrkii syliin kun suututtaa. Sylissä kanna niin, että on selkä mun mahaa vasten, mun toinen käsi on pojan hartioiden alla ja toinen jalkojen välissä. Tässä asennossa ei pääsee potkimaan ja läpsimään.

Toinen ikävä tapa on, että jos estän juoksentelemasta minne sattuu pitämällä kädestä kiinni, puree mua rystysistä. Jatkuva 'ei purra', on tehonnut sen verran että enää ei pure kunnolla mutta kokeilee kuitenkin hampaat rystysiin.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Sama vika! Ja ikää 2v7kk
Oikein näkee kun poikaa suututtaa joku asia, ja jos kädessä on jotain niin kiellosta huolimatta esine lentää. isäänsä on lyönyt krokettimailalla otsaan :/
Mut muistan lukeneeni (kaks+?) et olis vähän ikään kuuluvaa. Mä en oo keksiny muuta kuin jäähylle viemisen

Meilllä ihan saman ikäinen, samat touhut ja lisäks sylkee.

Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
Mitäs te ootte saaneet lapsen lopettamaan lelujen heittelyn? Kiitos kaikille vastauksista, parempi olo tuli =)

Toistoa toisen perään. Käskemällä: älä heitä, jos heittää arestiin, anteeksi pyyntö... Nykyään saattaa nostaa jo käden mutt mä en kerkiä sanomaan edes eitä loppuun, kun luopuu aikeistaan useimmiten.

vaan se on estettävä ja mentävä lapsen kanssa samalle korkeustasolle..otettava katsekontakti (eli sinä katsot ja lapsi välttelee) ja kerrottava hyvin selkeästi,että et hyväksy lyömistä/lelujen heittelyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Karuski:
vaan se on estettävä ja mentävä lapsen kanssa samalle korkeustasolle..otettava katsekontakti (eli sinä katsot ja lapsi välttelee) ja kerrottava hyvin selkeästi,että et hyväksy lyömistä/lelujen heittelyä.

Näin juuri!!! Voi ottaa jämäkästi vaikka käsistä kiinni. Itse pitää pysyä rauhallisena ja lapselle kerta toisensa jälkeen se viesti, ettei lyöminen tai toisen satuttaminen ole millään tavalla sallittua vaikka kuinka harmittaa.

Hyytävää ajatella, että samanlaisen otsikon saisi aikaiseksi joistain aikamiespojistakin. Kun äidillä on eläkkeenmaksupäivä, poika tulee kylään. Valitettavaa todellisuutta monella eläkeläismammalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Hyytävää ajatella, että samanlaisen otsikon saisi aikaiseksi joistain aikamiespojistakin. Kun äidillä on eläkkeenmaksupäivä, poika tulee kylään. Valitettavaa todellisuutta monella eläkeläismammalla.

Niin siinä voi käydä, jos ei jo tässä iässä tee selväksi ettei toista saa satuttaa tai ettei vanhempi kunnioita itseään sen vertaa, että antaa lyödä itseään.

Pistää miettimään, että onkohan niitä aikamiespoikia lyöty pienenä? Jos heille on opetettu, että pienemmän ja heikomman lyöminen on hyväksyttävää, niin vanhempiaan isompana ja vahvempana hän saattaa antaa nyrkkien puhua. Eipä silti, että se heidän tekojaan oikeuttaisi. Ei tarvitse hyväksyä, vaikka ymmärtäisikin.

Meillä myös tuota läpsimistä pojalla, leluja jos rupeaa viskelemään ne lähtee hyllylle, kerran varoitan/huomautan jos ei tehoa poika jäähylle ja tavarat hyllylle.
Meillä selkeästi semmoisia jaksoja, että kokeilee useammin, sitten taas monta ihan tavallista päivää. Monasti nämä temput alkavat myös silloin kun toinen vanhemmista tulee kotiin, kun on ollut töissä tai muuten jossain muutamaa minuuttia kauemmin.
Meillä meni isännällä tovi tajuta ko asia, että lapsi käyttäytyy myös minun kanssa ollessa ihan hyvin, mutta kun isäntä tulee alkaa sen valtakunnan vääntö, hän kun luuli, että poika vaan hänen kanssaan käyttäytyy normisti ;)

Lyömistä ja potkimista ei tule hyväksyä missään nimessä. Juuri tuli lapsityranneissa jakso, jossa 6,5 vuotiaat kaksoset olivat aivan mahdottomia. Typeriä vanhempia, kun olivat sallineet lasten pahoinpidellä itseään ja toisiaan. Mitä vanhemmaksi lapsen antaa käyttäytyä huonosti, sitä vaikeampi tapoja on kitkeä pois. Teini-ikäisen kanssa on jo myöhäistä.

Yhteistyössä